• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Billan n

det jag är orolig över är att dom små inte ska hinna växa till sig, dom 4 är jag inte orlig över då läkaren sa att dom ska helst va runt 18 mm eller mer

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Grattis till att bara ha 6 dagar kvar innan det blir pergodags. Har läst om folk som fått äta gestrapuran i upp till ett år innan de får pergo så detta låter ju toppen. Du har ett BMI på 21.6 (19-24.9 är normalvikt) och det är ju jätte bra, så för din hälsas skull behöver du inte gå ner i vikt. Men det finns ju självklart andra anledningar till att man vill minska något i vikt.

Själv är jag en av dem som kan äta hur mycket och onyttigt som hels och ändå inte gå upp i vikt (har ett BMI på 18.5) samtidigt är mat min stora hobby. Jag äter bra mat endast för att orka mer och hålla mitt immunförsvar i skick. För mig är mat en upplevelse och genom att jag blev av med mitt socker beroende kunde jag upptäcka fler smaker. Men ibland måste man frossa lite av allt det onyttiga och kemiska som finns på marknaden. På samma sätt som jag inte går upp i vikt av mat går jag inte ner i vikt av träning så jag tränar för att hålla hjärtat igång och för att underhålla mina muskler (sitter mest stil hela dagarna). Det kanske inte spelar så stor roll idag men säkert om några år.

• Pyro pyret

Billan n:
    Ska du göra ett äggplock inför IVF?
    Hälsningar Pyro Pyret

• oxle bo

god morgon..
    tack ett år,oj tur att jag slipper det..
    jag vill inte gå ner så mycket, bara några kilo kring magen, det blir en liten valk över byxorna när jag sitter ner
    men o bli gravid är viktigare för mig,så det får vänta...
    skulle vilja äta nytigare,men jag kan inte vara utan godis.
    det är en dråg för mig
    just nu är det blå bumlingar som gäller

det är så oretvist,jag har tre syskon som är pinsmalla o kan äta vad dom vill utan o gå upp ett gram
    varför skulle jag bli det "feta" syskonet..

jaha,så ska man till jobbet igen..jippi.. hjälpa massa griniga rusin..

Pyro pyret skrev 2008-01-26 23:17:25 följande:

Nyköpings bo: Grattis till att bara ha 6 dagar kvar innan det blir pergodags. Har läst om folk som fått äta gestrapuran i upp till ett år innan de får pergo så detta låter ju toppen. Du har ett BMI på 21.6 (19-24.9 är normalvikt) och det är ju jätte bra, så för din hälsas skull behöver du inte gå ner i vikt. Men det finns ju självklart andra anledningar till att man vill minska något i vikt. Själv är jag en av dem som kan äta hur mycket och onyttigt som hels och ändå inte gå upp i vikt (har ett BMI på 18.5) samtidigt är mat min stora hobby. Jag äter bra mat endast för att orka mer och hålla mitt immunförsvar i skick. För mig är mat en upplevelse och genom att jag blev av med mitt socker beroende kunde jag upptäcka fler smaker. Men ibland måste man frossa lite av allt det onyttiga och kemiska som finns på marknaden. På samma sätt som jag inte går upp i vikt av mat går jag inte ner i vikt av träning så jag tränar för att hålla hjärtat igång och för att underhålla mina muskler (sitter mest stil hela dagarna). Det kanske inte spelar så stor roll idag men säkert om några år.
  • Nork

japp, vi får se vad som händer här i vår... man har ju föreställt sig hur alla ser ut här, så det kan verkligen bli intressant.

nä, det känns väl inte som du behöver gå ner så mycket. själv är jag 175, väger 68-70. men vill ner till 65. fast det är inget jag ska börja med idag. drack sjukt mycket rödvin igår, så idag blir det nog mycket skräp!!!

oxle bo skrev 2008-01-26 17:13:10 följande:
    pyro pyret:ska äta gestapuran i 10 dagar idag är jag på dag 4.så pergo blir nog om två veckor kanske..jag är 168 lång o väger 61kg. så jag är inte så tjock,men ett par kilo vill jag gå ner..men kanske ska lägge den tanken på hyllan.. min last är att jag är en godis råtta nork: ja varför inte det vore kul..kan man ju få ett ansikte på namnet Nork
  • Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Det svåra med att vara ?small? och inte gå upp i vikt är att man tenderar att ha en osundare livstil och det vinner man inte på i längden. Dessutom är du inte stor, kanske är det dagens konstiga idel dvs. att vi alla skall se exakt lika dana ut, och att det finns ett rätt sätt att se ut på som planterar sådana tankar hos dig. Jag tycker det är trevligt att vi är olika långa, stora och har olika personliga drag och egna personligheter. Det är ju våra olikheter som gör oss unika.

Angående dina syskon så fick du säkert nått bra som de inte fick. Jag har 2 syskon och vi fick alla lite av varje. Jag fick några riktigt dåliga anlag som mina syskon slapp, men å andra sidan fick de vissa andra saker som jag inte skulle vilja ha heller. Tror det går jämnt ut i slutändan.

Det är också lätt att glömma de som lider pga. att de är för smala. Jag kommer fortfarande ihåg hur min kusin som drog på sig 3 par strumpbyxor under sina jeans i juli när det var jätte varmt för att ingen skulle anmärka på hennes vikt. Det är nått som följer henne fortfarande. På hennes senaste anställnings intervju frågade rekryteraren henne om hon hade lidit av några ätstörningar och om hon fysiskt skulle orka av den typen av jobb som hon sökte. Hon var jätte kränkt men fick jobbet så det blev ju bra ändå.

Godis brukade vara min svaghet också, när jag bodde hemma brukade min mamma tala om min inre fetman dvs. förkalkning i blodådrorna på grund av att jag åt så dåligt. Idag förstår jag vad hon menar men det tog år av bearbetning innan den insikten infann sig hos mig. Men visst äter jag godis när jag går på bio eller fest även idag men jag har inget sug av att äta det hemma framför tv som jag gjorde när jag var yngre.

Tänk på alla de bra sakerna som du fick, och alla de männsikorna runt om kring dig som tycker om dig just därför.
    Ha en trevlig söndag Pyro Pyret.

• Pyro pyret

Nork:
    Hur många härifrån denna tråd är från Norrköping?
    Jag träffade min sambo i Norrköping 1997 så jag gillar också Norrköping.
    Trevlig söndag

• Nork

tack det samma!

jag och 82Viola.
    men du bor inte här väl?

Pyro pyret skrev 2008-01-27 11:18:22 följande:

Nork: Hur många härifrån denna tråd är från Norrköping?Jag träffade min sambo i Norrköping 1997 så jag gillar också Norrköping. Trevlig söndag
  • Pyro pyret

Nork:
    Nej jag bor i Stockholm. Men när jag var 16 år var jag på ett hip hop jam i Norrköping och där träffade jag min sambo och pappan till mina kommande barn (även han hemmahörandes i Stockholm). Men skulle det inte varit för det där jamet skulle vi nog aldrig ha träffats, han kom från andra sidan stan så jag blir lite nostalgisk när jag tänker på Norrköping.

• Billan n

Ja jag ska göra äggplock inför ivf