• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Puck76

från första värk 21timmar
    från att det blev jobbigt 6timmar
    från etablerat värkarbete (öppen 3-4cm) 4timmar

• Lyckoprinsessan

Min första och enda förlossning tog en kvart från det att jag var helt öppen tills jag fött!

Slemproppen gick på tisdagen. På onsdag eftermiddag började jag få värkar. Åkte till BB vid 21-tiden. Öppnade mig dåligt och fick framåt midnatt epidural på grund av smärtsamma täta värkar. 03.15 var min dotter född.

• Sanna73

1h och 40 min. Krystvärkarna tog 20 min.

• mael

74 timmar...... jättejobbiga timmar!

Hoppas det går fortare den här gången!

• MansonDust

5 timmar från vattenavgång & första värken.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Jonna S

15 timmar och 40 minuter från första värkarna hemma, tills han kom ut. Riktigt ont gjorde det inte förrän de sista 4 timmarna, vill jag minnas.

Vi ska få en liten Göta i april!
  • millan R

Från vattnet gick (utan värkar) till ca 2cm - 9 timmar
    2 cm - 4cm - 2 timmar
    4cm - klart - 2 timmar

Totalt 13 timmar

• maggan75
    Malin K F skrev 2007-12-29 14:03:38 följande:
    Oj vilken svår fråga men räknar man från vattnet gick och sammandragningarna som jag hade dygnet runt så gick det på nästan 3 dygn. Men räknar man från första riktiga värkarna så gick det på 16h.
    Coolt det var ju samma sak för mig
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
  • Camilla85

Vattnet gick söndag natt. värkarna började på måndag morgon, och dottern föddes tisdag morgon!

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???