• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:29:18 följande:
    ankmor: jag gjorde det och det funkade ganska bra. men jag var väl lite otålig och orkade inte vänta tills det torkat helt och brättet gjorde jag för tunt så det ramlade av nästan direkt. har inte monterat fast det som blev på tårtan än för då gick den inte in under huvan.jag ska tillägga oxå att jag kommer aldrig köpa ballinas sp igen. och det verkar bara vara jag som är så ovän med den ocksåden är ju för mjuk, går ju inte att röra den utan att den drar ut sig och går hål. kom nu inte å säg att jag kavlat för tunt för skulle jag ha kavlat mindre hade jag lika gäran kunnat lägga på hela biten direktmeeen som tur var hade jag en bit bakels att göra dekoren med så det fick bli ganska många flera "plattor" på skalmans rygg än jag tänkt.har en stor tårta till att göra till onsdag å då blir det bakels. kan hålla med om att ballinas smakar lite bättre men det sk-er jag i
    Hm... "Floppar" hatten? Det gör nog ingenting, gör en liggande hatt, det blir lika snyggt.

Jag har inte använt Ballinas SP till att göra saker av, bara deras GP/MP och den har fungerat bra. Bakels har jag inte använt alls.

Det blir nog bra ska du se - tååålaaamooood är ju ett av tårteriets huvudord.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Fru Humla

nejnej, hatten står än så det går nog fixa men jag har alltså gjort hatten i MP men jag täckte tårtan med ballinas och det sket sig kan jag säga.

hatten hade nog blivit lite bättre om jag hade kunnat låta bli den en stund tillmen det kändes som omden inte ville stelna inuti när plasten låg emot.
    det är bara dagis*hehe*
    skalmanidé har att göra med att de har 3 sköldpaddor på dagis i ett akvarium och sen har de barnen uppdeladei tre grupper, skalman, lille skutt och bamse

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:48:27 följande:
    nejnej, hatten står än så det går nog fixa men jag har alltså gjort hatten i MP men jag täckte tårtan med ballinas och det sket sig kan jag säga.hatten hade nog blivit lite bättre om jag hade kunnat låta bli den en stund tillmen det kändes som omden inte ville stelna inuti när plasten låg emot.det är bara dagis*hehe*skalmanidé har att göra med att de har 3 sköldpaddor på dagis i ett akvarium och sen har de barnen uppdeladei tre grupper, skalman, lille skutt och bamse
    Ahaaa, okej... Ja, jag har också haft problem med att det "skiter sig" när jag skall lägga på SPn på tårtorna, men det har berott på att jag kavlat för tunnt.
    Coolt med sköldpaddor på dagis, då är det ju givet med skalmantårta. Fast är du inte rädd att barnen blir ledsna när de skall äta en sköldpadda?
  • Fru Humla

*haha* ja man vet ju aldrig men den har inget huvud utan det är bara skalet och hatten på ryggen. så som skalman brukar se ut när han somnat

• Fru Humla

aa, just jaa...då kommer jag att fortsätta använda bakels så kan jag kavla så som jag vill..så det så...

• Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-03-17 20:57:55 följande:
    *haha* ja man vet ju aldrig men den har inget huvud utan det är bara skalet och hatten på ryggen. så som skalman brukar se ut när han somnat
    Ungefär som Fru Fogebys tårta då alltså... snyggt!
    Skalman är min favorit i Bamses gäng!
  • Fru Humla

mjoo jag såg nån sån för ett tag sen

gjorde en draktårta i onsdags osm jag inte kagt in i bildtrådenän. det har ju gjorts en massa såna ett tag. åsså ser jag att det kommit in ännu en drake innan jag lagt upp min så jag tror jag struntar i att lägga in min. känns väldigt plagierat på nåt vis*S*

• JFL
    Maraschino skrev 2008-03-17 19:00:48 följande:
    Om du målar med pastafärg så torkar inte färgen, gör inte för mig iaf de få gånger jag provat!! Ser med spänning fram emot din tårta sen!!
    Nej är det sant, trots att du blandade ut den med alkohol??!  Jaha, det blir väl lite svagt med pulver på då. Nåja färgen är okej.. Som tur är så är detta inte det viktigaste fast det kanske mest synliga... Fundersam
    Jag får göra om det i  värsta fall om det blir kasst.
    I ღ cakes
  • Tussa76

Hejsan tjejer!!

Är sjukt dålig på tt skriva här... läser mest bara, men tycker kanske inte tt jag har så mycket att tillförs just nu. Lovord till era vackra kretioner borde (och VILL) jag ju egentligen ösa in.. men.. ja, ni vet.. Generad

En envis sjukdomsomgång hr vi hft här, med feber, snuva och extremt efterhängsen hosta som  har hållt oss vakna om natten. Det tär på orken.

Är lite lätt avis på er som vågar ställa upp på utställning/tävling! Det hde jg också velat ha mod till Men just nu finns ju inte tiden till sånt heller, så det behöver jag ju inte ens fundera på.

Är SÅ trött på tt hel tiden h en massa grejjer som MÅSTE fixas, så man aldrig hinner göra det man tycker är KUL! Men nu är vi inne på sluttampen med lister och trösklar, så nästa vecka kommer lägenheten ut till försäljning. Kanske kan jg pusta ut lite då...

Ska ju iallafall på kurs i April! Jag och ankmor! Superkul!! Och i maj ska jg smycka en bröllopstårta. Baka den ska de göra själva, men ville att jag skulle dekorera. Också superroligt!!

Och i Juni får jag mitt eget tårtkök!! Jejj!!

Kram på er!

• JFL

Hej Tussa. TRist med sjukdommar och flyttrenovering och allt sånt. Va kul att du ska på kurs, vilken kurs ska ni gå då?

Pastillagefråga:
    Ska limma ihop bitarna idag, det borde väl fungera med ätbart lim, eller blir det hållbarare med kristyr?
    På pastillagekursen limmade vi med kristyr, så det är den enda erfarenheten jag har

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd