• kvinna 86

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

att risken ökar om man har de symtomen stämmer säkert, men tyvärr kan det ju vara farligt även om man inte har symtom.

• kvinna 86
    Allies

Vet inte exakt mängden men bm och läkare har sagt till mig att har man sd så ska det gå över efter en stunds vila eller ett varmt bad t.ex. går det fortfarande inte över är det bäst att åka in och kolla.man ska även hålla koll på om de är regelbunda då det ofta är farligare
  • kvinna 86

jag menade iaf inget illa, skrev bara vad läkaren sagt till mig. tycker det ärjobbigt när alla läkare säger olika saker!!!

min bm blev också arg på mig och vägrade att boka in ett läkarebsök.. det är jobbigt jag vet!!!

• kvinna 86

Allies

Det enda som tröstar mig är att det sägs vara jätteovanligt att barnet blir smittat speciellt i magen. jag tycker att det hade varit bra om alla gjorde cervix odlingar dåman kan vara extra uppmärksam så att det inte går över i urinen. tyvärr är det drf det händer mycket pga gbs, för att många inte vet om det.

men är dina sd regelbunda? tror det är ganska vanligt att man känner av sd när man är kissnödig. har du ont?

• kvinna 86

Full av förhoppning

håller med dig helt och hållet!! Klart man blir rädd när man läser den infon man själv hittar här på fl t.ex. Tycker att det hade varit bra att alla blir testade vid inskrivningen t.ex. och de som vet att e har gbs kan fålämna en odling per månad t.ex, och de andra som inte har/inte vet om det kan kanske få lämna lite senare i graviditeten igen. men tyvärr är det inte så... och jag fattar inte vrf. kan det handla om epngar kanske? har ingen aning om hurmycket det kostar sjukvården att skicka odlingar och så...

• kvinna 86

allies: har skickat ett meddelande i inboxen till dig

tror inte du behöver oroa dig, vissa barn är lugnare än andra!!huvudsaken är att du känner nått iaf! bra att dina sd inte är regelbunda. går det över när du vilar tror jag nog du kan vara lugn

• kvinna 86

Farstamman

alla gör som de vill...om jag haft det på cervix som då är livmoderhalsen hade jag antagligen fått behandling. och sen är det också så att vissa ger inget ab-dropp om man inte har det aktivt vid fl - alltså om odlingen är negativ så struntar de i ab-dropp. därför är det bra att veta om man har det på cervix, bebisen ska ju ut den vägen!!

• kvinna 86

som sagt det är olika överallt -och alla känner vad som är bäst för en själv! kram

• kvinna 86

jag misstänke att de kommer att säga att jag inte får dropp eftersom det var ett tag sen jag hade gbs aktivt.. det är ju skönt såklart men ändå.....

jag vill ha en antibiotikakur när jag närmar mig fl för säkerhetsskull ifall man t.ex. inte skulle hinna få ab-dropp i tid (om jag nu ens ska få det)

Full av förhoppning:
    hoppas hoppas du inte har det aktivt!!!

• kvinna 86

kan inte du ringa henne? jag fåralltid ringa min bm annars glömmer hon *suck*

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten