• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Lemice

53 timmar från det att jag var öppen 3 cm vattnet gick och värkarna startade 15 timmar innan det...!! så 68 timmar från det att vattnet gick 3,5 vecka för tidigt och slutade trots alla dessa timamr med värkar med akut snitt!!

• queenpepsi

Alex tog nästan exakt ett dygn på sej att komma ut. Krystvärkarna tog 2 timmar!

• En till gul

10 timmar på BF+6
    Värkar hemma i ca 6 timmar och därefter 3,5 tim på BB innan hon var ute.

• msister

34 timmar, 1 timmes krystvärkar.

• Millsan

de första värkarna kom runt 22 tiden (trodde först att det var sammandragningar eftersom jag hade haft sådana tidigare på dagen) efter ett långt samtal med förlossningen var jag inne på förlossningen runt halv 2 och var då öppen 10 cm, fick bricanyl som gjorde att han stannade inne till kvart över 5 då lillen valde att komma. Kan tillägga att han hade bråttom ut och kom redan i v.31

• PALGBG

Första värken 06.30 Elis född 10.05. Fullt öppen innan jag kom in på förlossningen. Tänker tälta utanför sjukhuset när jag ska ha nästa gång ;)

• zasata

massa sd hela gravidteten. vattnet gick vid 20. var på förlossningen vid 21 00:04 kom hon ut

• emson

Förvärkar startade ett dygn innan de riktiga värkarna kom igång. Från det regelbundna riktiga värkar började tog det 6 timmar. Varav jag var tre timmar på förlossningen.

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???