• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

Jag vill med ha jobb nu och jobba.. Skulle till min handledare igår men fick ändra.. Ska nog ta en tid på måndag ifall han kan. Är lit piggare nu än igår tack o lov.
    Köpte fel sköljmedel, doftar så man får huvudvärk. Ska köpa ett oparfymerat snart. kram.

• 8Viola2

Wilma00: Ja man vill väldigt gärna ha ett jobb!

Nyköping: Så bra att de tar det på allvar vid nästa grav och att du äntligen fått svar på obutionen.

Jag lossar ägg nu iaf, fick pos test nu på kvällen

• Pyro pyret

Jag har varit på Karolinska och min slemhinna är inte skadad efter allt...skönt men förvirrande. Hade verklige ställt in mig på allt med vad IVF innebär och nu kanske det kommer att gå vägen med hjälp av Pergotime. Ska till läkaren den 12:e februari och sen är det bara att hoppas att allt går vägen. JIPPPIII!!!!

Nyköpings bo: Skönt och höra att det kommer ha extra koll på dig när +:et kommer och det lär ju bli snart.

• Nork

Hur hjälper Pergotime?

Pyro pyret skrev 2008-01-30 20:26:51 följande:

Jag har varit på Karolinska och min slemhinna är inte skadad efter allt...skönt men förvirrande. Hade verklige ställt in mig på allt med vad IVF innebär och nu kanske det kommer att gå vägen med hjälp av Pergotime. Ska till läkaren den 12:e februari och sen är det bara att hoppas att allt går vägen. JIPPPIII!!!!Nyköpings bo: Skönt och höra att det kommer ha extra koll på dig när +:et kommer och det lär ju bli snart.
  • oxle bo

igår tog jag sista gestapuran tabletten,så nu väntar jag bara på mensen så jag får börja med pergotim..
    sitter här men JÄTTE ont i halsen
    ska jobba idag..jippi. fast det säger man inte nej till när man får kval..kram

Nork skrev 2008-01-31 22:10:11 följande:
    Hur hjälper Pergotime?Pyro pyret skrev 2008-01-30 20:26:51 följande:
    det gör så man får ÄL..
  • Pyro pyret

Nork:
    Japp som nyköpings bo säger ger det äl, jag hoppas på en del ägg, får gärna bli tvillingar för min del. Även om jag är jätte glad för att min slemhinna inte blev skadad 98 så känns det som om jag inte litar helt på att läkarna vet vad som är problemet, helt enkelt för många bud. Samtidigt skall det ska bli spännande och se vad som händer nu när jag får äta pergotime (ska till läkaren den 12:e feb). Det finns ju de som blivit gravida på första kuren...ihhiiihh jag hoppas hoppas.

Ska på sambons lumpenkompis kalas i kväll. Typ alla är gifta och har barn sen innan eller en bulle i ungnen. Ibland kan jag känna att det är svårt att bli tagen seriöst när man är bland folk som man är bekant med "vad vet du om barn...ish" fast underförstått. Jag och min pojkvän var ju tillsammans när han gjorde lumpen och folk börjar tycka att det är konstigt att vi ska komma sist ut på babymarknaden. Men som alltid i dessa samanhang så är det bara att le brett och ursäkta sig med att jag inte är säker på att barn och plugg är den bästa kombinationen för mig som går en krävande utbildning(ännu en stor fet lögn) och att jag fortfarande är så ung och snittet på förstföderskor är 30.9 i Stockholm så jag har ju nästan 4 år på mig (visst men, jag vill nu). Ska i alla fall försöka ha kul. Är nervös och ville bara skriva av mig..... ha de gott

• Nork

Igår kom tanten. Jag blir så sjukt trött på det här!!!! