• kvinna 86

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

full av förhoppning: håller tummarna för er!!!!! får jag fråga hur mycket/ofta du läckte? kan se ut ibland som att jag läcker men de har alltud sagt att det inte är vatten..

• kvinna 86

men kan bebisen verkligen bara smittas vid vattenavgång eller om man öppnat sig? finns ju bebisar som sött i magen o då har kvinnan fått höra att det är pga av gbs.. men hon har ej öppnat sig/fått vattenavgång

• kvinna 86

jesslin
    nej det är inte samma som gbs.

• kvinna 86

så alltså det smittar ENDAST om man sipprar vatten? vad jag har förstårr så är det superovanligt att man gör det.. och de säger till mig att man märker om man läcker vatten eftersom det då rinner nästan hela tiden... inte bara ibland som det kan göra av t.ex urinläckage.. jag ska som sagt inte få dropp vid fl eftersom mina prov från v.32 var bra. hur vanligt är det att bebisen blir smittad om man sipprar vatten?? finns det inget man kan göra själv för att förebygga en infektion?

• kvinna 86

Jensan05
    kan bara säga att jag tyvärr inte ska få dropp vid fl pga av att alla de senatse proverna vrit bra, men jag är bärare av gbs... ska tjata som f*n när jag kommer in på förlossningen

• kvinna 86

full av förhoppning
    men när det väl kom kom det väl ganska mycket eller? jag bara skriver vad alla bm/läkare sagt till mig, har frågat dme just för att jag varit orolig för att inte märka det...

• kvinna 86

tyr
    vad skönt att det gått bramed barnen iaf!!! får jag fråga hur dumärkte att det var vatten du läckte? är som sagt jätterädd för att inte märka om vattnet har gått..

• kvinna 86

Leos Mamma 05
    Högst troligt svamp! Det är extremt vanligt när man äter antibiotika efter antibiotikan även tyvärr slår ut de goda bakterierna. För att förhindra det brukar jag ta tillskott av goda tarmbakterier under och efter ab-kur. och nej svamp är inte farligt men det ska behandlas!

• kvinna 86

electra: vilka har du fått tidigare och vilket har du fått nu?

• kvinna 86

leos mamma 05
    har man det i urinen betyder det att man har hög halt av bakterier, har jag fått höra. det är väldigt vanligt att man har det i slidan. alla har streptokocker

GBS (grupp B streptokocker) är bakterier som finns normalt på flera ställen i kroppen, speciellt i tarmen och slidan. Kvinnan har i allmänhet GBS i slidan utan att det orsakar någon infektion eller ger några symtom.

• kvinna 86

ja det kan man väl säga eftersom det betyder att man har högre bakteriehalt. det är iaf större risk för barnet

• kvinna 86

leos mamma 05
    jag har alltid haft känslig livmodertapp tror inte så mycket det har med gbs att göra...

jag har haft gbs påvisat på tappen innan, men de senaste 2 gångerna har jag inte haft det... så det kan iaf minskas så mycket att det inte kan påvisas.. om man har det i urinen och man behandlas mot det tror jag att det kan försvinna/minska på tappen också. så var det för mig iaf!!

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten