Xelmas skrev 2007-12-21 12:14:03 följande:
Hejsan allihop!Jag lägger till mig och sonen på 4 månader här med. Han har sovit 12 timmar om natten förrut (vaknat 2-3 gånger), men den senate veckan har han fått väldigt svårt att somna, jag tycker han känns stressad. Han är inte ledsen, men gnällig och spretig. Sover väldigt oroligt och vill helst ligga mellan oss. Sen är han pigg mitt i natten och glad och vill leka....hmmm.... vill inte mamma...Nappen som har funkat kanon tidigare leker han bara med och tar ut och får inte in den rätt igen. Han äter varannan timme på natten (inte lika ofta på dagarna). I natt sov han 9 timmar (åt 2 ggr) så då kan jag inte klaga, men annars.MAN BLIR SÅ MATT! Även om han somnar så kan inte jag sova för jag har så stört nattmönster... Hoppas det blir bättre snart...
Skulle kunna ha varit jag som skrev ovanstående!

Fast min son är bara 3 månader och 3 veckor än, men han är redan där är jag rädd. Inatt var han klarvaken mellan kl 03 och 05.15...

Han grinade inte direkt, men han smågnällde och sparkade som en galning i spjälsängen hela tiden. Täcket åkte av stup i minuten och nappen vrider och vänder han på inne i munnen så han till slut har den bak och fram

. Han äter tack och lov inte så ofta på nätterna, 1-2 gånger bara, men på dagarna tror jag att han skulle kunna äta hur ofta som helst. Varannan timme är ingen konst.
Jag upplever också att han har blivit mer krävande, han pockar på uppmärksamhet hela tiden. Det är omöjligt att få någonting vettigt gjort här hemma när han är vaken. Under dagarna sover han dessutom bara ett längre pass på en dryg timme, sen är det bara kvartar och halvtimmar här och där...