• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • Cajsan

charmmiss: Nej, dom har ingen koll!!!! Speciellt inte på barnkläder!!!

• Monchhichi

annlu748: Köpte den idag! Hurdå bleknar menar du? Är det efter tvätt du menar eller efter många användningar?

• Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-07 18:05:31 följande:
    Deras tröjor är lite stora, tycker jag i alla fall. Har i både 74/80 och 86/92 till dottern, och även de i 74/80 är lite stora på henne. Var en del som jag blev så kär i så jag kunde inte låta bli, trots att de var slut i 74/80, så då blev det lite fina tröjor att växa i istället. Men jag vet inte om dom finns kvar att köpa däremot.
    det beror på modellen/materialet på tröjan, just den röda monstertröjan är av en tajtare modell, så den är inte stor i storleken
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • miniGrynet
    Snorky skrev 2007-12-07 23:10:31 följande:
    det beror på modellen/materialet på tröjan, just den röda monstertröjan är av en tajtare modell, så den är inte stor i storleken
    Ok!
    Jag har en del tunikor, t-shirts, blus, klänning. De är lite stora.
    Men det är säkert som du säger, olika beroende på modell.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pochahontas

jolan27: Vad var det för fin mössa med blomma på som du la i bildtråden? Den gillade jag.

Då var man fru Byrlén...
  • annlu748

Monchhichi: Den är bara använd ett fåtal gånger och jag har ännu inte tvättat den. Men jag upplever att  de två delarna, som man kan dra över så att det blir vantar, har bleknat i jämförelse med den blå färgen på övriga overallen.

Men iofs tänkte jag ju inte på om det var så från början eller inte...Jag vill inte gärna byta den för den är ju sååååå fin =)

citat: "En mamma är bara en liten flicka som råkat blivit stor"
  • Vos

Min stjärnoverall är blekare på "överviket".
    Det tänkte jag på direkt när jag fick hem den.
    Men det är inget jag tänker bry mig om för det märks inte så mycket, men det märks.....

Annars är jag supernöjd med overallen.
    Min gamla jag hade var inte så tät om ni förstår, man knäppte knappar hela vägen så lixom "läckte" det in luft så han blev kall. Men denna är jättebra

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • solida
    Vos skrev 2007-12-08 10:26:24 följande:
    Min stjärnoverall är blekare på "överviket".Det tänkte jag på direkt när jag fick hem den.Men det är inget jag tänker bry mig om för det märks inte så mycket, men det märks.....Annars är jag supernöjd med overallen.Min gamla jag hade var inte så tät om ni förstår, man knäppte knappar hela vägen så lixom "läckte" det in luft så han blev kall. Men denna är jättebra
    Är det inte knappar i stärnoverallen? Är det blixtlås? I så fall kanske jag ska ta mig en titt på den ändå. Vill gärna ha en fleeceoverall till Milo när han sitter i vagnen... Men molnoverallen var dels för trång i ben och ärmar, och sen att det var knappar kändes ju inte heller så vindtätt...
    Hur är den i storleken? Milo har 80 i kläder nu, börjar luta mot 86.
  • Vos
    solida skrev 2007-12-08 10:32:42 följande:
    Är det inte knappar i stärnoverallen? Är det blixtlås? I så fall kanske jag ska ta mig en titt på den ändå. Vill gärna ha en fleeceoverall till Milo när han sitter i vagnen... Men molnoverallen var dels för trång i ben och ärmar, och sen att det var knappar kändes ju inte heller så vindtätt... Hur är den i storleken? Milo har 80 i kläder nu, börjar luta mot 86.
    Det är dragkedja till armhålan ungefär sen knappar. Jättebra
    Robin har oxå 80 eller 86 på kläder nu men overallen i storlek 80 kommer han kunna ha ett bra tag så jag tycker den är stor i storleken.
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • solida
    Vos skrev 2007-12-08 10:44:55 följande:
    Det är dragkedja till armhålan ungefär sen knappar. JättebraRobin har oxå 80 eller 86 på kläder nu men overallen i storlek 80 kommer han kunna ha ett bra tag så jag tycker den är stor i storleken.
    Ok, hmmm. Det kanske var det i molnoverallen också när jag tänker efter. Om de är likadana i modellen är de tyvärr inget för Milo. Trist när de är så fina.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2