• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • miniGrynet
    Kazeer skrev 2007-12-27 21:03:32 följande:
    I bildtråden, post 164, har jag lagt in en bild på det plagg jag nu ska försöka beskriva...Jag skulle behöva tvättråd. Jag har köpt ett "allt-i-ett-plagg" som är byxor, väst och skjorta. Byxorna är svarta, västen är svart (med tunna vita ränder) och skjortan är vit. Enligt tvättlappen ska den tvättas i 60 grader. Men ska den tvättas med ljus/vit tvätt eller i mörk tvätt? Jag vill ju inte att skjortan ska bli solkig.Är det någon annan som har köpt detta plagg och som har tvättat det?
    Antar att dessa plagg är 1 plagg, så att säga.

Hade tvättat det antingen ensamt, men annars med mörkt (som tvättats några ggr redan så inte de andra mörka plaggen färgar det vita på detta plagget).
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • 2007 Mamma
    Kazeer skrev 2007-12-27 21:03:32 följande:
    I bildtråden, post 164, har jag lagt in en bild på det plagg jag nu ska försöka beskriva...Jag skulle behöva tvättråd. Jag har köpt ett "allt-i-ett-plagg" som är byxor, väst och skjorta. Byxorna är svarta, västen är svart (med tunna vita ränder) och skjortan är vit. Enligt tvättlappen ska den tvättas i 60 grader. Men ska den tvättas med ljus/vit tvätt eller i mörk tvätt? Jag vill ju inte att skjortan ska bli solkig.Är det någon annan som har köpt detta plagg och som har tvättat det?
    Jag skulle tvättat det ensamt första tvätten och sedan med ljust för det svarta ska inte färga av sig!
    Man "ska" väl alltid tvätta efter den ljusaste färgen???! Eller?
  • Kazeer
    2007 Mamma skrev 2007-12-27 21:46:29 följande:
    Jag skulle tvättat det ensamt första tvätten och sedan med ljust för det svarta ska inte färga av sig!Man "ska" väl alltid tvätta efter den ljusaste färgen???! Eller?
    Jag brukar nog också gå efter principen att tvätta efter den ljusaste färgen, men i det här fallet blev jag tveksam eftersom det är så stor skillnad mellan vitt och svart.

Tack för tipsen! Att tvätta plagget ensamt, den tanken slog mig bara inte. Men det ska jag göra.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Fam Vollmer

Jag ågr alltid efter den ljusaste färgen. Då ett plagg i mörkt o ljust inte bör färga då hade det mörka ju färgat det ljusa direkt även om man tvättar det ensamt.
    Jag hade kört den i vit tvätt.

• xenaa

jag undrar jag med igen om  definns nån kod till online shoppen

♥Leo 07-06-22♥
  • Kazeer
    Fam Vollmer skrev 2007-12-27 21:57:20 följande:
    Då ett plagg i mörkt o ljust inte bör färga då hade det mörka ju färgat det ljusa direkt även om man tvättar det ensamt.Jag hade kört den i vit tvätt.
    Håller med. I vanliga fall. Men just kombinationen svart och vitt får mig att tveka. Därför fegar jag ur och tvättar den separat.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Lokatt
    xenaa skrev 2007-12-27 22:03:16 följande:
    jag undrar jag med igen om  definns nån kod till online shoppen
    vet inte om denna funkar än. L47001 50kr
  • Pigelinen

Någon som har köpt bodysen med lille skutt på... och som har bild på den???

Tack, gode Gud!!!
  • aneka

åååååååååååååå va jag hatar alla reor, jag vill ha massa vårnyheter NUUUU

• Pochahontas

Den koden funkade inte för mej längre.

Men nu har jag beställt djurtunikan i brungult! Har den andra färgen och ääälskar den!

Blev tre par strumpor till mej och ett par jeans på rea till store killen också.

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2