Inlägg från: Tindras äiti |Visa alla inlägg
  • Tindras äiti

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

skizzoklara:
    jo man blir lätt lite sliten men jag har fruktansvärt bra arb kamrater som fattar att d e inte alltid jag pallar med lika mkt som dom d e ju sjukt tungt i mellan åt. gå upp tidigt e en vanesak men d e inte lätt när man mår som sämst men då blir jag oftast ss. gravid å crohns d varierar förra grav mådde jag toppen inget skov lr magont, d kom därimot 2 mån efter tindra föddes sen höll d i sig ett år ..denna grav har hitils varit pest å pina skov i mängder, lågt hb, och dåligvikt uppgång, men bebben mår bra så d e ju bra ialf.

• Tindras äiti

grådis

hb e tyvärr som tidgare
    vikten står still på 1kg+, men magen växer så d knakar å bebben sprattlar som en tok så den mår fint ialf.
    tindra la precis örat mot magen å sa att bebisen sjung bä bä vita lamm längar tills den sparkar så hon oxå kan känna.
    käkade havragrynsgröt till frukost idag d va ingen hit har fått vara hemma hela dagen bara för det

• Tindras äiti

lällas:
    jag är fistlanas drottning
    e d så du inte kan sitta å så lr?
    d gör ju så himmla ont...känner du den? isånna fall kan man känna om den e "mogen" oftast gör dom inget förens den e d, för dom kan inte få ut nått annars.

kramar jätte mkt lider med dig

• Tindras äiti

hallå sorry att jag inte svarade igår , mitt internet la av igår kväll...men nu funkar d
    ring å fråga va läkaren tycker iom att den sitter som den gör.jag har op ca 8st fistlar i ljumskarna och blygläpparna + en i ändtarmen , men nu d sissta har jag stuckigt hål på dom själv med en steril nål gör jävulskt ont ,men då måste den vara mogen å inte växa innåt, med mogen menar jag att den mjuknar i mitten och d e då man ka sticka den å trycka ut allt var. fistlar kan även växa innåt och förgrena sig altså breda ut sig i gångar och bli väldigt stora då krävs ju op.

behöver inte säga förlåt d e la tur att min olycka kan hjälpa till å förklara ett å annat

Lällas skrev 2008-01-22 21:28:36 följande:
    Tindras; Tack snälla för svar.. Har liksom som en liten "blåsa" vid rumpan.. men det gör inte jätteont utan känns bara ibland.. Ska jag vänta tills det antingen kommer nåt ur den eller ska jag ringa doktorn direkt? Vad gör man åt fistlar? Är det inte vanligare vid Crohn? Vad ska kolla ur den? Var?Förlåt för alla frågor men detta är helt nytt. Kramis
  • Tindras äiti

jag har aldrig fått d, men jag tycker lällas ska ringa och prata med nån läkare.
    Fru U skrev 2008-01-23 10:45:06 följande:

Fast det är nog bättre att gå till doktorn om man tror det är en fistel för de bör väl behandlas med antibiotika (penicilin?)?
  • Tindras äiti

hej tjejer , jag hittar inte planeringstråden
    vet inte va jag gör för fel men e d nån som vet var lr vad jag ska skriva?
    annars e allt som vanligt här, känner mig lite piggare faktiskt och bebben envisas med att hicka så jag blir kisse nödig precis hela tiden.....magen har växt jätte mkt bara denna sissta v är redan i v 21, tiden går så mkt fortare i denna grav . fundrar på å prova den där nya rump grejen dom gör reklam för på tv (den mot analklåda , hemorojder m,m) nån som testat?? skulle kunna mörda nån för å bli av med mina hemmisar
    aja d va la ett roligt samtalsämne jag rammlade in på då!!

• Tindras äiti
    nu har magen total pajjat igen ,suttit på toa två dygn nu.
    så fort jag får i mig nått krampar magen hysteriskt å måste springa på toa ,vaknar på nätterna å nästan skiter ner mig..
    vågar inte ens gå och lämna dottern på förskolan ..e rädd att jag skiter ner mig på vägen....d e så fruktansvärt mkt slemm å blod fattar inte va allt kommer i från
    e rädd att kramperna skadar bebben eftersom jag näst intill blir dubbelvikt på toa *suck* JAG HATAR CROHNS, JAG HATAR, JAG HATAR D
    fan kan inte sluta lipa d gör så ont..................
  • Tindras äiti

tack för alla kramar kompisar, ska ringa till läkarn så fort dom öppnar tele tiden..

• Tindras äiti

hej hej i morgon ska jag gå och ta prover och på fredag ska prata med doktorn, blir en tele dejt för jag kan inte ta mig dit. har fått i mig lite mos och fisk idag än så länge känns d ok, hoppas hoppas d inte slår till inatt bara.

• Tindras äiti

mammaskndd:
    a jag får ont av å bara dricka vatten oxå..
    spelar ingen roll vad jag stoppar i mig , magen krampar lik förbannat.ska ta mig till sjukan för provagning nu..blir taxi.
    kram

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10