• kvinna 86

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

usch vad trist hon är.. verkar verkligen påminna om min bm...

• kvinna 86

moegumsan: tyvärr kunde jag inte öppna länken.. men undrar en sak över det härmed långvarig vattenavgång.. ger de ab EFTER att vattenavgångestiden överstigit 18 timmar?låter livsfarligt ju

• kvinna 86

hehe den tråden kommer jag ihåg =) början av min grav var också jobbig!! nu får vi hoppas att allt går bra för oss och våra bebisar! vilken vecka är du i nu?

• kvinna 86
    Idag i "vi föräldrar, gravid" är det en artikel om gbs.... kass tycker jag.... det här försalget som expertgruppen tagit fram är inte på nått sånt annorlunda än det varit innan...samma sak....

står också ganska skrämmande t.ex
    "i sälssynta fall kan GBS överföras till fostret under graviditeten och orsaka infektion som kan leda till fosterdöd. Detta kan inte förebyggas på något sätt idag"

"om den gravida drabbas av en uvi kan man då vid en urinodling se om kvinnan bär på gbs eller någon annan bakteri. i övrigt kan inte kvinnan upptäcka att hon är bärare av dem eller andra bakterier i urinen"

fattar inte det riktigt.. menar de att man inte kan se via en urinodling om man har gbs om man inte har en uvi???
  • kvinna 86

hur ofta får ni lämna urinprov? min bm lovade förra gången att vi skulle skicka vid nästa besök.. var där igår o hon vägrade... det var ill o med hon som tog upp det förragången.. nu har hon inte dkickat nån sen inskrivningen, men på vc och kk har de skickat pga urinvägsinfektion.... hon sa "du det kostar faktiskt 500 kr"...

• kvinna 86

fy f*n... snacka om att hon ljuger.. man kan inte lämna prov varje gång sa hon.. ehh hon har inte skickat sen jag var i vecka 12.... jag blev helt gråtfärdig!!

• kvinna 86

Electra: klart det kan smitta sexuellt - det är antagligen så jag fick det även om det är svårt att veta... det står till o med på vissa sidor att det kan överföras sexuellt

Imorgon ska jag till läkaren för att kolla om jag öppnat mig något... ska fråga om vi kan ta en ny odling från tappen.... håll tummen för mig att det är en snäll läkare som lyssnar!

• kvinna 86

full av förhoppning: hade du gröna flytningar pga gbs? jag hade det och då var jag inte gravid...

• kvinna 86

Theina:
    me´n då har dessa barn blivit väldigt sjuka av bakterien antar jag? fått typ hjärnhinneinflammation och så... för annars kan den nog inte göra sån skada

var hos läkaren idag o blev så glad för hon tyckte att tappen kändes helt normal =) hon tog en cervixodling o skickade urinodling.. hon sa att om dessa prov inte visar nått så får jag ingen dropp under fl... lite jobbigt men jag kan ju inte tvinga dem... så jag ska alltså behöva oroa mig för att mitt barn ska bli smittat o kanske dessutom funktionshindras? jag är ju bärare av bakterien som man är föralltid, men kommer ej få ab-dropp... det är så det funkar här där jag bor

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten