• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • 3 hjärtan

åh vad skoj QC!! som många säger blir man ju riktigt sugen alltså!

vi planerar väl så smått att få syskon till nästa sommar, maken vill inte börja försök igen före vintern, men jag kan tänka mig att starta när elias blir ett år gammal, skulle jag bli gravid nu så skulle jag bli glad också, även om jag skulle känna och tänka precis som QC att det kanske blir jobbigt och elias inte får sin tid, men... han skulle ju faktiskt få det finaste föräldrar kan ge sina barn..ett syskon!
    tror det är mer fördelar än nackdelar med barn så tätt.

dom här hemsidorna ni pratade om tidigare får jag gärna också inboxade

vi har precis gått igneom magsjukor här efter vinterförkylningen, så liiiiite sliten är man nu. i helgen ska jag jobba, så min mamma kommer och ska ta hand om elias.

• SandyL

jag vill bli gravid innan engla är 1 år o 9 månader iaf...så man får behålla sin sgi...men inte bara därför! längtar tills jag e gravid igen finns både fördelar o nackdelar..men så e det ju med allt...dom tycker nog det e jätteroligt o få syskon!

vilken e den bästa åldern att börja dagis...????

om man får barn snart igen..kan engla gå på dagi 3 timmar/dag eller?? från vilken ålder e bäst? hur gör ni max-.....mamma o sofye???

• QuteCat
    Magu: Förstår att det var kämpigt!

Ottisen: Ja det är sant. Man klarar det man vill klara av Glad

Nu kanske jag smittar ner några fler med "syskon-bäbis-basilusker"  hehe...
    Vore jättekul att ha nån att följas åt med Flört
  • mamma 05 07 09
    QuteCat skrev 2008-03-14 08:02:10 följande:
    Nu ska jag berätta en hemlighet... Elias ska få ett syskon Detta kom som en chock för oss.. inte planerat.. men det lutar mot att vi behåller det.Det finns så många tankar. Klarar jag av det? Med tanke på förra graviditeten som var komplicerad. Det är så nära in på.. Elias har ju bara hunnit bli 5 månader just.Jag hoppas och vill att detta stannar i denna tråd och att det inte skrivs något i min gb.. tills jag vet eller vi vet hur vi ska göra... ville ändå berätta för er...
    GRATTIS!! 
    John 051113 * Sigrid 070909
  • SkönaGG

QC: Grattis!

Jag har 22 månader mellan Alex o Bea och 20 månader mellan Bea o Stina. Det har funkat jättebra. Jag har tyckt att det varit skönt att barnet innan lärt sig att gå innan jag blev stor (då jag får ryggproblem under graviditet) så jag inte behövt bära hela tiden. 

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • HaltaLotta
    SandyL skrev 2008-03-14 09:35:47 följande:
    nån mer här som tänker skaffa barn tätt???
    Haha.... "tänker skaffa barn"..... om det ändå vore så lätt alla gånger!
    Vi får se hur det blir här med syskon, jag vill gärna ha när som men jag har lärt mig att det inte går att planera när det gäller barn.... Jag har ju inget jobb att gå tillbaks till sen ,förutom vår butik då..... annars hade dete ju varit kul att komma ut i arbetslivet lite emellan! Och kanske arbeta upp sgi:n lite..... Jag har inte så hög peng om dagen. :-/
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • 3 hjärtan

sandyL: jag tänker lite samma som du. dels har jag inte nåt fast jobb att gå tillbaka till, så det vore väldigt bra att få behålla det sgi jag har nu, sen vill vi ha tätt, iallafall de 2 första, så då är det lika bra att satsa så man förhoppningsvis hinner så man får behålla sgi. inte för att jag har så där skitmycket högre än lägsta, men alla kronor räknas ju!

funderar lite på att börja plugga till hösten, kommer jag förlora mitt sgi då direkt? även om jag blir gravid med barn nr 2 inom de 21 månaderna? någon som vet hur det fungerar? och får jag behålla sgi om jag pluggar heltid?
    annars vore ju inte ett fast jobb helt fel.. kan ju inte gå tillbaka till att hoppa in när som helst på jobbet som jag gjort innan...

dagis vet jag inte.. får vi barn tätt kanske jag kommer ha elias hemma, annars vill jag inte att han ska in på dagis förrän tidigast tidigast i april nästa år... vill gärna ha barnen hemma så länge som möjligt.

• mmonika77

Qutecat-> Min första graviditet jobbade jag ända in i sista dagen typ. Mådde inte ens illa. INGENTING. Andra graviditeten kräktes hela tiden, fick infektioner av alla de slag, 9 stycken penicillinkurer, blödning, kikhosta, nervinklämning, typ allt du kan tänka dig. Så det är skillnad på graviditeterna eller kan vara.

• mmonika77

Får jag fråga varför man vill behålla sin sgi? Man får ju löneförhöjning varje år och då stiger ju sgi också.

• 3 hjärtan

mmonika: i mitt fall är det så att jag haft ett extrajobb som jag fick jobba såpass mycket på att det höjde mitt sgi, så jag slapp få lägsta. nu kommer jag inte kunna gå tillbaka till extrajobbet, för jag fick som sagt hoppa in lite nu och då hela tiden, det funkar inte nu när man ha barn att dom ringer på morgonen.. jag måste ha det lite mer planerat runt mig nu. därför vill jag behålla mitt sgi... annars ramlar jag ner på 180/dag.
    hade jag haft en fast tjänst i ryggen hade jag inte behövt tänka på sånt alls.

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)