• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Goliz

första barnet för mig

sattes igång och det tog drygt 6 timmar.

• JosefineB

Fem timmar från första värken till bebis på magen.

• imperia72

17 timmar från första värken som känndes, krystvärkar i 15 minuter.
    Kan ju även säga att min första förlossning var lätt trode det skulle göra mycket ondare.

• Exina

Från första värk till att han var ute tog det två och ett halvt dygn.. spenderade 21 timmar i förlossningssalen, två och en halv timme med krystvärkar..

Men de var värt varenda sekund! =)

• nenne40

Hade förvärkar i 3 dygn med första sonen, men de räknar jag inte in i förlossningsarbetet eftersom det inte händer så mkt med kroppen då...

Men från första riktiga värken tills han är född tog det totalt 7 timmar...

• Disan
    Heather skrev 2007-12-29 15:50:43 följande:
    Fast att räkna från krystvärkarna går inte heller...då tog "förlossningen" bara knappt 20 minuter första gången och knappa 10 minuter med andra...
    Jag räknar inte från och med det att krystvärkarna började heller, det var ngn timme innan krystvärkarna började som jag kände att "Nu föder jag barn!" När huvudet verkligen tryckte på och värkarna började bli jobbiga.

Men som sagt, det är ju olika för alla!
  • Fannygirl

15 timmar från vattenavgång till bebis på magen. 1 timme krystvärk.

• fia jimmy

typ 23 timmar med regelbundna värkar

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???