• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • astrid33

Visst ska man tvätta snigelbodyn med vit tvätt?????

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • Line80
    astrid33 skrev 2007-12-28 13:05:55 följande:
    jag tvättar tröjan i ljus tvätt.
  • Line80
    aneka skrev 2007-12-27 22:13:28 följande:
    åååååååååååååå va jag hatar alla reor, jag vill ha massa vårnyheter NUUUU
    har redan börjat komma in.. jag har redan sett en massa fint å köpt en del
  • almn
    astrid33 skrev 2007-12-28 13:05:55 följande:
    Jag hade tvättat den med mörk... Fundersam

Har en grön tröja med vita moln på från Meandi.. Den tvättar jag med mörka färger och molnen är fortfarande vita
  • almn
    almn skrev 2007-12-28 13:10:22 följande:
    Jag hade tvättat den med mörk... Har en grön tröja med vita moln på från Meandi.. Den tvättar jag med mörka färger och molnen är fortfarande vita
    Fast sen så delar jag bara in tvätten i ljust/vitt och mörkare färger(sånt som inte går att tvätta med vitt)
  • Lokatt

Appropå det där med kläder man inte vet vart man ska tvätta.. jag brukar samla ihop alla dom tillsammans och köra i maskinen på 40 grader.
    Känns som om man kör färgglada med vittvätt så riskerar man att vittvätten blir solkig. Och dessutom använder jag vi-tvättmedel till min ljustvätt. Det sliter ju onödigt mycket på färgerna, på tex. snigeltröjan och liknande.
    Men ibland är det svårtatt veta vad som ska vart faktiskt.

• Lokatt

vit-tvättmedel ska det stå så klart! *oops*

• 7småtroll

Håller med om att det ofta ä'r jättesvårt det där med tvätten. Men här har vi väldigt få rent vita plagg så oftast blir det röd, ljus resp mörk tvätt.

Men som ex kan jag ju säga att jag tvättar lindex röda stjärntröja (den röda med vita stjärnor) i röd tvätt och den gröna (grön med vita stjärnor) i ljus tvätt. Stjärnorna på den röda tröjan är missfärgade något medan de på den gröna tröjan är fint vita.

Sedan har jag dessutom börjat göra så att jag tvättar de kläder med både mörka och ljusa färger i en separat maskin. Där hamnar t ex kläderna från Lingon & Blåbär men även en del lindexkläder som är t ex brun/grön/vita.

• Line80

jag tycker inte alls det är svårt att sortera tvätten.. man går bara efter den ljusaste färgen på plagget. vit-tvättmedel använder jag bara när jag tvättar lakan annars kör jag kulörtvättmedel på allt.

• Maj bebis 07

Tvättade pepparkakspyjamasen första gången med färgade plagg. Tyckte muddarna såg lite solkiga ut efter det . Sen chansade jag och tvättade den med vitt, gick bra även om den är 95% brun.

Har tvättat luftballong bodyn en gång (utan ärmar i vit/brun/blå/orange) och tyvärr tycker jag det bruna på ballongerna redan ser vitluddigt och urtvättat ut... tråkigt.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2