• Casper2004

Vecka 11

oj tiden går ganska fort ändå och jag mår kanon förrutom att jag e super trött...hur mår ni??

Bebis i magen vecka 11 nu!
  • Svar på tråden Vecka 11
  • Joplin86

Nu har jag äntligen gått förbi v 12...är i v 13+3 idag..Säger man vecka 14 då?..Jag har inte riktigt förstått det där med veckoräckningen...
    Har känt en hel del "fisksprattel" nu...det är så skönt...
    Ska till mvc på läkarkontroll idag...Ska få komma på ultraljud i v 15 pga att vi miste vårt första barn i 23:e veckan...Så det ¨känns skönt att  bli lite extra uppkollad den här gången!!!

Har ni börjat få stora magar?
    Min växer som fasen...Nu är der bara mammabyxor som gäller....

Kram på er!

• Lincas
    Joplin86 skrev 2007-12-12 10:06:02 följande:
    Nu har jag äntligen gått förbi v 12...är i v 13+3 idag..Säger man vecka 14 då?..Jag har inte riktigt förstått det där med veckoräckningen...Har känt en hel del "fisksprattel" nu...det är så skönt...Ska till mvc på läkarkontroll idag...Ska få komma på ultraljud i v 15 pga att vi miste vårt första barn i 23:e veckan...Så det ¨känns skönt att  bli lite extra uppkollad den här gången!!!Har ni börjat få stora magar?Min växer som fasen...Nu är der bara mammabyxor som gäller....Kram på er!
    Ja, då är du i vecka 14, för du har ju gått 13veckor + 3dagar. Vad skönt att de har extra koll! Vet de varför du förlorade barnet?

Jag är i vecka 11+2 idag & ska på vul/Ul om 5 dagar!!! Känner väldigt lite just nu & är ganska så smal igen, nu när den värsta svullnaden lagt sig. Längtar efter bebismagen nu! Fick ha mammabyxor från vecka 16 förra gravven, så vi får väl se denna gång.

*KRAM*
  • Joplin86

Aha då förstår jag det där med veckorna:)

Vi vet inte varför vi miste första barnet..Troligen någon sorts infektion trodde dom!

Har erat illamående och er trötthet börjat lagt sig?
    Jag mår inte illa längre,men är jäkligt trött hela tiden!!

• LedsenÄngel

Jag mår illa ibland faktiskt. Men det är inget jämfört med förut! Är trött men kanske miskat lite granna. Skönt att kroppen tar en lite paus så man orkar med resten av gravven!!

• Joplin86

Ja visst är det skönt när man inte mår så illa längre:)...

Ikväll har vi varit på julfest...Och 3 st gratulerade till magen utan att de visste att jag var gravid..Känns lite konstigt att det syns så mycket redan då man bara är i v14:)...Förra gången hade jag ingen mage förrän i v 21..:)
    Har ni ngn mage än?

När ska ni på rutinultraljud

• LedsenÄngel

jepp, helskönt!

Va kul att dom grattade! Jag skulle bli superglad
    Det blir ju så med 2:an..

Min mage är nog mest svullen, men när jag är mätt så är den väl lite rund.

Jag ska på ul 2:a januari så de e inte långt kvar!!!!!

• Phoca vitulina

Joplin86:
    Ja, jag har en riktig grav.mage och är nu i vecka 15. Det är första barnet... Däremot har jag inte gått upp särskillt mycket i vikt, en omfördelning av massa helt enkelt. Jag antar att vissa växer mer i början än andra och tvärtom.

Det känns nästan lite jobbigt att det redan syns så mycket - just för att folk runt omkring, som man inte känner särskillt väl, kommenterar det...

Jag har också känt "fisksprattel" som du skriver, det har känts som en fiskfena som fladdrar till... Nu har det däremot gått över till att kännas som en dov dunk ibland istället. Mest på kvällarna. Frågan är om det är barnet som känns så eller om det är tarmarna som spökar... Jag vet ju inget om hur det ska kännas.

Längtar nu till ultraljudet i v. 18 (11/1) då vi får se den lill*.

• marob

hej hej

vecka 11 här med.
    brösten känns som att om ska sprängas nästan =)
    och flytningarna kommer o går hela tiden, ibland jätte mkt och ibland inget.
    humöret svajar och tröttheten gör slut på en..
    illamåendet vill jag inte ens tänka på.. usch. spytt varje dag men fått recept nu så det ska väl bli bättre.
    va på ul igår med så vet att det tickar på där inne =)

men är lyckligast i världen ändå =)

• LedsenÄngel

Hallojsan allihoppa!

Varit på ul i dag! Blev framflyttat bf några dagar bara. Så jag har gått kortare tid än va ja trodde. Men de känns bara bra Bebben var fin och frisk. Fick tre fina kort med oss hem!
    Va skit häftigt att se den sprattla omkring där inne. Så nu vet jag säkert att de är en bebbe därinne!

Man har ju gått upp en hel del under jul å nyår, men de gör ju inget för de kommer man ju göra under en tid frammåt iaf

Hoppas alla överleft julen å så...välkommen 2008, vårat år!!

• Phoca vitulina

Hej LedsenÄngel!
    Kul att någon hänger kvar här från "vår" vecka 11. Nu är jag (tror jag men man vet ju inte...) i vecka 18 och ska på UL på fredag. Det ska bli spännande! Känner du mycket sprattel där inne? Jag känner mycket när jag sitter stilla eller precis har gått och lagt mig. Då är det liv i luckan vill jag lova och mer lär det väl bli förstår jag...

Hur är det med er andra som ska ha bebis i juni?

God fortsätting och fortsatt lycka till med era magar!

Svar på tråden Vecka 11