Sockerpullornas tråd

Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
Välkomna in

Så fin Rimmis!!!
hej!
jag ska göra en skalmantårta till på tisdag då dagis kommer hem på fika.
tänkte göra skalet med en gul hatt på bara för enkelhetens skull.
jag har modelling paste hemma som jag tänkte färga. kan jag forma hatten efter en mugg eller liknande. får jag ut muggen sen när mp har stelnat?
hoppas npn kan ge mig lite råd så jag kanske jag kan få till nånting någorlunda iaf. har absolut inte tid med alla kalas den här veckan då mannen hann byta skift så istället för ledig vecka jobbar han natt*sucka* å nu har jag ju lovat. så dagis på tis, födelsedagskalas för släkten på ons och pyjamasparty på tors*halleluja*
Tack rimmis och verkligen superfin tårta!!!
Åhh jag behöver hjälp av er tjejer
Jag ska ju gör namngivelsetårtor till nästa helg och tjejen vill ha en bebis under en filt sådär ni vet. Jag har beställt en sleeping baby-form, en tvådelad jemform och jag har sett lite doptårtor med bebisar som ser ut att ha gjorts i en sån form. Nu till frågan, hur tusan får man skarven mellan fram och baksida snygg?? Min bebis som jag just gjorde ser ut som en tvådelad bebis som har tryckts ihop... precis som den ju är hur gör ni så att det blir snyggt i skarven?
Ankmor - Klart det inte är fusk, alla medel är tillåtna för att göra den perfekta tårtan Skämt åsido, jag är inte heller bra på att modellera, snarare helkass, så nån hjälp måste vi väl få ha
Har lurat ut familjen i solen och jag har äntligen kommit igång med min tävlingstårta. Har just gjort mallen och är nöjde, ska bli så kul att få göra denna nu. Måste tyvärr göra stommen i passtillage och jag drar mig alltid lite för det materialet.
En fråga, jag misstänker att ajg kanske har för lite pastillage hemma, kan jag blanda upp med lite MP? Vet att det går att blanda med FP, men jag har visst ingen hemma
nu kom familjen tillbaka. Hejdå