Inlägg från: Tindras äiti |Visa alla inlägg
  • Tindras äiti

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

d behöver du nog inte oroa dig över oftast hoppar ju sjukdommar nån generation , jag e inte orolig alls fast mina barn har många sjukdommar tyvärr att vara lämpliga offer för, min pappa har tex cancer. försök å njut av henne nu när hon e liten finns plats så d räcker å blir över att oroa sig i tonåren sen d vet jag att jag kommer göra ialf...

tussan06 skrev 2008-01-08 18:05:23 följande:
    Ja det kanske är så, får kolla med min mormor om hon har någon aning om de finns på den sidan av släkten se få jag höra med min gudmor (farmors syster som älskar att släktforska) om det finns på den sidan..För jag hoppas verkligen inte att det ska gå vidare till Olivia.
  • Tindras äiti

´va!!!! dog av d, va sjuttan säger du!! kan man dö av crohns???? hur då ?

Axelpaxel skrev 2008-01-08 18:56:25 följande:
    ser att ni pratar om ärftlighet, kan berätta att jag har ngt som vi inte vet ännu vad Min mamma har UC, Min mormor hade chrons (dog av det), min ena morbror har det, min andra morbror hade det också (dog av det) Så i min familj har vi lite tarm problem tyvär, och när axel föddes kunde hans tarmar inte bearbeta maten som den skulle så jag funderar nu att kankse även han får ngt tarmfel ngn gång i framtiden
  • Tindras äiti

hallå tjejer smällde precis i mig två semlor å skyllde på bebisen! antar att nu börjar dårskapet av semmle ätandet förra graven så åt jag 4 om dan *pinsamt* all den grädden va ju ingen direkt dröm kur för tarmen....trodde jag skulle kunna hålla mig ifrån dom denna gången men icke!!!!
    dom e ju så goa

• Tindras äiti

en dum fråga kanske , men kan man inte sätta stomi om tarmen tar "slut" lr gris tarm? här inne får man skriva så gott som vad som helst d e d vi finns till för så vill du prata av dig så e d bara att prata på.....

Axelpaxel skrev 2008-01-09 20:20:34 följande:
    mammasknodd: nej det känns lite läskigt! jag tycker jag har blivit lite deppig med sen jag fick reda på att jag ska ha detta hela livet. är så trött på allt planerande, att om jag ska åka och handla mat kan jag inte kolla på kläder samtidigt för jag måste hem på toa emellan isf. Och när jag ibland ska köra ngnstans måste jag vända för att jag får attacker som gör att ajg måste sitta på toa. Min mamma har också operarat bort så mkt som bara går, så jag är rädd att hon går samma väg till mötes som de andra i min släkt. Usch så deppigt förlåt mitt dystra inlägg!
  • Tindras äiti

mammasknodd:
    a jag har haft skov i några mån nu men inget skov i världen kan sära på mig å mina semlor

nallatalla:
    mmmmmmmmmm choklad ,,jag knarkar nog coklad skulle jag tro
    älskade mörka ljuva choklad

• Tindras äiti

jippie winnerbäck vann årets låt
    han e ju så bra

• Tindras äiti

hallå allihop ville bara medela den glada nyheten att jag äntligen har gått upp mitt första kilo , så nu får vi hålla tummarna att d fortsätter upp och inte ner...lyssnade på den lille/a plutten å allt lät som d skulle, så j-vla typiskt bara har lyckats få graviditets klåda alltid e d nått, men skit samma jag har gått upp e nog den här fantastiska semmel dieten jag kör med

• Tindras äiti

hej jag har gjort en sån , d kom en massa läkare från holland å gjorde den på mig för dom hade använt den metoden längre å visste mer , men d e två årsen nu.. man behöver inte oroa sig för man får så mkt smärtstillande att man näst intill e sövd jag minns i prinsip inget bara att d kom in en läkare som på knacklig engelska sa "hello i´m your doctor and i´m from holland" sen så fick ja nått gott i armen så minns ja inte mer( läkarna berättade att jag hade haft ont och därför varit tvugna att nästa söva för jag låg inte still, men d e inget man själv märker av)men alltså d låter mkt värre en va d e...d kommer gå jätte bra, d e tur att d finns dessa metoder för dom ser så mkt bättre på den här undersökningen en andra.

MissDisa skrev 2008-01-10 18:13:13 följande:
    Hej.Nån som varit med om en undersökning dom kallar dubbel ballong-nånting endoskopi????Det är liknande en koloskopi tydligen, fast med ballongers hjälp så tränger dom sig upp i tunntarmen.Vilket dom ska göra på mig om ca tre veckor.Kapselendoskopin visade mycket dåligt........Fullt med antydningar till sår och polyper i hela tunntarmen.Och även rester av nån virusinfektion sen FÖRSTA operationen, hur nu det kunde synas....Kan iallafall förklara varför jag aldrig blev bra då, och varför jag var så fruktansvärt sjuk.Några tecken på chrons har fortfarande inte upptäckts på dom gamla proverna så antagligen har jag båda sjukdomarna.Det här var mycket värre än jag förväntat mig, trodde inte längre att dom skulle hitta nåt alls ju....Hade tänkt börja försöka leva igen........
  • Tindras äiti

mammasknodd:
    ev göteborgsresa ...nått jag missat lr e d en privat resa ner till mitt vackra GÖTEBORG..jag öppnar mina armar å välkommnar er till sveriges vackraste stad *asg* vi har allt liseberg, frölunda hockey, avenyn,spårvagn, å inte minst alla gängkrig *stön*

• Tindras äiti

ok , ska träffen va i göteborg så kan jag komma men annars blir d svårt. ska gå in där å kika..tack för uppdateringen missar grejer ibland

Mammasknodd skrev 2008-01-11 10:54:20 följande:
    Tindras äiti: Jag tänkte bara på den ev tarmisträffen som det skrivits om tidigare. Antingen blir det Göteborg eller så Norrköping. Gå in på " VVS-daten, andra träffen. Planeringstråden. "Kan jag bara fara så kommer jag att göra det Vore så kul att träffa ni andra och göra en massa skoj
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10