• Devania

Hur lång tid tog er första förlossning???

Som frågan lyder: Hur lång tid tog er första förlossning från att värkarna började tills ni fick bebisen i famnen? Ska jag räkna med att det håller på i flera dygn innan det drar igång på riktigt eller? Har haft molvärk i magen nu i flera dagar, ibland samtidigt som jag har SD.

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???
  • Keewii

6,5 timme första barnet 6 dagar sen

• MammanMarie

6,5 timme från första värken.

• beadis

vattnet gick hemma och han var ute 19tim senare

• Mammi07

12h efter att vattnet hade gått!! Fick inte ordentlig värkar förrän efter några timmar!!

• Gladskit

Min förlossning började med molvärk en onsdagskväll. Fick starkare sammandragningar under natten och på torsdag eftermiddag kom slemproppen. Sen följde ytterligare några dygn med starka sammandragningar som kom rätt tätt om nätterna (men det var ändå så att jag klarade av att hantera dem hemma) och så avtagande framåt morgonen. På dagarna kanske jag hade 3-4 riktiga "onda" värkar i timmen. Söndag förmiddag åkte vi in och måndag morgon kom han med akutsnitt. Så det tog sin lilla tid!

• moltaz

Jag blev igångsatt och hade värkar i 7 timmar och krystvärkar i 26 minuter...

• Theodoris

ca 7 timmar från första värken

• vill ha fler barn

8 timmar. men jag var så nervös så jag blev inlagd på bb 24 timmar innan. De sa jag var smärtpåverkad. (en riktig tramsbytta var jag)!

• Clavi

72 timmar efter vattenavgång, 2 dygn med värkar. Slutade i akutsnitt då han hade en missbildning på skallbenet vilket gjorde att han satt fast.

Hugo 070728
  • marika o Oliver

19 timmar från verk nummer 1, varav 7 tim hemma. lycka till =)

• plusia

55 timmar, 53 timmar var jag på förlossningsavdelningen Jag hoppas att det går betydligt fortare denna gång

• Mogika

Om man räknar från när värkarna började så kom hon på 4:e dagen.. men från det att vi kom in till förlossningen och jag va öppen 5cm så tog det 5 timmar, 14 min att krysta ut henne!

Nu är vår dotter här!
  • Gestilja

34 timmar som jag räknade, men räknade inte från allra första värken.

Theo 070424 + bebis i magen bf 080428
  • Grodan76

Första värken (oregelbunden): 15.45
    Onda värkar: 00.00 ca
    Inne på BB: 01.30, öppen 8 cm
    Blev mamma: 03.47

• mumins my

Första blev jag igångsatt. tog ca 12 timmar från första värken
    Andra gick vattnet, ca 18 timmar
    Tredje hade jag förvärkar till o från i 2 veckor, de 2 sista dygnen va de nog latensfasen, men när de väl satteingåg på riktigt tog de 3 timmar

• Bullen86

börja med värkar (svaga) var 10min ca 08.00 på morgonen 05.29 morgonen efter var han ute...
    inte förrän 19.00 på kvällen började det verkligen komma riktiga riktiga värkar :) tyckte de gick snabbt ändå!

• Latamamman

42 h med regelbundna värkar, var 30 min från att bli akutsnittad men den lille rackaren kom ut till slut och allt gick bra!

Just då kände jag inte av tiden - det var nog jobbigare för anhöriga som blivande mormor/farmor som visste att vi åkt in men sedan inte hörde av oss på lääänge....

• BÅsaK

Slemproppen gick söndag kväll.
    Värkar med långa mellanrum några timmar senare.
    Detta fortsatte hela måndagen och var in på koll på tisdagen och blev kvar på BB i 24 timmar. Sen hemma i 24 timmar, fortfarande med värkar.
    Tillbaka på torsdag morgon och var då öppen 6 cm, men han föddes inte förräns på natten mellan torsdag och fredag.

barn nr 2 tog 9 timmar från att vattnet gick ( inga värkar ) tills hon var ute.

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning???