• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

aneka skrev 2008-01-28 10:49:18 följande:
    jag betalar aldrig med mitt men jag trodde då man fick poäng som hm och de andra... vad är vitsen?
    aneka skrev 2008-01-28 10:54:34 följande:
    men ååååå va värdelöst

ja, men jag föredrar att få BRA kuponger varje månad framför att få typ 2% i bonus, det är ju typ ingenting! Jag menar Lindex är jättegenerösa med sina kuponger o har bra belopp eller procentsatser på de. Så i slutändan så får man mkt mer pengar tillbaka än om man jämför med hm, kappahl etc. Kappahl har iofs också kuponger jämt, men de har i regel högre priser än Lindex och sen får man 1% bonus där bara. Hm har ju bara fjuttkuponger o sämre erbjudanden.

Så jag klagar iaf inte!! Tycker Lindex har riktigt bra system. Sen dessvärre verkar det ju inte riktigt funka så bra alla gånger, då vissa som handlar mkt inte får deras kuponger. Men jag får oftast varje månad iaf... o om inte annat brukar nån fått på mailen iaf som man kan skriva ut själv!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Lokatt skrev 2008-01-28 13:39:50 följande:
    Lindex system med kuponger är konstigt! Skulle var bra om det kunde frammgå hur dom grundar vilka medlemmar som får när! Jag har tex. aldrig fått till mailen! (ja jag har anmält adressen ) En annan sak som stöööör mig, vet att jag pratat om det förut... Här har dom ju inte haft minsta lilla rea på vinterkläderna i år.. Gick ner i dag för och se om den börjat än. Men - nej! Verkar ju som amjoriteten av affärerna ändå haft rea på vinterkläderna. Tänkte köpa fix vinterkläder som jag ju gjorde förra året.
    fast jag tror det är mkt upp till de enskilda butikerna att de får välja hur de vill rea. Som här i stan så hade de rea på vinterkläderna tidigt... typ i december?
    Men sen brukar aldrig halva reapriset gälla på vinterkläderna här. Det är också konstigt, för det verkar det ju göra på andra ställen. Det är bara att konstatera att det är olika överallt.
    O som jag skrev tidigare för några dagar sen, så säljer ju Enköping fortfarande elefantkläderna till bäbis på ord. pris fast de reats i andra butiker för hur länge sen som helst! Dessa kläder kom ju för över ett år sen!!! O ändå har de kvar de på ord. pris där, o det är inte heller få plagg de har!
  • Snorky
    Mollymajs skrev 2008-01-28 17:27:36 följande:
    Nån som törs gissa åt mig vad våran sessa kan tänkas ha för storlek nästa vinter. Nu har hon 86 men vi har köpt 92 i jackor så att det rymmet mkt under. I byxor kör vi 86.Tror ni jag gissar helt fel om att hon kan dra 98 då. Är 104 jätte stort eller tror ni det kan funka i jacka? Är ju lite nollad vad gäller stlkar då det är första barnet. Sen vet ja så klart att barn växer så olika men på ett ungefär.
    kolla på kurvorna på barntotal.se. Då får du en uppfattning på hur lång hon förväntas bli och sen utifrån det kanske det är lättare att välja storlek. Så gör alltid jag.
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-01-28 14:37:53 följande:
    Ringde Lindex..dem har fått in vindbyxan..men det finns två prisklasser..en för 149 och en för 199 kr..samma sak på hemsidan
    skillnaden är att de för 199:- är fleecefodrade, de billigare är utan fleecefoder och därmed tunnare. Jag föredrar de sistnämda, då kan man isf sätta fleecebyxor under vid behov.
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-01-28 19:11:07 följande:
    Tack..Då vet du mer än vad expediten visste... Ja det är nog bättre så man kan variera vad man vill ha under byxan.
    hihi... jag läste bara på hemsidan och det var det jag kunde urskilja! Men lindex´s personal är ju inte direkt kända för att veta vad de säljer, så jag är inte förvånad! Finns nog ingen butikspersonal som vet mindre om sitt eget sortiment än de på lindex... tråkigt nog.
  • Snorky
    loveliva skrev 2008-01-28 21:11:44 följande:
    Fix vindbyxa kostar 199 kr och har inget fleecefoder, kanske är den de menar? De andra vindbyxorna som det står outdoor i kostar 149 kr
    nä, den kostar 299:-
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-01-28 21:57:22 följande:
    Ok..Märke som skiljer..men som snorky skrev tidigare så skiljer sig innefodret på dem båda. Men du menar att dem för 199 inte är fodrade ?
    de rosa o gröna som finns på hemsidan har iaf fleecefoder o kostar 199:-, sen såg jag nu att det finns 2 par marina där ena paret har bomullsfoder och det andra polyesterfoder... vete tusan vad skillnaden är annars. Men det med bomullsfoder kostar iaf 199:-
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-01-28 22:02:36 följande:
    Är det täckbyxorna/skidbyxorna som kostar 299 (eller nu 149) ?
    nä, fix överdragsbyxor i marinblått med hängslor kostar 199:-! Jag pratar vårkläder!
  • Snorky

ja, jag kan ärligt inte förstå hur Lindex tänker riktigt. Rear man inte saker för att bli av med de? De har halva reapriset en vecka o sen tar de bort det!!! Varför inte fortsätta så de blir av med allt. Med tanke på deras priser så kan det inte vara värt att lagerhålla reavaror!! Men det är mkt man inte förstår.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2