• Psychadelia

Andreas Lundstedt har HIV

Som rubriken lyder. Jag tycker det är enormt starkt av honom att komma ut med något såndant!!

Nu undrar jag hur ni tror att detta kommer påverka synen på HIV-positiva i samhället? Ni som har HIV hur öppna är ni med det idag och känns det som detta underlättar för er?

Jag har själv bekanta som har HIV och jag har inga problem med det men hur hanterar/skulle ni hantera att en nära till er kom med ett sånt besked?

En allmän tråd om HIV alltså där alla åsikter är välkomna att diskuteras.

Jag har skrivit i känsliga rummet för att alla ska få en chans att skriva av sig utan att röja sin identitet. Ser gärna dock att ni står för era åsikter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 13:33:54:
    Tråden har blivit flyttad från känsliga rummet eftersom den inte har någon personlig koppling. Trist tycker jag eftersom jag antar att många av er HIV-positiva inte kommer skriva då. Men som moderatorn sa ni får vara lite diskreta med er identitet om ni inte vill röja er sjukdom.

• Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV
  • Antonsfamilj

ming. RFSL. Snaka om att skuta sig själv i foten.

• Psychadelia

Men det var HIV vs AIDS som efterfrågades. Hmm har inte hittat nån statistik på AIDS men ska kolla..

• Antonsfamilj

pshyckodela. Du gav sjäv den länken innan o sa att hetero var mer hiv än bögar. Tycker du fortfarande det? D påsto det på sidan 5.

• Psychadelia
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 15:56:33 följande:
    vet att inlägget inte är till mig men vaddå skjuta sig själv i foten?
  • Psychadelia
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 15:59:18 följande:
    pshyckodela. Du gav sjäv den länken innan o sa att hetero var mer hiv än bögar. Tycker du fortfarande det? D påsto det på sidan 5.
    Läs vad jag har skrivit senare också är du snäll angående blödningsrisk vid anala samlag...
  • Hannah76
    Vad jämför du det med? Har du siffror på antal homo/bi/hetro i Sverig?
  • Antonsfamilj

Vadå jämför med? Det är ju totalt sett. Det finns nog mer hetero än bögar i Sverige.

• ming
    Hur är det att skjuta sig själv i foten, för Riksförbundet för Sexuellt Likaberättigande?
  • sydneygirl
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 15:51:17 följande:
    Manlig homosexualitet: 62 fallIntravenöst missbruk: 29 fallHeterosexuellt smittade: 105 falldeta är antalet fall i Sverige 2007. Innebär det som vissa okloka sade att hetero är vanligast?Sett till antalet bögar och antalet hetero som finns så är bögen klart i majoritet gällande hiv.
    Men alltså - det är väl INGEN här som inte vet att det är större risk för HIV genom anala samlag än vaginala?

Så ja - sett till procentantalet PER GRUPP så är givetvis siffran högre för homosexuella.

Men du drar ju helt fel slutsatser av detta. "Bögen" är alltså inte i nån som helst MAJORITET när det gäller HIV. Det blir alltså fel när du uttalar dig med argument som att det mest är bögar som smittas, bögen är i majoritet, etc.

Av de som är smittade 2007 så är de flesta heterosexuella. Du kan liksom inte få det till något annat, hur du än försöker vrida på informationen.
  • Antonsfamilj

sydneygirl. Tänk lite nu. Antalet fall spelar väl noll roll?
    Det som är viktigt är prosenten av det totala antalet bögar och hetero som blivit smittade.
    Fattar du inte?

Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV