Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Idag har Alice och Peter varit på badhuset med Therese och Sebastian. Hon älskar badhuset. Jag har jobbat. Nu är det bara 9 pass kvar. Alice har varit lite risig i magen här på kvällskvisten, hoppas bara att det beror på för mycket godis mm. som hon ätit i helgen.

Sara: Mycket jobb med tanke på att du varit sjuk. Det är fördelen med att ha ett industi jobb, man kan släppa allt samma minut som man går hem.

Annika: Åh vad härligt, nu närmar det sig! Hoppas att ni inte blir mer sjuka innan ni ska iväg.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Nu är det bara 8 pass kvar.... Håller på med en liten nedräkning för mig själv....

Annars är det nog bara bra här, hyfsat friska och krya. När jag väntade Alice var jag alltid täppt i näsan och jag levde på näs spray men den här gången verkar det vara mycket bättre, nästan aldrig tät och det är skönt. Minns att jag hade så problem med att sova, men inte nu. Skönt!!

Anna: Grattis till MVG!!! Inte illa!! Då blir man ju peppad att fortsätta och det känns roligt att plugga!!

Annika: Ha så otroligt mysigt och härligt. Är väldigt avundsjuk... Och du kommer att se så fräsch ut när ni kommer hem!! Solbränd och fin!!

Annica: Skickar en kram!!

Sara: Härligt att det gick bra på dagis trots det långa uppehållet. Ibland får man ju nästan inskola igen när de varit borta länge och hellst när de inte gått på dagis så länge innan heller.

• Alice i Umeå

HEj hej! Måste bara klaga lite först, har så ont i ryggen att jag vill gå av på mitten. Vet inte om jag fixar 7 pass till, vi får se!!!

Så, nu känns det bättre.

Annica: Söt Tindra var på bilderna!! Jätte fin säng!

Kom inte på något mer just nu. Totalt hjärnsläpp!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Kyra på alla sjuklingar!!! Idag har jag jobbat och sen har jag varit på mitt första yoga pass. Riktigt kul. En massa konstiga rörelser och övningar och försöka andas in och ut på rätt ställa var inte alldeles lätt. Men väldigt skön avslappning. Just bara att komma hemifrån och sitta i ett mörkt, tyst rum i 2 timmar är inte så dumt.

I morgon skulle jag egentligen jobbat 10 timmar men jag sa faktiskt ifrån. Min rygg fixar det inte. Igår när jag jobbade 8 timmar var jag grinfärdig efter 6 timmar. Så jag ska bara jobba halva passet i morgon. Och sen nästa vecka ska vi också korta av de längsta dagarna. Vet att jag skulle kunna sjukskriva mig helt hela nästa vecka om jag vill men det känns inte heller riktigt bra, jag orkar ju ändå några timmar.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har just lämnat Alice på dagis. Gud vad det blåser idag. Men skönt med en lagom lång promenad för mig. Orkar inte gå så långt numera, får ont ganska fort. Peter är och monterar en parabol här på umedalen så han skulle komma hem och byta om när han vara klar, sen ska vi åka ner på stan och käka mat innan jag ska på jobbet. Börjar kl 13. Och jobbar bara till 18:15. Gud så skönt. Sen är det helg för min del. I morgon ska vi försöka städa lite, jag och Alice. På lördag ska Peters föräldrar komma upp och hälsa på.

• Alice i Umeå

Anna: Ha så trevligt!! Och det går nog bra att flyga. Alice brydde sig inte så mycket. Somnade mest hela tiden. Vi flög ju både till turkiet och sen till Stockholm förra sommaren. En timme går ganska fort.

• Alice i Umeå

Ta med en festis eller något som hon kan dricka, då släpper det om hon får lock för öronen. De brukar inte vara så kinkig på vätska till barnen. Vi fick ta med en färdigblandad välling.

• Alice i Umeå

Annica: Det är nog ingen fara så länge hon har en bra mössa, och sitter/ligger hon i vagnen så är det ju ganska lä i vagnen.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Nu har jag helg. Skönt. Hoppas att Anderas och Nellie blir bra fort så att de kan njuta av resan. Jo, att få fast dem i bilbarnstolen var inte det enklaste. Min mamma fixar det fortfarande inte.

Camilla: Vad kul att det gick bra på dagis idag! Spännande. På Alice dagis hade de tvärtom dagen idag. De hade kläderna bak och fram, åt lunch på golvet och fick grön mjölk.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Här var det lugnt. Jag och Alice är hemma och jag försöker pyssla på och städa lite. Går inte så fort men vi har ingen brådska. Alice ser på fiskar.

Anna: Otäckt med det där, det blev säkert värre för dig med tanke att du haft ont i bihålorna och så, att vara förkyld brukar i överlag göra det värre när man flyger. Skönt att det gick bra för Thea i alla fall. Ha så roligt i helgen!!

Svar på tråden Mina goa vänner!