• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • Geri

Cacan: Jobbigt att ni har det svårt med sömnen. Är ju svårt när de är så små. Vi har samma rutin varje kväll. Först bad eller massage och sen ger jag flaskan i sovrummet i mörkret och lägger ner henne i sin säng. Bland kan hon ligga en kvart ungefär och jollra så man får gå in då och då och sätta i nappen men sen somnar hon själv. Sover från 20-21 till 07, då är det mat igen och oftast sover hon en timme till efter det. På dagarna somnar hon i vagnen eller på vår dubbelsäng, ibland bökar hon lite och då får jag bära runt på henne, men aldrig på kvällarna som tur är. Hoppas verkligen att det blir lättare för er! Har du provat att ligga brevid henne? Eller dra vagnen inne?

• mamma 05 07 09

Här har rutinernatyvärr spårat ur totalt.. har alltid lagt John kl 20 sen börja vi att han inte sov middan och la honom 19.. och Sigrid fick lägga sig samtidigt som John men sen har det blivit potatismos totalt.. måste snart ta tag i det där.

Er det funkar för, är det nån som ammar och vart sover bebisen?
    Er säng eller i egen? I eget rum? Med syskon?
    Alltid på samma ställe sen födseln?

John 051113 * Sigrid 070909
  • AngelEyes

ewelin sover eget rum sen en månad tillbaka, innan så sov hon i våran säng. hon sover så bra nu när hon har eget ingen som kommer in och stör henne hehe

• HaltaLotta
    Sofye skrev 2008-03-01 10:41:12 följande:
    Här har rutinernatyvärr spårat ur totalt.. har alltid lagt John kl 20 sen börja vi att han inte sov middan och la honom 19.. och Sigrid fick lägga sig samtidigt som John men sen har det blivit potatismos totalt.. måste snart ta tag i det där.Er det funkar för, är det nån som ammar och vart sover bebisen? Er säng eller i egen? I eget rum? Med syskon? Alltid på samma ställe sen födseln?

Jag ammar ännu. Hedvig sover i egen spjälsäng i vårt sovrum. Brukar dock få sova vidare i vår säng när hon vaknat o vill ha tutte då vid 4 tiden på natten..... Jag orkar aldrig hålla mig vaken för att lägag tillbaks henne

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • HaltaLotta

Jag har precis fattat att Bilddagboken har en sån här "Vänner-lista" !

Vilka har Bdb här? Är ju kul, om jag bara fattar hur man lägger till en vän, att kunna ha er (om jag får) tex där o se nya bilder o  se när det uppdaterats o så.....

Jag heter idaottis där iaf. I fal ldet dimper ner vänförfrågningar sen Så vet ni, det är bara lilla jag-!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • mmonika77

Lukas har börjat krångla smått med maten. Han äter inte lika mycket som han brukar. Han har fått 6 månaders mat allt i 2 veckor för han blev inte mätt på 5 månaders. Men han har ätit den som vanligt och inte brytt sig. 2 dagar tillbaka sover han mycket och det blir alltid cirka 1 matsked man får lämna kvar. Likaså spottar han och får kväljningar. Han är glad och sitt vanliga jag för övrigt. Har ni varit med om detta?

• mamma 05 07 09

Ni som rutinerna funkar för och bäsarna sover i egen säng.. hur nattar ni dom?

John 051113 * Sigrid 070909
  • helena1981

Alexander ammas lite i sitt rum med dämpad belysning. Sedan rapar jag honom och så lägger jag ner honom, säger god natt och går ut ur rummet. Beroende på hur trött han är så somnar han på störten eller ligger och grejjar lite med sina fötter och pratar lite innan han somnar. Har ingen napp eller liknande.

Alexander sover också mkt bättre i eget rum än när vi hade sängen i vårt rum, samt att jag också får bättre sömn.

Alexander 071002
  • SandyL

Sofye
    Engla sover ju i sin säng, och vi brukar ge henne sista nattmålet när hon ligger i sängen, då brukar hon oftast somna. Så suttar hon på sin napp och har sin filt, så söt =)

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)