• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Vitros
    Nork skrev 2008-01-07 17:04:56 följande:
    hej på er tjejjer.vilka historier! som tidigare sagt, man blir så tårögd och man undrar vad det är för mening med allt. visst att man blir starkare och så när man klarat sig igenom det värsta och kan ta sig tillbaka till vardagen. Men ändå.... Livet är inte lätt direkt.Jag har i alla fall en positiv sak idag. Ringde och bokade tid hos en homeopat idag. Vet inte riktigt hur det funkar, men har kompisar som fått hjälp på så vis och lyckats bli gravid efter 2-3 månader. Så jag ska ge det en chans innan jag bokar till för utredning. Jag har ju bara varit igång med verkstaden sen mars. Enligt tanten som svarade (super trevlig) så får man träffa honom och så diskuterar man igenom hur man mår och har det och så hjälper han till med tips och råd och tabletter eller vad det nu kan vara. Det känns så skönt att jag har tagit tag i det!!!! Så idag känns livet hur bra som helst! Trots att det är måndag! (gillar inte dom)
    Får man fråga hur det gick?
    Var det någon bra person?
  • oxle bo

jag har så ont i halsen
    kan inte prata o kan inte svälja..
    funderar på o ringa vårdsantralen,har massa utbuktningar i halsen.(hur det nu ska gå till när jag inte kan prata)

inatt kom tant röd,så på fredag så ska jag börja knapra pergo..

• Pyro pyret

Nyköpings bo: skönt att tant röd kom och att det är pergo tid på fredag. Hoppas att det kommer gå bra. Krya på dig.

Nork & Wilma00:
    Oj oj oj så många barn och magar på ett och samma ställe. Tack gud för att jag fick dricka vin denna kväll och att de gravida och barnen gick hem tidigt. Blev jag och grabbarna som festa som små odjur. Jag fick faktiskt bara frågan 5 gånger denna kväll vilket var ganske bra med tanke på hur mycket folk som var där. Kontentan är att jag hade kul och var mycket trött dagen efter....
    8 dagar kvar tills jag skall till läkaren och få pergotime. Undrar när jag får börja med tabletterna eftersom man inte vet när jag ska ha mens?? snart hoppas jag.

• Wilma00

Dag 30... Ingen mens än.. Kanske i morogn eller på torsdag... Fast jag har sett ett blått streck på stickan men jag litar inte på det så jag testar igen på fredag om jag inte fått nått innan dess. Mina ögon ser nog fel,, för maken ser inte strecket och då tror jag inte på det. Ska iväg till af nu iaf... Vi ses i eftermiddag tjejer.. kram.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-05 11:45:33 följande:
    Dag 30... Ingen mens än.. Kanske i morogn eller på torsdag... Fast jag har sett ett blått streck på stickan men jag litar inte på det så jag testar igen på fredag om jag inte fått nått innan dess. Mina ögon ser nog fel,, för maken ser inte strecket och då tror jag inte på det. Ska iväg till af nu iaf... Vi ses i eftermiddag tjejer.. kram.
    Ett blått streck...oj låter lovande
    Kan du inte fotografera så man får se testet??
    Hoppas såå för din skull att det är ngt.
  • Wilma00

De syns knappt på bild. Får se om jag är gravid eller inte. blä... Dumma tester. Annars får jag väl åka till bm nästa vecka då. haha.. Varför ser inte karlar sånt för?

8Viola2 skrev 2008-02-05 16:08:54 följande:
    Ett blått streck...oj låter lovande Kan du inte fotografera så man får se testet??Hoppas såå för din skull att det är ngt.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-05 16:15:54 följande:
    De syns knappt på bild. Får se om jag är gravid eller inte. blä... Dumma tester. Annars får jag väl åka till bm nästa vecka då. haha.. Varför ser inte karlar sånt för?
    Ja man kan undra varför inte de kan se det.
    Ibland kan jag undra om sambon verkligen vill ha barn eftersom han inte visar lika stort intresse för allt vad barntillverkning innebär men innerst inne så vet jag ju att han vill. Det var ju tom han som började tjata om att skaffa barn. Jag ville inte riktigt till en början men idag känns det som att man kunnat försökt direkt när vi blev tillsammans.
    Fast då hade man säkert lyckats direkt och oroat sig för det.
  • oxle bo

NEJ...
    beklagar..men du får inte ge upp,2008 är vårat år o det har precis börjat ..vet att du kommer o lyckas.det kommer vi alla o göra,det tar bara lite längre tid för oss.
    testade du idag?
    kramar

Wilma00 skrev 2008-02-06 12:00:30 följande:
    blev inget orkar inte kämpa mera. Så jag skiter i att bli gravid.. kram.
  • Wilma00

behövdes inte, man kan få falskt + av uvi. orkar bara just nu inte tänka på nått... Så ledsen. Tänkte skita i det i ett tag. Orkar inte med att det redan tagit 7 år.... suck...

oxle bo skrev 2008-02-06 12:04:02 följande:
    NEJ...beklagar..men du får inte ge upp,2008 är vårat år o det har precis börjat ..vet att du kommer o lyckas.det kommer vi alla o göra,det tar bara lite längre tid för oss.testade du idag?kramar