Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Men Sara, skickar så många kramar du behöver. Alice kan också vara sjukt pappig ibland, nu har hon varit så gosig med honom på mornarna, hon ligger och pussar och kramar på honom tills han vaknar. Det ser så mysigt ut.

Appropå jobbet så kan jag tänka mig att  8-åringar inte alltid är så lätt att ta, och sen när du inte haft dem så länge heller så blir det väl ännu svårare. Hoppas verkligen att du får känna dig bättre framöver, alla har vi svackor i bland i både jobb och privatliv.

Idag har jag jobbat i typ 5 timmar och är knäckt. 4 dagar kvar. Vi var även på K-rauta en sväng på förmiddagen och kikade. Man kan hitta mycket där. Dock handlade vi bara till andra, inte till oss själva. Men det är också kul.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Jag trodde jag skulle klara mig men nu har jag också åkt på förkylning som heter duga. Hostar så det river ända ner i bröstet. Inte skönt. Jobbade 11-17:45. Sen gav jag upp sista timmen. Blir nog hemma i morgon, har ont i hela kroppen. Alice får fara på dagis som planerat så jag ska bara slappa. Förutom att jag ska på ett möte på jobbet mellan 16-17. Kommer att lämna Alice runt 10 och sen ska jag bara ta det lugnt.

Camilla: Ja, det är lite jobbigt att lämna bort de små liven i bland från början men det går nog bra ska du se.

Annica: Otur!!! Fast det blev ändå billigare än det jag gjorde med volvon. Och vi hade en självrisk på 5000 kr om vi skulle ta det med försäkringen men det ska vi inte göra. Peters bror ska byta dörren och fixa plåtskadorna och en polare till honom ska lacka. Vi kommer nog att landa på mellan 3-4000 kr. Men men.... Sånt är livet.... Det är ju inget man gör med flit men man blir ju som förbannad på sig själv att man är lite klantig i bland. Fast jag har faktiskt bara gjort 2 mindre plåtskador på snart 10 år så jag är väl ganska nöjd ändå, det kunde vara värre.

• Alice i Umeå

Hej hej!!!

Annika: Gud vad tråkigt att ni blivit sjuka. Det ska du absolut kolla med försäkringen, tror nog att ni kan få igen pengar för del av resan.

Ja, jag blev också riktigt sjuk. I morse hade jag feber, ont i hela kroppen, ont i huvudet och halsen. Har varit i väg med Alice på dagis och handlat lite tidningar och godis, nu ska jag bara ligga hemma hela dagen.

Sofia: Grattis på födelsedagen!!!

Annica: Härligt med en lugn stund på stan utan barn och sen vara ledig i en vecka, inte illa. Jag ska ju jobba sista dagen på torsdag, vi får väl se om jag jobbar något innan dess, vi får väl se hur jag känenr mig.

Jo, Camilla fyller år den 24 och jag den 22 mars. I år fyller jag mitt i påsken, det hör inte till det vanliga. Idag är det exsagt 2 månader till BF, men nu är jag sjukt less. Börjar känna mig som en blåval. De till och med kommenterade på dagis att nu börjar jag bli riktigt stor. Är så less att försöka få på mig alla vinterkläder och skor. Vill att det ska bli vår nu!!! Idag verkar ju vara en kanondag och så är man sjuk.....

• Alice i Umeå

Sussie: Jo, vi ska till Ellenor och Tobias på lördag. Såvida jag inte är jättesjuk men det hoppas jag inte. Vi ska nog dit på dagen också när familjen ska fira Tobias.

Det är alltså min systers karl som fyller 30 och han och Sussies Anders är ju kompisar. Vi har ordnat med barnvakt och så så det ska bli trevligt att få gå på fest. Och sova en natt utan Alice.

Camilla: Det går nog bättre när ni lämnat henne ett par gånger. Gulligt att hon är så mån om andra barn.

• Alice i Umeå

i morse när jag upptäckte att jag hade feber tog jag 2 alvedon. När jag varit och hämtat Alice runt 17 så när jag kom hem hade jag ännu högre feber. 2 alvedon igen och nu har det väl sjunkigt lite. Men det blir nog inget jobb i morgon heller. Halsen börjar dock kännas bättre, rosslar inte konstant längre. Men då har jag tagit host medicin 3 ggr idag och ätit bafusin. Hoppas verkligen att det ger sig innan torsdag, vill verkligen fika med er och på fredag har jag ju bokat klippning hos Anna. Och på lördag är det ju som sagt fest hos Syrran. Jag vill verkligen fara!!!

• Alice i Umeå

Hej hej!!! Har precis kommit hem från vårdcentralen.... Började nästan tro att jag hade fått halsfluss för i natt hade jag så ont i halsen att jag inte ens vågade hosta för det gjort så ont ända ner i bröstet. Men ingen halsfluss i alla fall, vanlig virusinfektion verkar det vara. I morse hade jag 38,7 i feber och mådde allmänt risigt. Var tänkt jag skulle lämna på dagis men jag fick ringa Peter så han fick komma hem och lämna henne, jag orkade bara inte. Sen fick han komma hem och hämta mig och skjussa mig på vc också. Men det blir inge mer jobb för mig i alla fall, skulle ju ha sista dagen i morgon. Vi får väl se om jag är feberfri tills i morgon kväll, det skulle ju vara så roligt att få komma ut en stund och fika men vi får se hur det blir.

Vilket ego-inlägg från mig...

Camilla: Vad härligt att hon börjar ty sig till andra, det är ju jättebra att hon känner sig trygg med fröknarna.

Annica: Duktiga du som städar. Skulle behöva men det finns inte en chans att jag orkar göra något här hemma idag. Kanske i morgon.

• Alice i Umeå

Tack Annica!! Men jag ska nog köra hårt med Peter i kväll!! Han får slita extra ont nu när jag både är gravid och sjuk! Du kan ju ta med tröjorna i morgon så får vi se om jag kommer på fikat. Vågar inte bjuda hem er idag, då kanske ni också blir sjuka.

• Alice i Umeå

Har precis lagt Alice här också, snart är det Grays. Älskar den serien. Börjar faktiskt känna mig lite piggare. Har till och med städat lite i kväll, det är ett friskhetstecken för att vara jag. När jag inte kan låta saker ligga överallt. Annars är det rätt lugnt här.

• Alice i Umeå

Säger ingenting säkert än, får känna hur det känns i morgon eftermiddag. Och hoppas på att jag är feberfri under hela dagen, men känner att det skulle vara skönt att komma ut en stund när jag bara suttit inne sen i måndags kväll.

• Alice i Umeå

Station kl 19 passar mig OM jag kommer.

Svar på tråden Mina goa vänner!