• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Chanteuse

1:a 5 timmar
    2:a 7 timmar
    3:e 2 timmar 45 min
    4:e 11 timmar

• Plottis

Från första värken tog det 6 h 50 min och jag fick ingen som helst förvarning innan att nåt var på gång utan vaknade mitt i natten av första värken.

Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och bf 27/5-08
  • Vilmas Mamma

3-4 timmar.

*~Vilma & Edvin~*
  • Disan

Första värken kom klockan 07.00 på en måndag, Ronja var ute klockan 03.00 på onsdagen. Men jag tycker absolut inte att en förlossning börjar bara för att värkarna börjar!! Min förslossning började ungefär ngr timmar innan hon kom ut, lite innan krystvärkarna började. (kommer inte riktigt ihåg klockslag här, men det var ngr timmar innan tror jag...) Jag fick inte krysta först... Usch!

Men räkna inte första värken! Du föder ju inte barn då direkt... Eller oftast inte iaf

• FridaGBG

8 timmar ifrån att vattnet gick tills hon va ute.
    Öppnade mig på 3 timmar och krystade i ca 1 timma.

• M plus J

första barnet, vart igångsatt, tog 7timmar och 3minuter

• Heather
    Disan skrev 2007-12-29 14:26:25 följande:
    Men jag tycker absolut inte att en förlossning börjar bara för att värkarna börjar!! Min förslossning började ungefär ngr timmar innan hon kom ut, lite innan krystvärkarna började. (kommer inte riktigt ihåg klockslag här, men det var ngr timmar innan tror jag...) Jag fick inte krysta först... Usch!Men räkna inte första värken! Du föder ju inte barn då direkt... Eller oftast inte iaf
    Fast att räkna från krystvärkarna går inte heller...då tog "förlossningen" bara knappt 20 minuter första gången och knappa 10 minuter med andra...
    ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • logg81
    Devania skrev 2007-12-29 14:02:08 följande:
    logg81, SEX dagar? Hur gick det till?
    Jag gick med rejäla värkar i 5 dagar men öppnade mej inte så jag fick lite hjälp på traven den 6:e dagen.... Förlossningen var på gång men tog för låååång tid. Hade jag väntat på en spontan förlossning hade varken jag eller dottern mått speciellt bra men det hade varit intressant att veta hur lång tid det hade tagit.
  • Mamma Russin

mitt första barn kom ut på ca 6 timmar, vattnet gick aldrig, utan han föddes med sk. lyckohuva.
    mitt andra barn kom av bara farten från första värken till att hon låg på magen 1, 45 timme. knappt vi han in till fl, jag var öppen 9 cm och krystade i hissen upp till fl.

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???