• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

jag var inneoch läste om det. betyder det att man köper då ett set och det räcker bara till 1 månad? det stod något om att en dosa bara räcker till en testperiod. men tar man en sticka per dag under tiden som man tror att ÄL är på g?

Wilma00 skrev 2008-01-26 11:19:46 följande:
    nä inte dom, CB heter dom ältesterna oxå och är som en dosa som man sticker in stickan i. Fattade ine så mycket av apoliva äl test när jag köpte dom. Nä usch inte sommar.... Känns som julafton idag ju haha... apoliva har jag för mig är billigare än CBdigitala. Dessa blir ett ägg när man har pos. i rutan.www.billiga-tester.se/Aagglossningstest_clear...kan man köpa på nätet. oxle bo skrev 2008-01-26 10:56:24 följande:
  • oxle bo

hmm tja tror att jag håller mig till apoliv(har ju 2 paket hemma).det funkade ju föra gången
    nä fy inte julafton..

Wilma00 skrev 2008-01-26 11:19:46 följande:
    nä inte dom, CB heter dom ältesterna oxå och är som en dosa som man sticker in stickan i. Fattade ine så mycket av apoliva äl test när jag köpte dom. Nä usch inte sommar.... Känns som julafton idag ju haha... apoliva har jag för mig är billigare än CBdigitala. Dessa blir ett ägg när man har pos. i rutan.www.billiga-tester.se/Aagglossningstest_clear...kan man köpa på nätet. oxle bo skrev 2008-01-26 10:56:24 följande:
  • oxle bo

ska snart gå till jobbat alltid lika roligt o jobba helg.
    kille är i norköping o shopar..jag vill med..
    ja ja,jag shopade ju på ellos här om dagen o en parfym har jag köpt med...älskar o bräna pengar..

nork: kull att du är tillbaka du måste börja med yoga eller något inte bra o stressa..

har funderat på det där med bantning.man ska ju inte banta när man är gravid eller vill bli. men är viktväktarna ok?
    när jag blev gravid sisst så hade jag gått ner 6 kg o var med i vitväktarna..
    kramar

• Pyro pyret

Nyköpings bo: Hur länge ska du äta Gastapuran? Hoppas det blir Pergotime snart för din del också. Viktnedgång och graviditet hör ju egentligen inte ihop, men samtidigt kan man säga att övervikt och graviditet inte heller hör ihop (syftar inte på dig utan generellt). Själv brukar jag tänka att den gången i livet då jag verkligen skall tänka på vad jag äter är när jag blir gravid. Det är ju då det påverkar någon annan. Att äta för att gå ner i vikt handlar ju om att äta nyttigt och röra på sig. Man behöver ju inte vara rädd för allt som finns men det är aldrig fel att tänka på att äta naturliga råvaror i rätt proportioner dvs. sunt förnuft och en del baskunskap om näringen i den mat som man köper i butikerna (tips: läs den hemliga kocken, den är jätte bra). Sen vet man ju inte om man under sin graviditet får ?nippe? på nått som gör att man måste ge efter för vissa saker i måttliga doser, men det hör till och måste få vara okej. Att hålla igång med motion tror jag är bra för alla dvs. inför en graviditet men även under en graviditet fast då i någon annan utformning tex. gå på långa promenader, mammagympa utan hopp eller mamma yoga. Om du vill ändra vissa av dina matvanor och träna på måttliga nivåer så tycker jag att du skall göra det. Lycka till.
    NorK: skönt och höra att det blivit bättre på jobbet och att du tänker satsa på dig själv. Yoga låter toppen, vad är det för typ av yoga som du vill gå på? Det onda går säkert över när du kommer ner i varv igen...har ju varit en del jobbig situationer (jobbet) och val för dig under den senaste tiden så det är ju inte konstigt att du är stressad. Kör hårt med yogan!
    När jag får Pergotime om 2 veckor skall även jag ge mig in i ägglossnings-testar-träsket. Just nu är det kinesiska för mig, har bara använt stickor som jag fått av min klinik. Jag hoppas jag får mer denna gång för jag vill helst inte lägga mina pengar på stickor om man inte måste. Men det kan ju vara bra att ta del av era tips utifall det skulle bli aktuellt att ge sig ut på marknaden och leta efter den perfekta sorten.
    Trevlig helg på er alla, hälsningar Pyro Pyret.

• Pyro pyret

Den hemliga kocken kan vara ett bra komplement till bland annat Viktväktarna men även för den som tycker att de äter nyttigt. Det är alltså inte en recept bok utan en bok som handlar om det faktum att det varje dag ges ut mer än en ny kock bok i Sverige. I dessa visar man bilder på underbara råvaror och den senaste hälsometoden. Men inga synar själva livsmedlen och dess industri. Vad som händer med dem innan de kommer in i våra kök. Inte ens den som kallar sig matintresserad brukar ha särskilt bra koll på vad de egentligen lägger i kundvagnen. Bländade av reklamens budskap om ?hemlagat?, ?hälsomat? och ?smalt? sätter vi dagligen i oss mängder av tillsatser och substitut. Och för myndigheterna är huvudsaken att livsmedlen inte är direkt hälsovådliga. Sedan är det fritt fram att sälja bröd som inte är bröd, cider som inte är cider och glass som inte är glass.

