Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Tittar in en snabbis och vinkar lite matt. Här är vi sjuka alla tre nu. Måste till doktorn med Moa imorgon, idag är femte dagen hon ligger runt 40 grader. Vi har i alla fall haft det jättemysigt i husvagnen, vi behövde verkligen rå om varandra. Nu ska jag lägga mig och vila lite.

Angående Melodifestivalen så upphör jag aldrig att förvånas - Christer Sjögren??? Det måste finnas nån stor organisation som gett sig fan på att sabba tävlingen, som röstar på Christer. Amys låt tyckte jag var bra, sen så gillade jag även Suzzie Tappers låt. Michailoff hade jag högre förväntningar på, jag hade hoppats på en "sitta på en stol med en gitarr-låt". Velvets låt var också okej. E-type och pudlarna gillade jag också, men den var inte så bra som jag hade hoppats. Och tjejgruppen som kom sist Mohahaha!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Vi har varit på akuten i 2½ timmar... Vi ringde Sjukvårdsrådgivningen och de tyckte vi skulle åka in eftersom den höga febern varat så länge. Men allt såg okej ut, så vi fick bara Mollipect utskrivet. Om febern inte har lagt sig på tisdag tyckte läkaren att vi skulle gå till Vårdcentalen för fler prover.

Jag känner mig jättehängig och håller på att försöka få tag på lite folk och försöka ordna vikarie till imorgon. Så jäkla jobbigt att man ska behöva fixa sånt själv Skrikandes

• Emeraldy

Det har tagit mig 4 (!) timmar att få tag på allt nödvändigt folk och till slut få tillåtelse att ringa vikariebanken imorgon. Absurt.

Sussie: Kram.

• Emeraldy

Sussie:
    Jag tror tyvärr också att det är så att det ska vara nån närmare anhörig för att man ska ha rätt till ledighet...

Känner mig skithängig idag, men var ändå tvungen att ställa väckarklockan för att ringa Vikariebanken. Fick till slut tag på en tjej som lät fullkomligt livrädd. Hon kommer bli manglad av mina små terrorister

Anna:
    Synd att du inte fick din riktiga partykväll! Men du var säkert snygg i alla fall

• Emeraldy

Hahaha, här har vi svaret hur Christer kunde gå vidare:

">

ROTFL

• Emeraldy

Anna:
    Var det där Lost-avsnittet förra veckan något att se? Ska ladda hem nya Lost och funderar på om jag ska ta det också?

• Emeraldy

Jobbigt för dig, Sussie

Här har vi det jobbigt på andra sätt. Jag själv är hur hängig som helst. Moa har 40 graders feber för 6:e dagen, och t om hennes annars så goda humör börjar ta stryk. Hon är så ledsen, det är säkert jättejobbigt för henne när kroppen känns så konstig.

• Emeraldy
    Camilla:
    Vi var ju till akuten igår och de prover och tester de gjorde där visade ingenting. Men läkaren sa att vi skulle gå till Vårdcentralen på tisdag eller onsdag, om inte febern gett med sig, för mer ingående tester.

Sofia:
    Fick ni veta vad som var tokigt med Viktor då? Jag minns inte.

Hur sjutton ska vi få i ungen Mollipect???? Hon har ju en hosta som är riktigt, riktigt hemsk, men hon stenvägrar ju medicinen Synd att det inte finns i tablettform, för det har hon ju inga problem med iom att hon är van sin dagliga medicin.

Usch, jag måste verkligen pallra mig till jobbet imorgon, hur nu det ska gå. Först och främst har jag ett jätteviktigt möte med rektorn, som inte kan skjutas på eftersom det känns totalt krisartat i min klass. Sen så sa de på Vikariebanken idag att det inte finns några vikarier imorgon, alla är uppbokade. Vi hade ju egentligen vikariestopp, men ledningen insåg visst rätt snabbt att det inte finns kollegor på skolan som bara kan hoppa in en hel dag. Nähä Fundersam Just nu fasar jag bara för att gå och duscha, inte ens det orkar jag...
  • Emeraldy

Usch, Annika, det låter inget kul att tvinga med spruta Vi fick faktiskt ingen spruta (och vi har ingen heller) utan vi fick nån special-kopp/sked. Första gången gick bra, när hon inte visste vad det var, men sen har hon stenvägrat, oavsett om vi häller på sked, eller i mugg. Men du har väl rätt, att man måste tvinga, men det känns som sagt inget kul 

• Emeraldy

Annika:
    Nä, vi skulle kanske ha frågat efter en spruta, men vi har ju aldrig gett Moa flytande medicin tidigare, så vi tänkte väl inte på det. Och speciellt inte eftersom de gav oss den här specialskeden, då trodde vi ju att det var så man brukade ge små barn.

Hon somnade strax efter 18:30, men hon har säkert vaknat 7 gånger sen dess pga hostan. Blir en rolig natt det här

Svar på tråden Mina goa vänner!