Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Suck, här är det som vanligt idag. Moas feber ger sig inte. I morse hade hon bara drygt 37, och hon var relativt pigg hela förmiddagen, men nu på eftermiddagen/kvällen var hon uppe i 40 igen. Ska ringa till läkaren på Vårdcentralen imorgon, eftersom de rekommenderade det när vi var på akuten, plus att vi måste få ett läkarintyg om vi ska kunna vara hemma längre med henne.

Vi har fixat en spruta nu och lyckats få i Moa lite medicin, men usch, vad hemskt det känns att tvånghålla henne när hon gallskriker och tårarna sprutar

Själv hade jag ju tänkt jobba idag, men det gick verkligen inte. Jag vet inte vad det är med mig. Det riktigt konstiga är att jag inte har nån feber. Inatt hade jag frossa och jag toksvettas och fryser om vartannat - ändå visar termometern ingenting. Är jättesnuvig och hostig, har huvudvärk och är helt slut i kroppen. Känns som jag har sprungit ett maratonlopp (har ju gjort det så många gånger, så jag vet hur det känns )

Är lite sur, jag har inte lyckats få hem de två Lost-avsnitt som kommit. Hade ju passat bra att se det istället för alla skitprogram som jag zappat igenom nu i några dagar.

Sussie:
    Jag tycker det låter som en fin idé att lägga med ett kort på Cornelia i kistan.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Sussie:
    Moa har ju inte druckit välling på morgonen på över ett år (vi slutade när vi kom hem från Thailand) Hon har inga problem att vänta ett par timmar på frukost. På kvällarna vill hon fortfarande dricka (förutom nu när hon är sjuk) men vissa perioder har hon inte varit intresserad, och då har hon ibland fått nåt annat istället (frukt, macka) eller ingenting om vi har ätit middag sent. Välling är ju bra om man har tokhungriga barn på morgonen, men det är ju inte hela världen om de inte längre vill ha den

• Emeraldy

Morrn, morrn. Magnus och Moa har precis farit till Vårdcentralen. Hon hade bara 37,5 i morse, men det hade hon å andra sidan igår också, och ändå var hon uppe i 40 på eftermiddagen. Själv står jag knappt på benen, fattar inte vad det är för fel??? Skrikandes

Agneta:
    Tror inte heller ni kommer behöva en tvillingvagn! Bra att spara in lite pengar till annat

• Emeraldy

Sussie:
    Ja, Magnus har varit hemma med Moa. Jag har grymt dåligt samvete för det, men jag pallar verkligen inte Ligger och sover större delen av dagen. Hrpfm, det ska mer till innan jag går till läkare Jag får bara hoppas att jag piggar på mig snarast, annars måste jag ju lik förbannat gå, för att få läkarintyg.

• Emeraldy

Sussie:
    Det är helt okej att ha byxor. De begravningar jag har varit på, har jag främst tänkt på att vara "välklädd", att inte sticka ut för mycket. Sen är det nog inte hela världen om du bär svart, mörkgrått eller mörkblått osv. Jag inbillar mig att det är lite "striktare" när äldre människor begravs än yngre, då står det ju ofta i dödsannonsen att man ska ha ljus klädsel.

• Emeraldy

Nu har Magnus och Moa kommit hem från Vårdcentralen. De tog snabbsänka igen och den var betydligt högre nu än i söndags på akuten så det gjorde läkaren lite fundersam. Han sa att det inte finns några tydliga tecken på att det är lunginflammation men att det kan vara det ändå. Risken finns också att det är urinvägsinfektion, så vi ska nu ta urinprov på henne (varför går hon inte på potta - hade ju varit mycket enklare!!) och lämna in det för analys. Är det det så blir det ju penicillinkur, annars vet jag inte.

• Emeraldy

Fan, det här händer inte Rektorn ringde precis och berättade att pappan till en av mina elever dog igår Ingen vet vad som hände! Han var ju på föräldramötet och såg ut att vara i min ålder!! Fan, jag orkar inte det här. Det är så himla mycket bekymmer i den här klassen ändå!

Sofia:
    Vi fick med en sån där plastpåse hem, var ju inte det lättaste att sätta dit på en vrålande, ålande lilltjej. Hoppas bara att vi har gjort rätt nu så det kommer nåt kiss i den.

• Emeraldy

Sofia:
    Jag vet inte Flickan hade varit i skolan idag, i chocktillstånd; hon hade busat på som vanligt och berättat för alla att pappa är död

• Emeraldy

Annika:
    För mig är det helt okej om ni träffas ändå, utan mig. Jag har full förståelse för hur du resonerar. Vi träffas väl fler gånger?

• Emeraldy

Åh, vad spännande LOST är, jag döööör Jag har alltid hävdat att Twin Peaks är den bästa serien genom tiderna, men jag tror banne mig att LOST tar över förstaplatsen

Sofia:
    Som sagt; för mig är det helt okej att ni träffas på lördag även om jag inte kan. Jag VILL att ni ska träffas som planerat, annars kommer jag få dåligt samvete för att det ställdes in pga mig.

Jag har så fruktansvärt ont i huvudet så det nästan är läskigt

Svar på tråden Mina goa vänner!