hej jag har gjort en sån , d kom en massa läkare från holland å gjorde den på mig för dom hade använt den metoden längre å visste mer , men d e två årsen nu.. man behöver inte oroa sig för man får så mkt smärtstillande att man näst intill e sövd jag minns i prinsip inget bara att d kom in en läkare som på knacklig engelska sa "hello i´m your doctor and i´m from holland" sen så fick ja nått gott i armen så minns ja inte mer( läkarna berättade att jag hade haft ont och därför varit tvugna att nästa söva för jag låg inte still, men d e inget man själv märker av)men alltså d låter mkt värre en va d e...d kommer gå jätte bra, d e tur att d finns dessa metoder för dom ser så mkt bättre på den här undersökningen en andra.
MissDisa skrev 2008-01-10 18:13:13 följande:
Hej.Nån som varit med om en undersökning dom kallar dubbel ballong-nånting endoskopi????Det är liknande en koloskopi tydligen, fast med ballongers hjälp så tränger dom sig upp i tunntarmen.Vilket dom ska göra på mig om ca tre veckor.Kapselendoskopin visade mycket dåligt........Fullt med antydningar till sår och polyper i hela tunntarmen.Och även rester av nån virusinfektion sen FÖRSTA operationen, hur nu det kunde synas....Kan iallafall förklara varför jag aldrig blev bra då, och varför jag var så fruktansvärt sjuk.Några tecken på chrons har fortfarande inte upptäckts på dom gamla proverna så antagligen har jag båda sjukdomarna.Det här var mycket värre än jag förväntat mig, trodde inte längre att dom skulle hitta nåt alls ju....Hade tänkt börja försöka leva igen........