• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 09:33:11 följande:
    82Viola:du är så välkommen så..man måste ju vara redo,det är ju ett ganska stort steg o ta.vet du om du har ÄL?
    Tack!

Jag har ju testat ett år med ÄL-tester för att kolla när jag har ev Äl och vad jag har för lutealfas osv.

Det har resulterat i att jag fått utslag varje månad jag testat med testerna och lutealfasen är så nära konstant man kan komma.

Däremot har ÄL inträffat tidigare med tiden vi försökt och jag märker av den mer och mer.

Nu kan man inte kanske lite helt på ÄL-testerna att man faktiskt har ÄL eftersom det krävs ju östrogen för att ägget ska släppa och inte bara LH-hormon. Ska införskaffa en monitor vart efter som även mäter östrogenet.

Men jag tror ändå att jag borde ha ÄL eftersom testerna påvisar stegring. Vad tror ni?
  • Tea80

Vad härligt det är med alla som ansluter med sina historier och värdefull input!

Nyköpingsbo: Så himla sorgligt att det slutade i v 20... Håller alla tummar för att det går bra hos läkaren den 22:e och att ni är med på banan igen! Du verkar så underbart optimistisk och jag är säker på att det ordnar sig förr eller senare när man håller lågan uppe!

Nikita: Tack för positiv input! Vad hemskt med din blindtarm... tänk vad mycket saker som kan påverka som man inte har en aning om!! Gullig vovve du har förresten, misstänker att den är din/er

Viola: Härligt med det hopp som dins vän historia ger. Tack, det värmde!!

• 8Viola2
    Tea80 skrev 2008-01-03 12:47:14 följande:
    Vad härligt det är med alla som ansluter med sina historier och värdefull input!Nyköpingsbo: Så himla sorgligt att det slutade i v 20... Håller alla tummar för att det går bra hos läkaren den 22:e och att ni är med på banan igen! Du verkar så underbart optimistisk och jag är säker på att det ordnar sig förr eller senare när man håller lågan uppe!Nikita: Tack för positiv input! Vad hemskt med din blindtarm... tänk vad mycket saker som kan påverka som man inte har en aning om!! Gullig vovve du har förresten, misstänker att den är din/er Viola: Härligt med det hopp som dins vän historia ger. Tack, det värmde!!
    Så bra att min historia gav dig hopp!

Kan ju säga att det är en hemsk sjukdom och jag har själv haft en släng av det. Fick aldrig det skrivet på papper men visst påverkades jag också av att hon "svalt" sig själv.

Vi var tre tjejer som gjorde lika och peppade varandra.

Idag är jag glad att jag inte "lyckades" gå ner så mkt som hon.

Blir man egentligen frisk kan man tycka?!

Men jag tror nog att du kommer lyckas bli gravid efter ett tag.

DU har KLARAT dig ifrån anorexin så jag vet att DU KLARAR detta med.
  • oxle bo

oj. det viste jag inte..
    men kan du inte ringa till gyn och säga att du vill göra VUL för o se om du har ÄL?

8Viola2 skrev 2008-01-03 12:33:54 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-03 09:33:11 följande:
    Tack!Jag har ju testat ett år med ÄL-tester för att kolla när jag har ev Äl och vad jag har för lutealfas osv.Det har resulterat i att jag fått utslag varje månad jag testat med testerna och lutealfasen är så nära konstant man kan komma.Däremot har ÄL inträffat tidigare med tiden vi försökt och jag märker av den mer och mer. Nu kan man inte kanske lite helt på ÄL-testerna att man faktiskt har ÄL eftersom det krävs ju östrogen för att ägget ska släppa och inte bara LH-hormon. Ska införskaffa en monitor vart efter som även mäter östrogenet.Men jag tror ändå att jag borde ha ÄL eftersom testerna påvisar stegring. Vad tror ni?
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:31:22 följande:
    oj. det viste jag inte..men kan du inte ringa till gyn och säga att du vill göra VUL för o se om du har ÄL?
    Jo det kan man säkert tillsammans med start av utredning!

Hade en tid förra året i dec (06) som vi avbokade pga olika händelser i livet och nu vill sambon vänta.

Frågade då -06 om man enbart kunde göra en egen fertundersökning men det gick inte.
  • oxle bo

ok.vill bara säga,att min sambo har inte kollat sig.
    bara jag fick hormoner,så fick jag komma o göra VUL för o se om jag hade Äl o det hade jag.
    kan det vara olika i olika komuner? vart bor du?

8Viola2 skrev 2008-01-03 18:39:57 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:31:22 följande:
    Jo det kan man säkert tillsammans med start av utredning!Hade en tid förra året i dec (06) som vi avbokade pga olika händelser i livet och nu vill sambon vänta.Frågade då -06 om man enbart kunde göra en egen fertundersökning men det gick inte.
  • Nork

jennyHI: Välkommen! Vad jobbigt med mensen. Tänk att man aldrig får höra sådant här. Min mens tog 8-9 veckor innan den kom tillbaka och det tyckte jag var lång tid. "alla andra" man hör om går det ju så lätt för... Men skönt att vi är fler, man känner ju sig lite lätt onormal annars. Vad är pcos? Tänk vad hemskt om det skulle vara klimakteriet, jag har läst om det och unga människor som kommer i det. Jag hoppas och håller tummarna för dig att det inte är det!!!

• Nork

när man ta hormoner, kan man ta dom på olika sätt då? tablett, spruta mm? Måste man få dom av barnmorska eller liknande eller kan man köpa något i hälsokost som ökar chanserna för en?

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:55:32 följande:
    ok.vill bara säga,att min sambo har inte kollat sig.bara jag fick hormoner,så fick jag komma o göra VUL för o se om jag hade Äl o det hade jag.kan det vara olika i olika komuner? vart bor du?
    Jag bor i Norrköping och detta var för en privat gynekolog!
    Har blivit rekommenderad att gå till henne från flera personer.
    Det är ju inte aktuellt just nu ändå. Kostar ju lite pengar ändå även om jag är fullt medveten att barn gör det också
  • Pyro pyret

Hej alla, här en till ny trådare.
    Tycker som ni att det är dags att vi skaffar oss ett gäng 08:or nu!

Jag och min sambo har försökt att bli mer än två 13 gånger nu, men det har inte riktigt velat sig. Vi har redan gjort en utredning privat (pga. att jag är totalt menslös). Eftersom våra provsvar är bra så har vi fått en remiss och skall utredas en gång till på Karolinska. Min slemhinna är för tunn och det ser ut att bli IVF för vår del. Nu väntar jag på att det skall bli den 7:e jan så allt öppnar igen. Väntar på min kallelse från Karolinska, vill ha tid nu! Är så jobbigt att bara vänta och vänta. Konstigt att göra en till utredning...jag undrar vad de kommer hitta på denna gång?!? Men skönt, för efter detta vet vi hur vi skall gå vidare och vad som väntar oss.

Lycka till alla
    Hälsningar Pyro Pyret

Svar på tråden 2008