• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • Zvartaliljan

Nu har Maia äntligen provat snigelbodyn och de orange plyschbyxorna (bild finns i bildtråden). Bodyn var alldeles för stor i strl.86 och byxorna satt perfekt i strl.80. Maia är 84cm lång så då är byxorna väl tilltagna på längden i storlekarna.
    Jag tycker att just på babyavdelningen så är de rätt stora i storlek. Ett par byxor på baby i 80 är oftast lika stora som ett par byxor på flick i 86! Eller t.o.m längre som jag jämförde innan och la in en bild.

• Mollymajs

Då ska jag oxå maila o se till o få 100 kr
    mollan nu skrev 2007-12-14 15:13:42 följande:

Nu har jag oxå fått svar ang klänningen och jag fick en internetkod på 100:- att handla för på nätet
  • maggan75
    Zvartaliljan skrev 2007-12-14 15:21:55 följande:
    Nu har Maia äntligen provat snigelbodyn och de orange plyschbyxorna (bild finns i bildtråden). Bodyn var alldeles för stor i strl.86 och byxorna satt perfekt i strl.80. Maia är 84cm lång så då är byxorna väl tilltagna på längden i storlekarna. Jag tycker att just på babyavdelningen så är de rätt stora i storlek. Ett par byxor på baby i 80 är oftast lika stora som ett par byxor på flick i 86! Eller t.o.m längre som jag jämförde innan och la in en bild.
    Då kanske jag kan köpa dem oxå   Vilma var 80,6 lång för  3 månader sen
    Mamma till hulliganerna Vilgot och Vilma
  • Pochahontas

Min lilla är 75 cm. Hon börjar växa i och kunna ha 80 nu. Men jag ville ha tunikan med djuren, så det fick bli 86. Den sitter precis! Inte för lång i ärmarna som ofta 80 är, och myyycket tajtare. Snacka om skillnad!

Då var man fru Byrlén...
  • maggan75

Jag har oxå mejlat kundtjänst ang klänningen får se vad de svarar

Mamma till hulliganerna Vilgot och Vilma
  • IntravenösFylletös

Pratade med butikschefen (hon som ja handlade av) när ja va och handlade förut, pratade just om va bra ja tycker deras kläder är, hon höll med
    åsså nämnde jag att det faktiskt finns 2 trådar vigda just för lindexkläder, där man tipsar varandra, visar inköp osv.
    hon blev superglad!!! (klart hon blev ) trodde inte att kläderna va sååååå populära

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Zvartaliljan
    maggan75 skrev 2007-12-14 15:24:06 följande:
    Då kanske jag kan köpa dem oxå   Vilma var 80,6 lång för  3 månader sen
    Ja det blir nog inga problem. Maia kan nog växa några centimeter till innan dessa blir för korta
  • Mollymajs

Nu har ja med mailat. skrev faktiskt att ja ville ha nån sorts kompensation. Får se va de säger.

• charmmiss

mollan nu skrev 2007-12-14 15:13:42 följande:

Nu har jag oxå fått svar ang klänningen och jag fick en internetkod på 100:- att handla för på nätet
    Jag ringde till kundtjänst tidigare idag, och hon nämnde några butiker som skulle ha den, bl.a "min" butik som skulle ha 3 st i rätt färg och storlek.
    Jag sa att jag varit där och frågat och då var den slut, då tycke hon att jag skulle ringa runt och fråga efter den i olika butiker och låta dem skicka den till min butik.
    Jag frågade snällt om inte hon kunde kolla upp det och låta dem skicka den, så kunde jag bara gå och byta, (det var ju rots allt de som skicka fel) då svarade hon, nej det kan jag inte förstår du väl, för då måste ju jag betala för den.
    Va????, jag förstod ingenting.
  • miniGrynet

Har också mailat, men ej fått svar.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2