• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • oxle bo

jag har funderat på det där med pergo,
    jag ska äta på dag 5-9 men sist jag gjorde det fick jag ÄL 18-20 tycker jag är lite sent..
    den del äter ju på dag 3-7..
    kan man ringa o fråga om man kan börja på dag 3??

• Wilma00

Ring och hör, det kan ju inte skada..
    Själv ringde jag doktorn och jag har ff uvi. blä. Tur jag gick upp o ringde. FÅr va hemma idag. fryser som ett asplöv ända in till benmärgen... En del får ju äl senare och andra inte. Jag har nog haft tur tror jag som inte rubbat på min cykel när jag fått pergo. kram och lycka till.

oxle bo skrev 2008-01-29 11:12:31 följande:
    jag har funderat på det där med pergo,jag ska äta på dag 5-9 men sist jag gjorde det fick jag ÄL 18-20 tycker jag är lite sent..den del äter ju på dag 3-7..kan man ringa o fråga om man kan börja på dag 3??
  • oxle bo

fy för UVI..har aldrig haft det som tur är.
    men lider med dig..
    men skönt o vara hemma
    vart ringer jag? kan man ringa gyn? det fins ju inget nr till doctorn..kramar

Wilma00 skrev 2008-01-29 11:17:38 följande:
    Ring och hör, det kan ju inte skada.. Själv ringde jag doktorn och jag har ff uvi. blä. Tur jag gick upp o ringde. FÅr va hemma idag. fryser som ett asplöv ända in till benmärgen... En del får ju äl senare och andra inte. Jag har nog haft tur tror jag som inte rubbat på min cykel när jag fått pergo. kram och lycka till.oxle bo skrev 2008-01-29 11:12:31 följande:
  • Wilma00

Ja ring till gyn. Det skulle jag gjort. Be och få en tid för vul oxå inför äl så kan dom kolla dig ordentligt + prov och se om du haft äl oxå...
    NÄ ingen höjdare.. Ont lite här och var.. Men jag fick iaf fortsätta med mina piller. Jag vill olda urinet själv. kemiintresserad som jag e.. ska lägga mig en stund nu igen i soffan och glo på tv. Ingen feber men fryser. kram.

oxle bo skrev 2008-01-29 14:20:56 följande:
    fy för UVI..har aldrig haft det som tur är.men lider med dig..men skönt o vara hemma vart ringer jag? kan man ringa gyn? det fins ju inget nr till doctorn..kramar
  • Nork

idag läste jag något intressant. var och körde på gymet och ögna lite snabbt igenom en tidning, typ hälsa eller något. då stod det om en dold kvinnosjukdom som hette PCO. den visade sig i stort sötbehov, att man var väldigt smal alt gick lätt upp i vikt och det lade sig på magen, sen var man ofta trött. sen kom då det intressanta, man hade svårt att bli gravid. hade jag kunnat med så hade jag snott tidningen, men jag kan aldrig med sådant... så jag kan inte säga mer om det hela. men har man försökt ett tag kan det ju vara idé att kolla upp det lite mer.

det fanns fler anledningar till att man kunde märke denna sjukdomen, men jag kommer inte ihåg mer...

kanske inte är så intressant info, men det kanske kan hjälpa någon

• 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-29 19:50:20 följande:
    idag läste jag något intressant. var och körde på gymet och ögna lite snabbt igenom en tidning, typ hälsa eller något. då stod det om en dold kvinnosjukdom som hette PCO. den visade sig i stort sötbehov, att man var väldigt smal alt gick lätt upp i vikt och det lade sig på magen, sen var man ofta trött. sen kom då det intressanta, man hade svårt att bli gravid. hade jag kunnat med så hade jag snott tidningen, men jag kan aldrig med sådant... så jag kan inte säga mer om det hela. men har man försökt ett tag kan det ju vara idé att kolla upp det lite mer. det fanns fler anledningar till att man kunde märke denna sjukdomen, men jag kommer inte ihåg mer... kanske inte är så intressant info, men det kanske kan hjälpa någon
    Finns många med PCO på fl och jag tror att det finns ett helt forum. Verkar vara en vanlig anledning till att man har svårt att bli gravid. Vilken tidning var det...kan jag kanske också läsa när jag kommer dit
  • Nork

haha, kommer inte ihåg exakt (jag bläddrade i 2 st nämlgen). men jag tror det var Hälsa

jag hade faktiskt inte läst om det innan. det är ju så mycket förkortningar här så man blandar ihop allt ibland eller orkar inte lägga dom kvar på minnet.

är du även med i Norrköpings tråden?

8Viola2 skrev 2008-01-29 20:06:37 följande:
    Finns många med PCO på fl och jag tror att det finns ett helt forum. Verkar vara en vanlig anledning till att man har svårt att bli gravid. Vilken tidning var det...kan jag kanske också läsa när jag kommer dit
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-29 20:13:07 följande:
    haha, kommer inte ihåg exakt (jag bläddrade i 2 st nämlgen). men jag tror det var Hälsa jag hade faktiskt inte läst om det innan. det är ju så mycket förkortningar här så man blandar ihop allt ibland eller orkar inte lägga dom kvar på minnet.är du även med i Norrköpings tråden?
    Nej är inte med där!!
    Var med i en tråd för ett tag sedan men den innehöll bara mammor och jag kände mig lite utanför även om de var riktigt trevliga babes.
    Ja du det finns en hel del förkortningar och jag är inte påläst heller om alla dessa varianter.
  • oxle bo

hej hej.
    nu är jag hemma,slutade jobba kl 13.
    svängde förbi(med cyckel)stan o köpte ett jätte ben o gosedjur till min bebis som blir 1 år den 14

så svängde jag förbi apoteket också, köpte folsyra o vitaminer..

doctorn ringde idag..
    hon hade fått svar på obutionen på min Simon,det var inget fel på han.. hade haft lite avlosning från moderkakan.

så nästa gång jag blev gravid så skulle jag gå på tätta kontroller, ta prover på flytningar o blodprov. ev stå på antibiotika. det känns bra att dom tar det på allvar!
    skulle höra av mig så fort jag fick ett + på stickan.
    kramar

• Nork

vad skönt att veta att dom kommer ha större koll på en och tar allt så alvarligt!!! då blir man ju själv mycket lugnare också.

har det tagit så lång tid att få svaret från obutionen?

kram till dig!!

oxle bo skrev 2008-01-30 14:12:13 följande:
    hej hej. nu är jag hemma,slutade jobba kl 13.svängde förbi(med cyckel)stan o köpte ett jätte ben o gosedjur till min bebis som blir .1 år den 14 så svängde jag förbi apoteket också, köpte folsyra o vitaminer..doctorn ringde idag..hon hade fått svar på obutionen på min Simon,det var inget fel på han. hade haft lite avlosning från moderkakan.så nästa gång jag blev gravid så skulle jag gå på tätta kontroller, ta prover på flytningar o blodprov. ev stå på antibiotika. det känns bra att dom tar det på allvar!skulle höra av mig så fort jag fick ett + på stickan.kramar