Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Yes, äntligen har rättvisa skiptas!!! Så jäkla skönt att Carola inte gick direkt till finalen *jippie*!!! (Lite synd för Andreas Johnson som jag gillar, men jag ogillar Carola mer!)

Sannas låt var ju fantastiskt vacker! Den skulle jag med stolthet skicka till ESC! Jag blev kär i Lasse Lindh, men förstod tyvärr att jag skulle vara ensam om det...

Natti på er!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag blev riktigt besviken på Carolas och Andreas låt faktiskt. Nu gillar jag ju inte Carola men jag hade ändå högre förväntningar på låten. Hade det varit ett helt okänt par som framfört den skulle den förmodligen ha hamnat bland de sista. Likadant med Christer Sjögren; där är det också uppenbart att det är artisten som röstas vidare med tanke på vilken vidunderligt usel låt han sjöng. Jag tycker det skulle vara bättre om de återinförde juryn.

Sannas låt tycker jag påminner om den här som är min favorit genom tiderna i ESC:

">

• Emeraldy

Men Sofia då Jag trodde ni trivdes bra?? Vad är det som gör att ni börjar fundera så? En sån lägenhet som Anna har, skulle jag nog tycka var perfekt egentligen, men det blir ju ofta dyrare med en sån än ett hus med tanke på månadsavgiften! Lite sjukt...

Bara för skoj skull (så jäkla roligt tycker jag nog inte det är ) satt jag och kollade upp hur mycket jobbrelaterat jag faktiskt gjort under den här veckan när jag varit sjuk. Jag har suttit i 15 telefonsamtal, mailat 26 mail och tagit emot och läst 34 mail. Då är det alltså mail jag kände att jag "måste" läsa och besvara, till det tillkommer flera mail som jag bara öppnat och skummat igenom. Rätt sjukt egentligen...

• Emeraldy

Nä, det kostar i både tid och pengar, så är det ju... Nu kör vi iofs Moa till dagis, men snart kommer vi ju cykla med henne, och då blir det ju som förut, att vi "aldrig" kör bil. Det sparar vi ju in enormt med pengar på.

• Emeraldy

Fan, vad less jag är på att inte vara helt pigg Jag har varit på jobbet idag, men jag är jättesnuvig och har en gräslig hosta. Inatt fick jag bulla upp kuddar så jag sov sittande - jag höll verkligen på att hosta sönder mig!

Nog klagat! Moa var på dagis idag för första gången på nästan två veckor, och det verkade då ha gått bra.

Annika:
    Jag önskar er en riktigt härlig semester!!

Anna:
    Håller tummarna att du blev nöjd med provresultatet!

Appropå att plugga måste jag säga att jag är så stolt över min mamma! Hon är undersköterska, vilket hon läste till samtidigt som jag pluggade till lärare. Nu vidareutbildar hon sig till Silvia-syster, det är visst nån specialutbildning med inriktning mot demens (hon jobbar på ett äldreboende). Hon är alltså 51 år och jobbar (iofs bara 75% men ändå), pluggar och dessutom håller hon och pappa på att flytta för tillfället, med helrenovering av den nya lägenheten.

• Emeraldy

Hej hopp.

Har min lediga dag idag, alltid skönt Det är verkligen grymt mycket på jobbet nu, och extra mycket blir det ju när man varit borta en vecka, med all rättning osv som ligger kvar. Min kollega i klassrummet bredvid har redan haft 7 utvecklingssamtal och jag har inte ens börjat planera in tider för dem än

Igår fick jag samtalsstöd av två pedagoger från Elevhälsan (ett team som hoppar runt på skolor där de behövs, både som stöd för elever och lärare) De gav mig peppning och tips om hur jag ska jobba med min klass. Kändes som ett bra möte.

Anna:
    Hoppas ni tar er iväg på er lilla tripp, friska och krya allihop! Grattis till provresultatet! Härlig kick för självförtroendet!

