• Snorky

Åhhh vad jag vill ha de gula velourisarna!!! Men de finns inte på stan här än, jag måste nog ut till Marieberg i veckan... de brukar alltid ha allt innan där ute!!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Buttelina skrev 2008-02-02 22:44:02 följande:
    tack snälla du nedersta länken funkade inte för mig
    den funkar för mig... har du adobe reader installerat på datorn, eller nåt annat pdf-läsande program?
  • Snorky
    CarolineK skrev 2008-02-02 22:57:42 följande:
    Vet någon om snigelkläderna i brunt/orange (body, tröja) reades ut? Tänkte köpa dem till mina små, men hittade dem inte!
    ja, jag köpte en body åt min syrra som ska få barn i maj. Men här hade de bara en endaste när jag var in.
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-02-02 23:02:54 följande:
    Alltså, det här är lite orättvist... *surar *Varför ska det helt plötsligt finnas jättemånga fina färger på velourbyxan när min pojk börjar vara för stor för dom??? Köpte iofs orangea och lila i december, har varit mycket sugen på den gröna och så finns det en härlig gul nu också. Iofs så växer de inte lika snabbt nu, men de han har sitter liksom precist på, de är lagom långa i benen, men det blir liksom inte det där baggy snygga så som jag vill ha dom. Står lite i valet och kvalet... Köpa eller inte köpa. Det är egentligen inte den typen av byxor han behöver just nu, jag är egentligen på jeansjakt.
    Jag vet hur det känns. De där velourbyxorna kom när min stora kille hade börjat med 86, men jag köpte ett par av varje färg då (fanns 4 st) i stl 80 och han kunde väl ha de i ett halvår iaf! De växer ju inte så fort när de kommit över 1-årsåldern. Men nu har han ju fått en lillebror så han har haft många velourbyxor och 80 är fortfarande helt ok i byxor!  
    Men varför ska det bara finnas bodies på t3b2 nu när jag hellre använder tröjor??? när det för ett år sen i prinicip bara fanns tröjor och man hatade att ha det på en nyfödd!!! TYPISKT!!!
  • Snorky
    Coca cola light skrev 2008-02-02 23:33:13 följande:
    Jag tycker att de vita velourbyxorna är så fina. Vad tycker ni andra, är detta en väldigt opraktisk färg att ha på ett snart krypande barn?
    ehh... JA! Iaf om man inte är hemma... hemma kan man ju styra själv så man inte har det så skitigt, men det är värre på ÖF, fik, andra tillställningar. Jag tycker tom orange är väldigt opassande på ett krypande barn! Fast eftersom han passar sååå bra i det så får han ha det iaf, o nu går han ju... det underlättar!  Jag köper inte vita el ljusare plagg öht... jag tycker det blir nerfläckat på nolltid! tyvärr!
  • Snorky
    zasata skrev 2008-02-03 09:10:02 följande:
    tänkte på det. i dom kassorna jag handlar med lindexkortet + kupongen är det registrerat där?
    har aldrig varit det förut, så jag tror inte det är det nu heller... jag skriver såhär för att jag inte vill stå för det om de skulle ha ändrat, men jag kan aldrig tänka mig det. Men jag tycker det inte är nåt att fundera över. Det är bara att dra en vit lögn att du fick din mammas eller kompis kupong för de skulle inte ha den, o att du inte hade en aning om att man inte fick använda mer än en, om det nu skulle vara så.
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-02-03 09:57:53 följande:
    Min pojk har ju inte passerat året än (10mån) men det är ju ändå inte samma tillväxttakt. Jag tycker ju att de velourbyxorna är BÄST helt enkelt. De är så mjuka och goa och håller sig tvätt efter tvätt. Håller med om att orange inte är jättebra kryp-färg (fast pojken har ett par ändå för de är så fina), skulle definitivt inte vilja ha vita byxor. Undviker också ljusa plagg eftersom minsta matfläck syns och så knäna förståss. Förresten, det kanske kommer tröjor på t3b2 nu när det blir vår/sommar och det inte gör lika mycket om det glipar lite i kläderna. Det kan ju vara en anledning till att det har varit mycket bodysar nu under hösten/vintern.

okej, är han lång? för min 77 cm-pojk kan utan problem ha de i 80 och kommer kunna ha länge till skulle jag tro. De växer ju bara 13 cm andra året. Har hört de med barn som är över 85 cm som haft de i stl 80. O det var samma sak med min stora son, han var flera cm över 80 när vi köpte de och han hade de typ ett halvår innan de var för små.

Hihi, jo, min minsta har också orangea... både ett par från me&I och ett par från Lindex! Asfin färg!!

Ja, hoppas kan man ju att det kommer tröjor, men jag har inte speciellt stort hopp! De körde tröjor hela förra hösten o våren på t3b2, enfärgade bodies fanns, men inte mkt mönstrat. Men jag hoppas de tänker om, för nu har de ju inte haft en enda tröja där på sistone. Men då lovar jag att de ist bara gör de upp till stl 80 el nåt, bara för att vi köper 86 nu!

• Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-02-03 10:38:14 följande:
    Snorky, han var 77cm på sin 8mån kontroll, ska iväg till veckan nu på 10mån. Det lutar åt att jag i alla fall kommer att köpa byxorna, de är så billiga, och det är ju inte tänkt att han ska vara enda barnet, och eftersom jag tycker att glada färger passar både tjejjer och killar så kommer de säkert användas igen Han använder ju fortfarande sina velour i stl74 även om de är tajta över rumpan (vi använder tygblöjor som är lite bylsigare än engångs ju).
    ja, oj... då är han lång! Min kille var 77 cm på 1-årskollen!
    Nä, det är ju ingen förmögenhet för byxorna precis. Om du även inte skulle spara så är ju andrahandsvärdet bra på de!
  • Snorky
    Kayn skrev 2008-02-03 18:22:41 följande:
    Jo jag tror nog jag ska göra det men det är ju så lustit att storlekstabellen bara skiljer på nån cm mellan just 86 och 92...fanns ju ingen i butik så jag kunde jämföra själv... Har provat regnbyxorna i strl 92 nu på lillkillen och frågan är om dom kanske är liiiite stora, får nog bli ett par i 86 istället.....Vad kostar det att beställa på hemsidan? Och nån som vet om man kan använda två olika rabattkuponger samtidigt, nu när vi har fått två i tråden menar jag
    19:- i exp-avgift. Hämtar du sen paketet i butik är det gratis, annars om du vill ha det till närmsta utlämningsställe så kostar det 40:- till tror jag det var?
    Det går bara att använda en kupong i webshoppen i taget, jag har provat alla koder jag har!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2