• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-03-15 15:44:48 följande:
    Vilket arbete! Snygg!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • JFL
    Ankmor skrev 2008-03-15 15:44:38 följande:
    Ursäkta en dum fråga men är det fusk att använda sig av färdigköpta figurer i marsipan eller figurer som är gjorda i formar, som dekoration på tårtan?Jag är inte så bra på att moddelera nämligen...
    Verkligen inte, inte mera fusk än att ha färdiga bottnar elelr färdiga fromager i tårtan, klart man måste få ta genvägar
    I ღ cakes
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-15 15:56:37 följande:
    Verkligen inte, inte mera fusk än att ha färdiga bottnar elelr färdiga fromager i tårtan, klart man måste få ta genvägar
    Tack, då vet jag...
    Det känns nämligen som fusk om jag använder halvfärdiga & färdiga produkter nu när jag brukar göra det mesta själv (utom SP/MP förståss)...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Fru Humla

hej!
    jag ska göra en skalmantårta till på tisdag då dagis kommer hem på fika.
    tänkte göra skalet med en gul hatt på bara för enkelhetens skull.
    jag har modelling paste hemma som jag tänkte färga. kan jag forma hatten efter en mugg eller liknande. får jag ut muggen sen när mp har stelnat?
    hoppas npn kan ge mig lite råd så jag kanske jag kan få till nånting någorlunda iaf. har absolut inte tid med alla kalas den här veckan då mannen hann byta skift så istället för ledig vecka jobbar han natt*sucka* å nu har jag ju lovat. så dagis på tis, födelsedagskalas för släkten på ons och pyjamasparty på tors*halleluja*

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • MariaX m 2

Tack rimmis Kyss och verkligen superfin tårta!!!

Åhh jag behöver hjälp av er tjejer
    Jag ska ju gör namngivelsetårtor till nästa helg och tjejen vill ha en bebis under en filt sådär ni vet. Jag har beställt en sleeping baby-form, en tvådelad jemform och jag har sett lite doptårtor med bebisar som ser ut att ha gjorts i en sån form. Nu till frågan, hur tusan får man skarven mellan fram och baksida snygg?? Min bebis som jag just gjorde ser ut som en tvådelad bebis som har tryckts ihop... precis som den ju är hur gör ni så att det blir snyggt i skarven?

Ankmor - Klart det inte är fusk, alla medel är tillåtna för att göra den perfekta tårtan Skämt åsido, jag är inte heller bra på att modellera, snarare helkass, så nån hjälp måste vi väl få ha

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • JFL

Har lurat ut familjen i solen och jag har äntligen kommit igång med min tävlingstårta. Har just gjort mallen och är nöjde, ska bli så kul att få göra denna nu. Måste tyvärr göra stommen i passtillage och jag drar mig alltid lite för det materialet.

En fråga, jag misstänker att ajg kanske har för lite pastillage hemma, kan jag blanda upp med lite MP? Vet att det går att blanda med FP, men jag har visst ingen hemma

nu kom familjen tillbaka. Hejdå

I ღ cakes
  • MariaX m 2
    JFL -Åå vad kul med ett sånt projekt Angående din fråga så vet jag inte men det borde ju gå... Ska bli kul att se tårtan sen

Jag har visst fastnat i "blomträsket", känns inte som jag kan göra några andra tårtor så det ska bli spännande att se hur namngivelsetårtorna kommer se ut... Fundersam
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd