• Casper2004

Vecka 11

oj tiden går ganska fort ändå och jag mår kanon förrutom att jag e super trött...hur mår ni??

Bebis i magen vecka 11 nu!
  • Svar på tråden Vecka 11
  • LedsenÄngel

okej, men det låter ju som en smart lösning! Simdigt om inte annat.
    Dom märkena verkar nog bäst tycker jag men vem vet vad man hittar. Hoppas ni hittar en ni verkligen tycker om

• Phoca vitulina

Tack, det gör vi alldeles säkert. Måste bara få lite råd av butiksbiträdena bara... Tror det är säkrast.

Hur mår du nu? Tänk att vi är i vecka 20! Snart halvtid.

Jag mår finfint nu och skulle gärna fortsätta må så här resten av graviditeten om jag får välja.

• LedsenÄngel

Jag mår toppen Skit skönt. Jo visst skulle man vilja de. Men de blir nog tungt med magen sen å så...men det är skönt att må som man gör nu så man kan ladda lite inför nästa jobbiga period.

Längtar så mycket efter lilla bebben! Hur va de, skulle ni ta reda på könet? Tänk dig när man får sitta å amma å bara mysa. Känna bebisens doft och lena hud.
    Se sin skatt i ögonen och vara stolt för att man har lyckats bilda en sån underbar söt lite varelse....

• Phoca vitulina

Ja visst längtar man! Ibland så man nästan spricker. Men samtidigt vill man ju att den ska stanna i magen tills det är dags! Man är så nyfiken på vem det är. Hon eller han. Blond eller brunhårig. Blå eller brunögd. Osv.

Vi vill ha överraskiningsmomentet vid förlossningen och har inte tagit reda på könet. Hur gör ni? Har ni börjat klura på namn än?

• LedsenÄngel

Ja visst! Om den är mest lik sambon eller en själv. Eller kanske morfar? Heh.

Nä sambon vill inte att vi ska ta reda på de. Jag vill ju, men han kan ju få bestämma någontigt iaf

Namn kom vi på redan innan jag blev gravid Det blir antligen en Tindra eller en Kevin! Känns jättebra att redan bestämt namnen så slipper man tänka på de. Vi har back-up namn oxå

Har ni börjatr shoppa skötbord och spjälsäng än? Eller hur länge hade ni tänkt att vänta? Så svårt de där tycker jag...när ska man börja shoppa lixom? Vad ska man ha hemma när bebben kommer?

• Moi Mokulat

Hej!
    Härligt att få skriva till någon som är i v.11 också.
    Jag är i v.11 idag. Känns pirrigt.
    Har ni växt mkt runt magen?
    Hur mår ni?
    Jag tycker att min mage har krympt lite. Syndes mkt mer för några veckor sedan att jag är gravid än nu.
    Längtar tills man får komma och göra UL för jag vill så gärna se ett hjärtljud.
    Har ni köpt något till bebisen än?

• Phoca vitulina

Moi Mokulat: Hej och grattis till magen!!! Jag och LedsenÄngel som skriver i denna tråden är dock inte i v. 11 längre. Vi är i vecka 21 och har BF den 13 juni. Vi har bara hängt kvar här sen "vår" vecka 11. UL var fantastiskt mysigt och häftigt och härligt. Det mest känslosamma jag varit med om hittills (är förstagångsmamma). Stort lycka till!!!

LedsenÄngel: Vi har 5-6 namn ungefär 3 för vardera könet att välja på. Belutet om vilket det blir kommer nog inte förrän den dag han/hon tittar ut ur magen.

Vi har inte köpt någonting till bebben ännu. Däremot har vi en jättefin vitmålad vagga som går i arv i min mans släkt. Vår shopping kommer att börja med barnvagn i april och sen blir det nog ett skötbord då också. Kläder ska vi inte skaffa så mycket innan. Kanske något plagg. Har många gamla fina babykläder jag ska få låna av mamsen från när jag och mina syskon var bebisar i mitten av 70-talet och det är ju superinne nu. När bebben är född lär det bli köpfest, åtminstone i början...

• LedsenÄngel

Phoca vitulina: okej men de låter ju bra. alltid bra med back up namn.
    Vi hade inte heller tänkt att skaffa så mycket kläder innan. De är ju lite svårt att hitta kläder som passar till båda könen oxå.

Köpteen till vagn i går. Hihi, har väl blivit en liten hysteri på barnvagnar här hemma Men nu är vi nog nöjda, det är ju så sjukt va vitkigt de kan va!Den ska ju va skön att köra, lätt att bygga om och fälla ihop osv!

• Phoca vitulina

Haha... skofetischister har jag hört talas om men barnvagnsfetischist är något helt nytt! Var det en kombivagn också eller en annan typ?

Vad roligt det måste vara att shoppa loss lite till bebben! Är ju sugen såklart, men vi har bestämt oss för att inte börja förrän i april, så jag måste hålla mig...

Hur har du det med hormonerna? Jag är sååååå blödig. Lipade bl a till extrem home makeover idag och det hör inte precis till det normala i mitt fall.

• LedsenÄngel

Den här är en duo, och jag måste säga att den verkar super! Den är mycke högre än den ena kombin vi har. Och så ser de lite bättre ut med bara en lift än en lift uppepå en sittdel.

Jo, jag längtar oxå tills man börjar ordentligt!

Jag var bara blödig i början nu e jag bara arg. Arg på allt. hehe. Lite komiskt är de faktiskt. Det är särksilt i trafiken det händer.
    Jobbigt att vara blödig...fast de e skönt att få ur sig tycker jag.

Hur står det till med din mage? Syns det tydligt? Min börjar precis bli gravidrund

• Phoca vitulina

Ja, det är sant - det är skönt att utagera alla känslor man har. Omgivningen är ju också mer förstående när man är gravid.

Om magen syns? Jo, tack det har det gjort ett bra tag. Enligt mig själv sen vecka 8, men annars från v. 14. Nu är det en ganska stor kula. Har magen rätt högt upp så jag antar att det ser extra mycket ut av den anledningen.

Från och med igår så känner jag sparkar när jag står upp också innan har det bara varit när jag suttit eller legat ner. Mest är det sparkar neråt uriblåsan till, men en och annan spark kommer det i navelhöjd också. Är din lill* också en aktiv liten krabat?

Svar på tråden Vecka 11