• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • SandyL

angelica

hoppas det inte e nån fara....*kram*

Engla ska snart få sin 5 månaders spruta, hoppas det går lika bra som förra gången...

Ang vikt har jag ett par kilo kvar...men jag e med sjukt sugen på olika saker jämt...inte bra

kram!

• Singoalla

Simom reagerade inte på sin första sprutomgång men dessa två vid 5-månader gav feber hela natten lång dessvärre :(

• HaltaLotta

Hedvig reagerade inte på första sprutan varken just när den tog eller efteråt, men denna vid 5 mån så reagerade hon bara efteråt. Va jätteorolig o lessen o omöjlig att trösta sen halva kvällen..... Undrar egentligen varför dom kan reagera så? Är det för att dom blir lite "sjuka" av vaccinet typ eftersom det innehåller väl lite av sjukdomarna man ska bli immun mot? eller? typ?

Nu ikväll har Hedvig haft massa feber med.... förkylningen blir inte bättre verkar det som Stackars liten!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • AngelEyes

tack för allt stöd tjejer goa ni e :D

tror inte det e större problem med ewelin men hon  e nog bara lite seg på utveckligen och väldigt seg på och äta så vi får väl se vad dom säger sen.

ottisen låter jobbigt med skruttisen förkyldning kanske få gå till VC imorn då så dom får kolla på henne?

ewelin har inte fått sin 5 ån spruta ännu men om två veckor så, eftersom hon fick sin första när hon var 4 mån och det ska ta 2 mån emellan dom. hoppas hon klarar sig frånfeber och allt :D

• mamma 05 07 09

glömde säga att hon väger 7810g och är 65cm lång

AngelEyes skrev 2008-02-28 21:49:36 följande:
    tack för allt stöd tjejer goa ni e :Dtror inte det e större problem med ewelin men hon  e nog bara lite seg på utveckligen och väldigt seg på och äta så vi får väl se vad dom säger sen.ottisen låter jobbigt med skruttisen förkyldning kanske få gå till VC imorn då så dom får kolla på henne?ewelin har inte fått sin 5 ån spruta ännu men om två veckor så, eftersom hon fick sin första när hon var 4 mån och det ska ta 2 mån emellan dom. hoppas hon klarar sig frånfeber och allt :D
    nej det är säkert ingen fara, bra att dom kollar upp det iaf! ja därför sigge inte fick sin förs idag :) hon fick sin försent med..hade  glömt bort henne jue :/ *huuuuur kan man glömma henne???* hehe
    John 051113 * Sigrid 070909
  • HaltaLotta

agneleyes---> JAg har pratat med dom o så..... på vc alltså. Så länge hon äter o är någorlunda pigg så är det inte då mycket att göra tyvärr.

• Cacan

har ju inte hängt med er så jag vet ju inte vad ni har pratat om o så...

hur är era rutiner på kvällarna? jag tycker det är jättesvårt att veta när man ska lägga Emilia. Det är så olika från kväll till kväll beroende på hennes humör.. Ska man fösöka få in rutin nu eller är det fötidigt med det, ska man låte henne falla in i dem självmant! Usch tycker det är svårt!

Någon mer som har en strejkande bebbe när hon/han ska somna? Spelar ingen roll om det är dag eller natt... Det bästa är att ta vagnen o gå ut o gå på fm o em... men kvällarna är "värst".. men ibland går det bra då hon somnar när hon matas.. Annars r det ett vaggande o konkande tills hon somnar! Råd tad gärna emot!!

Såg att ni pratade lite om vikt oxå, själv har jag gått ner hela graviditeten som slutade på 88kg, min "vanliga vikt är 69-70kg, ó inskrivn. vikt 72. Väger idag 71kg straxt under..

Angeleyes:
    Emilia har oxå stannat upp lite i längden o vikten.. så var det på kurvan sist..
    Du ska se att Ewelin kommer igen o får sin tillväxt period!

• AngelEyes

cacan:
    det handlar inte om att hon har stannat upp utan hon hr sjunkit i kurvan. att hon inte vill äta.  jag kan ju säga att jag längtar efter att hon får sin tillväxt period,

här har vi rutiner iaf, båda barnen sover vid sju på kvällen och vaknar inte förens sju på morgon nästa dag :) så det e riktigt skönt :)

fresten här har 2 tänder till kommit så 4 tänder har vi nu framme hihi

• SandyL

morning

vi lägger engla vid samma tid varje kväll, mellan 19-20! då e hon alltid trött o somnar för natten...

cacan
    hmm, sån va ju engla när hon va nyfödd, man fick konka runt på henne o himla jobb för att få henne att somna! men nu när hon e äldre e det bättre...tar emilia napp??? brukar hon bli trött vid samma tid på kvällen??? ammar du lr ger flaska?

• HaltaLotta

Cacan---> Vi har också fått in lite rutiner på kvällarna här..... Men det har fallit sig naturligt, inget somn vi "tränat" på eller så. Jag brukar amma hedvig i soffan när Lova tittar på bolibompa, hon somnar oftast i min famn o sen lägger jag henne i sin säng vid 18.30-19 tiden cirka.

Hon brukar äta en skvätt vid 23 tiden, o sover sen vidare o sen vill hon ha lite till vid 04 o soversen vidare igen til 07 ungefär!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)