Boken innehåller även en praktisk inköpsguide till 64 livsmedel, en säsongsguide till 66 färska grönsaker, bär och frukter, en Sverigeguide till 100 genuina matproducenter över hela landet samt en E-nummerguide till samtliga 316 tillåtna livsmedelstillsatser.

Vill man äta bra är det ett måste att läsa denna bok. Det handlar inte om att man inte skall äta vissa saker utan bara att genomskåda livsmedelsindustrins sätt att minska näringsintaget i våra livsmedel. Tex. en falukorv behöver bara innehålla 40% kött för att få kalla sig falukorv. När man säger att 40% är kött inkluderar det fett och bindväv. Vad är resten för nått och hur mycket näring går förlorad när man spar pengar på att minska köttmängden i falukorven? Den typen av frågor ställs och ges svar på. Finns även alltid rekommendationer på alternativ, i detta fall Jokkmokks-korv och Mälarchark så att man kan fortsätta att njuta av de maträtter som man gillar.

• Nork

jag är i lite samma sits som du. vill också gå ner i vikt. har inte så många kg övervikt. men 4-5 kg skulle inte skada. när jag slutade med p-piller så bestämde jag mig för att strunta i allt vad vikt var. så jag har väl gått upp 3 kg sen i våras. men eftersom det inte tagit sig så känner jag att jag ska ta tag i det lite igen. jag kommer väl inte "banta" men jag ska dra ner på godis och så. har tidigare varit med i ww. men det känns inte aktuellt nu när jag inte har så många kg. med deras mat så äter man ju egentligen som vanligt fast i mindre protioner och oftare. jag gör nog ofta felet att äta för mycket för sällan. sen kan man ju lägga in lite GI. kan inte metoden, men just det att äta mindre pasta osv.

kul att ni hänger i norrköping ibland. det kanske går att fixa en träff längre fram. det var väl en tjej till i tråden härifrån.
    jobba lugnt!

oxle bo skrev 2008-01-26 11:48:42 följande:
    ska snart gå till jobbat alltid lika roligt o jobba helg.kille är i norköping o shopar..jag vill med..ja ja,jag shopade ju på ellos här om dagen o en parfym har jag köpt med...älskar o bräna pengar..nork: kull att du är tillbaka du måste börja med yoga eller något inte bra o stressa..har funderat på det där med bantning.man ska ju inte banta när man är gravid eller vill bli. men är viktväktarna ok?när jag blev gravid sisst så hade jag gått ner 6 kg o var med i vitväktarna..kramar
  • oxle bo

pyro pyret:
    ska äta gestapuran i 10 dagar idag är jag på dag 4.
    så pergo blir nog om två veckor kanske..
    jag är 168 lång o väger 61kg. så jag är inte så tjock,men ett par kilo vill jag gå ner..men kanske ska lägge den tanken på hyllan.. min last är att jag är en godis råtta

nork: ja varför inte det vore kul..kan man ju få ett ansikte på namnet Nork

• Wilma00

jag är 180 cm lång och väger 57-58 kg och har bmi på 17.5 åhhh vad du är smal. suck Å så har jag hört, orkar du föda barn? Blev lit mycket idag var trött sen efter stan. Några bebisar och bebismagar har man ju sett. Kunde ju varit 2 barnsmamma nu...
    Jag är i en liten svacka tror jag.. Orkar inte säga grattis ens, räknar inte med några själv när jag blir gravid. Åt sen god tacos på stan. gott.. Äntligen hemma. Inga bebisar eller magar här hemma.. Förutom att jag själv velat ha en då förståss. kram tjejer.

• Billan n

Hej på er...

Igår på sprutdag 9 va jag på vul , 10 blåsor sammanlagt, 4 st som va mellan 12 och 13 mm och 6 st som va små så nu ska jag fortsätta med sprutorna samma dos och ska in på ett nytt vul på tisdag, är så rädd nu att dom små inte ska hinna växa till sig, vad tror ni? kan dom sluta växa? just nu känner jag ingen värk i magen överhuvudtaget...beror det på att dom inte växer?

• Wilma00

Då bör den största va typ 20 mm... växer 2 mm per dygn tror jag dom räknar med. Lycka till.
    Billan n skrev 2008-01-26 20:22:14 följande:

Hej på er...Igår på sprutdag 9 va jag på vul , 10 blåsor sammanlagt, 4 st som va mellan 12 och 13 mm och 6 st som va små så nu ska jag fortsätta med sprutorna samma dos och ska in på ett nytt vul på tisdag, är så rädd nu att dom små inte ska hinna växa till sig, vad tror ni? kan dom sluta växa? just nu känner jag ingen värk i magen överhuvudtaget...beror det på att dom inte växer?