• Psychadelia

Andreas Lundstedt har HIV

Som rubriken lyder. Jag tycker det är enormt starkt av honom att komma ut med något såndant!!

Nu undrar jag hur ni tror att detta kommer påverka synen på HIV-positiva i samhället? Ni som har HIV hur öppna är ni med det idag och känns det som detta underlättar för er?

Jag har själv bekanta som har HIV och jag har inga problem med det men hur hanterar/skulle ni hantera att en nära till er kom med ett sånt besked?

En allmän tråd om HIV alltså där alla åsikter är välkomna att diskuteras.

Jag har skrivit i känsliga rummet för att alla ska få en chans att skriva av sig utan att röja sin identitet. Ser gärna dock att ni står för era åsikter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 13:33:54:
    Tråden har blivit flyttad från känsliga rummet eftersom den inte har någon personlig koppling. Trist tycker jag eftersom jag antar att många av er HIV-positiva inte kommer skriva då. Men som moderatorn sa ni får vara lite diskreta med er identitet om ni inte vill röja er sjukdom.

• Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV
  • Psychadelia
    Hannah76 skrev 2007-12-19 15:32:48 följande:
    Du är ju en gud på att förklara, mitt inlägg blev ju helt onödigt.*S*
    Haha.. Tackar och bockar. Är en jäkel på att argumentera också... Brinner väldigt för HIV och HBTQ- frågor så upplysa de okunniga är mitt kall
  • ming

Finns det någon som vet hur många personer det finns i Sverige som har HIV respektive AIDs?

• Omorfia

"Man behöver inte utveckla aids för att man är hivpositiv. Det är inte samma."

Det är också rätt. Man kan hinna dö av något annat innan man utvecklar AIDS.

• lightswillguideyouhome

Omorfia: Eftersom du citerade mig.
    Självfallet är HIV dödligt när adis utvecklas. Så ja, man kan ju säga att HIV är dödligt med.
    Jag mär mkt insatt i både hur viruset fungerar och behandlingen. En mkt nära vän till mig är smittad nämligen.

• Antonsfamilj

Manlig homosexualitet: 62 fall
    Intravenöst missbruk: 29 fall
    Heterosexuellt smittade: 105 fall

deta är antalet fall i Sverige 2007. Innebär det som vissa okloka sade att hetero är vanligast?

Sett till antalet bögar och antalet hetero som finns så är bögen klart i majoritet gällande hiv.

• baital

"Finns det någon som vet hur många personer det finns i Sverige som har HIV respektive AIDs?"

Idag lever ca 4500 personer i sverige med HIV. Totalt sett sedan sjukdomen "upptäcktes" i mitten på 80-talet har vi haft 7850 fall i sverige.

• CEMA

Kan personligen säga att jag inte bryr mig det minsta om vem som har köpt en ny bil, pippat sin granne, vunnit 15 miljoner kr, opererat brösten eller har hiv/aids.

Pust

• ming
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 15:51:17 följande:
    Manlig homosexualitet: 62 fallIntravenöst missbruk: 29 fallHeterosexuellt smittade: 105 falldeta är antalet fall i Sverige 2007. Innebär det som vissa okloka sade att hetero är vanligast?Sett till antalet bögar och antalet hetero som finns så är bögen klart i majoritet gällande hiv.
    Källa?
    Psychadelia skrev 2007-12-19 15:43:06 följande:
    hittade den här sidan.. den känns inte riktigt aktuell och vet inte dess trovärdighet men iallafall..bibeltemplet.net/index.html|ht tp://search.sweetim.com/search.asp? src=1&q=hiv%20statistik
    Jag ska kolla den, men en bibelsida kan man ju, som du säger, ifrågasättas i trovärdighet.
Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV