Hej,
Vad skönt o hitta en tråd om ngt som varit väldigt aktuellt för min del, just diskbråck. Jag är dock opererad sen lite över ett år tillbaka och det går ju åt rätt håll även om jag fortfarande känner av disken till o från, eftersom den är paj så att säga. Går ju aldrig att återställa. Men jag känner mig åtminstone inte lika handikappad som jag gjorde för 1 1/2 år sen. Vilket är väldigt skönt.
Men jag har länge tvekat över om det ska funka o var gravid trots en paj disk…?? Jag har fått höra att man måste hålla i gång o träna hela graviditeten för att det ska gå å helst skulle jag behöva träna upp ryggen ett halvår innan, enligt läkarna och min sjukgymnast.
Som det känns nu så vill jag prova och skaffa en till, för jag är inte purung längre heller… men jag är fortfarande orolig:/ Någon som har några tips/råd angående detta??
Låter dock på er som redan skrivit i denna tråd att det har funkat bra med o vara gravid trots diskbråck/diskbråcksoperationJ Hur har ni gjort med träning under graviditeten för att underlätta för ryggen?? Går ni hos sjukgymnaster??
Och nej, något nytt diskbråck vill jag inte heller dra på mig igen!:( Ajajaj!