• Casper2004

Vecka 11

oj tiden går ganska fort ändå och jag mår kanon förrutom att jag e super trött...hur mår ni??

Bebis i magen vecka 11 nu!
  • Svar på tråden Vecka 11
  • LedsenÄngel

Nej jag har inte känt något än. Tror jag iaf, ibland på kvällarna när jag ligger ner kan de anas men jag vet inte om det är bebben eller min mage.

Jag är i v18 (17+2) och jag kan inte fatta att de går så fort. Snrt är halva tiden gången. Lite läskigt men mycket kul! Känner mig mycket mer hungrig nu och de spänner och drar nere i magen. Jag kan äta mycket mer än förut oxå, ibland blir man riktigt förvånad hur mycket man kan få i sig.

Hoppas det gå bra på ditt ul! Det är en skitcool upplevelse!

• MrsHelgesson

Hej allihopa! Jag går in i v. 11 imorgon och det känns ganska så skönt. Men det är ju så många veckor kvar haha.... Man är ju lite orolig för missfall och sådant där men inget som jag tänker på direkt. Det är inget som man kan förhinra direkt, man måste ju kunna leva som vanligt genom att jobba och träna. Jag känner inte av något direkt mer än att jag har en omättad känsla och är väldigt trött. Spytt har jag gjort en gång men inte mer och det känns väldigt bra. Min mage tyder ingenting än på att det ligger en bebis i magen, den är helt platt än så länge.

• Phoca vitulina

Hej hej!
    Var på UL idag och JA! vad häftigt det var! Jag var ju så klart tvungen att gråta en skvätt...

Den rörde sig precis hela tiden och hon hade stora problem att mäta storleken... Ett aktivt barn, men det har jag känt ett tag. Allt var som det skulle med bebben. Skönt!

Jag fick ett BF också, (fredagen hua... den) 13 juni. Några dagar tidigare än vad jag beräknat här. Det innebär att jag går in i vecka 19 imorgon. Tiden går fort just nu! Underbart!

• LedsenÄngel

phoca vitulina: Det är ju samma datum jag fick!!! Va häftigt!!! Kul att de gick bra på ul:et, de är ju så häftigt.Jag kan verkligen hålla med om att tiden går fort, nästa helg är ju halva tiden avklarad!
    Har folk köpt vagn än? Något annat köp?

Vi har investerat i två vagnar!

• LedsenÄngel

phoca vitulina: Det är ju samma datum jag fick!!! Va häftigt!!! Kul att de gick bra på ul:et, de är ju så häftigt.Jag kan verkligen hålla med om att tiden går fort, nästa helg är ju halva tiden avklarad!
    Har folk köpt vagn än? Något annat köp?

Vi har investerat i två vagnar!

• Phoca vitulina

LedsenÄngel: Vad roligt att vi har samma BF! Sen blir det förmodligen inte det datumet i verkligehten. Kanske troligare att man går över en vecka och föder på midsommarafton?

Vi har inte köpt någonting än (förutom mammakläder). Väntar till i mars-april med vagnköp. Men vi har börjat att kolla runt lite i alla fall... Det är så roligt att spana på babyprylar och kläder!

• LedsenÄngel

phoca vitulina: Ja de är ju inte många som föder på samma datum som man är beräknad till.

Jo jag har oxå några mammakläder. Ja jag kan ju säga att det är jättehärligt att ha vagnen stå här inne...det känns mer verkligt och lite närmare våran bebbe.

Känner du några sparkar då?

• Phoca vitulina

LedsenÄngel:
    Jag förstår att det känns härligt att ha något föremål att kika på som är bebbens. Vad köpte ni för vagnar? En sitt- och en liggvagn?

Jag känner rörelser ofta nu. Mest är det som sprattel, men ibland kommer en och annan rejäl dunk. Just precis nu är den faktiskt väldigt livligt! Ska pipa iväg på vattengympa nu så då ska jag väl vagga den till sömns.

• LedsenÄngel

ja det är härligt Båda vagnarna är kombi, tyckte att de är bäst. En brio och en annan som jag inte riktigt vet märket på men den är skitsnygg! Brion är grå och den andra är marinblå och röd.

Vad har du tänkt på för vagn då? Det finns ju så himmla många!

• Phoca vitulina

Vi har nog funderat mest på en sittvagn, där man kan fälla sittdelen och ha en mjuklift i. Vi bor på 3e våningen utan hiss och kommer så göra tills bebben är nästan 6 mån, då får vi flytta in i vårt hus. Den bästa lösningen borde alltså vara att ha vagnen i källaren och bara bära upp en mjuklift. Vilket märke det blir vet vi inte. Har kollat på brio och emmaljunga mest. Det finns ju som sagt en djungel av vagnar! Svårt att välja...

Svar på tråden Vecka 11