Agneta:
    Kämpa på, snart får du vila

Annica:
    Riktigt fin säng. Smart med de där upphöjda kanterna men ändå en liten öppning i mitten. Angående Patrik så vet du redan vad jag tycker.

Camilla:
    Vad roligt att du känner att träningen ger resultat! Här står det totalt still på vikten nu, efter en liten uppgång.

Nu ska Moa och jag gå och duscha och sen är det storstädning som gäller. Förra veckan låg jag ju som ett lik och även om Magnus inte är nån slarvpelle så är det bara att konstatera att det inte blir lika mycket städat när jag är sjuk Hemlis Jag trivs verkligen inte i ett ostädat hem så nu är det bara att kavla upp tröjärmarna

• Emeraldy
    Anna:
    Haha, jag har heller aldrig bakat bullar, så du har några år på dig tills du är på min usla nivå

Precis som du beskriver kände jag förra veckan när jag var så jätterisig. Förmodligen hade jag väl nåt mer "fel" så förhoppningsvis går det över snabbt för dig!

Magnus kom hem idag och sa att han måste åka till Malmö imorgon och kommer hem på fredag Hatar när han är borta! Sen är det så knäppt att det sker med så kort varsel. Jag är upptagen till 17 imorgon så det var han som skulle hämta Moa. Nu löser det sig ändå, för farfar och faster kunde hämta, men jag tycker ändå man kunde ha lite bättre framförhållning... Det blir ju lite extra bök också eftersom vi "måste" ha bil för att hämta Moa, så då måste ju de ha vår bil som jag har på jobbet. Jaja, det löser sig ju alltid.

Annica:
    Vad roligt med löneförhöjning Jag fick också förhöjt nu när jag började jobba igen, känns alltid bra!

Sussie:
    Hoppas de hör av sig snart från Polisen.

Angående jobb så vill jag ju fortfarande byta. Samtidigt känner jag ett visst ansvar gentemot klassen. De skulle verkligen må skitdåligt av att få ytterligare en ny lärare, så det bästa för mig vore ju om jag hittade nåt efter sommaren. Och faktiskt, det ska jag erkänna, vissa stunder är det här jobbet inte så fel ändå Hemlis
  • Emeraldy

Gulle dig, Anna, vad snällt sagt (Psst, jag kunde inte hålla mig från LOST utan laddade hem de avsnitt som fanns - USA ligger två avsnitt före) Hoppas allt går bra på flygresan.

Camilla: Vad spännande med dagisstart

Jag sitter och väntar på att Moa ska komma hem. Hon är hos farfar och äter middag. Han och faster hämtade på dagis idag eftersom jag skulle på föreläsning.

• Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-02-21 18:16:04 följande:
    Sara: Kan det ha varit farfar och faster som hämtade Moa idag? Tyckte det var er bil och det såg ut som dom hade problem att få fast barnet i bilstolen
    Haha, ja, det var det. Gud vad farfar svor när han lämnade Moa här hemma Jag minns själv hur bökigt jag tyckte det var innan man lärt sig pussla ihop säkerhetsbältet

Taskigt för dem att Andreas och Nellie är sjuka! Men de hinner nog pigga på sig!
  • Emeraldy

Hihi, vad skojigt det låter, Agneta Appropå dagis var det så mysigt i morse när jag skulle lämna Moa. Då fick hon träffa Eivor (hennes "inskolningsfröken") för första gången på över två veckor, och Moa riktigt kastade sig i famnen på henne och kramade henne länge, länge. Så skönt att veta att hon känner sig så trygg där

Här har jag haft en riktigt bra kväll. Moa satt med mig i soffan och mös efter vällingen, i ca en kvart. Sen gick vi och lade oss och hon somnade på typ en kvart Helt otroligt! Bra med dagis, det tar på krafterna

Hon äter som en häst nu igen, det är också roligt. Hon gick ner nästan 1½ kilo under de här veckorna hon har varit sjuk så hon har ju lite att ta igen

Svar på tråden Mina goa vänner!