• Casper2004

Vecka 11

oj tiden går ganska fort ändå och jag mår kanon förrutom att jag e super trött...hur mår ni??

Bebis i magen vecka 11 nu!
  • Svar på tråden Vecka 11
  • mammaslilla

hej allihopa.. är i v.11. idag har jag haft ont i magen till och från. mest på vänster sida och lite i nedre delen av magen. kommer bara ibland, när jag reer mig, skrattar eller nyser tex. känns lite som mensvärk eller molvärk. snälla säg att det är så ni känner vid växvärk. är såå jäkla nojig. har inte haft nån enstaka blödning eller flytning hitills  :)

är det nån som känner igen sig??

kram kram

• äntligen ett pyre i magen

Får man vara med här? =)
    Jag är i vecka 11 och ska på första mvc-besöket imorgon. Fick missfall i våras så jag har varit väldigt nojjig den här graviditeten. Jag har många symptom, t ex ömmande bröst, illamående, trötthet osv. men jag tycker att det är väldigt konstigt att inte mina bröst växer!!! det borde dom väl ha gjort vid det här laget??

kram allihopa!!

• LedsenÄngel

mammaslilla: hej! jag går in i v.14 när som helst och jag har ont i magen nästan hela tiden. Men det är inget att oroa sig för. Det växer ju en bebbe där inne och då behövs det möbleras lite Ta en alvedon om de gör jätteont, men om inte de hjälper ska du ringa till din bm.

Det står ju typ överallt att tröttheten ska gå över nu och att man inte kanske känner sig så gravid! Men jag då? Har någon glömt mig? Jag är jättetrött hela tiden Ont i magen och nu börjar ryggen värka. Känns som om jag har blivit överkörd av ett tåg...flytningar påminner mig oxå om bebben i magen.

äntligen ett pyre i magen: hej å grattis! Brösten börjar växa olika mycket och olika snabbt på alla. Mina växer nog mest hela tiden och de är ju inte så kul. Var nöjd med min storlek innan men nu tycker jag att dom är för stora å i vägen. Men jag förstår att du längtar, vänta ska du se så kommer de växa så de knakar!

• Millyanna

Hej! Jag är också i v.11. Bf 29/6. Har två pojkar sen förrut, 3 & 1 år. Jag mår också illa, trött och aningens labil. Jag har bestämt mig för att inte oroa mig den här graviditeten. Har ett Ma bakom mig, men jag tycker det är så vidirgt att hela tiden vara sjuk av oro, så den här gången får det bli som det vill, jag tänker ha det så bra som det bara går.

Jag har inte kommit mig för att vara på inskrivining än. Tänkte göra det efter jul.

• LedsenÄngel

millyanna: bra att inte oroa sig. jag hade bestämt min för att inte oroa mig innan jag blev gravid så jag har ens inte tänkt på de...känns skönt.

• Phoca vitulina

Hej och hå!
    Välkomna alla nya!

Nu är det plötsligt vecka 14 här. Oj vad tiden går fort!!!

Jag känner igen det där med tröttheten och växtvärken i magen. Ibland hugger det även till långt ner i ena sidan. Man blir ju lite oroligt, men enligt en kompis som är sjuksyster är det fullt normalt att känna så... Jag är svullen om magen också, men det är bara på kvällarna. Då ser det ut som om jag är i sjätte månaden. Jobbigt. Fast samtidtigt lite mysigt. Nu berättar vi för alla runt omkring, så jag behöver inte dölja magen längre och då kan man ju börja vara "stolt gravid".

Ha det gott och ta hand om era magar!

• LedsenÄngel

Vi har oxå börjat berätta för några kompisar Känns overkligt på någe vis.

Magen växer ja! As kul ju!!

Har så himmla ont i ryggen!! Magen gör nog inte lika ont längre tror jag. Fast det går nog i vågor.

• skorpion79

Hänger på här jag med, väntar i och för sig tredje har två pojkar på 3 och 1, men jag har nästan glömt hur det är att vara gravid även om det inte var så länge sedan. Idag är jag i vecka 13+2 och det molar i magen ganska mycket nu har även tyckt att jag känt av bebben men det borde vara för tidigt kanske bara inbillning.

• LedsenÄngel

skorpinon79: hejsan! Jag tycker oxå att jag anat något därinne. Men jag vet inte hur de känns där det är nr 1 på g. Men det är nog för tidigt att känna för mig nu..

• MajaMaria79

Är i vecka 10+5, snart är den eferlängtade vecka 12 här.
    Jag har molvärk i stort sett hela tiden och känner mig öm i ryggen. Magen har blivit lite rund, fast det är mitt första barn så får jag inte längre plats i mina vanliga jeans.
    Men mammabyxor är skönt och det syns ju inte att det är mammabyxor.

Jag har varit på 2 vul hittills och fått se hjärta och armar och ben. Nu väntar jag på Nupptestet den 10 jan.

Jag längtar så efter att kunna berätta, men sambon som har två barn sedan innan har varit med om MF förut så han vill avvakta ett tag till, kanske ett bra tag efter v 12 också. (Fast han har berättat får två av sina vänner redan, så lite stolt är han nog )

I morgon är det julfest på jobbet ska se hur jag klarar mig undan ölprovning och restaurangmiddag utan en droppe och ända inte avslöja mig.

Så skönt att kunna skriva av sig lite här.

Närma dig köket och kärleken med djärvhet...
Svar på tråden Vecka 11