• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Disela

26 timmar. Krystvärkar i två timmar...

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Solia

Vattnet gick 17 på em och inte en värk förrän vid midnatt och då kom det igång rejält på en timme och sedan var det häftigt men hanterbart till 6 på morgonen. Då hade jag 1-2 min mellan värkarna så då åkte vi in och var framme till ca 7 och kl 11.00 var prinsen ute efter 45 min krystande. Dvs från första kännbara värk till bebis ute var det 11 timmar.

• MrsFreckles

Forsta molvarkarna (sammandragningarna, som for mig kandes som mensvark) borjade vid 10-tiden pa morgonen och lilltjejen foddes vid midnatt dagen EFTER sa jag hade en ca 35 timmar av varkar...(och fick till slut forlosas med sugklocka). Inte sa farligt ont anda, tog EDA de sista 3 timmarna dock samt dropp da jag oppnade mig sa sakta och bebben var stressad. En mycket positiv upplevelse trots lite dramatik! Lycka till!

• heartbeats

25 timmar från första värk. Krystvärkar max 1 timma.

• Camellis

Med första barnet gick vattnet kl 4 på morgonen. Ungefär en kvart senare började värkarna så smått komma igång, men inte förrän klockan 16 blev det aktuellt att gå in till förlossningsavdelningen (jag låg redan på BB för observation, då jag hade haft en blödning). Klockan 23:47 tittade han ut. Krystvärkar i ca 1½ h.

• Protte

från det allra första tecknet, lite slem o sammandragningar som kändes liiiite mer än vanligt tog det 30 timmar....
    lycka till!!

• No way

84 timmar från första värken

• Protte

drog igång på riktigt tyckte jag det gjorde först när vattnet gick å det var 1,5 timme innan han föddes

• sstl

12 timmar. Varav 9 timmar hemma och 3 timmar på förlossningen.
    Väntar nu bebis nr 2 och blir spännande att se hur det blir denna gång.

Älskar mina pojkar
Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???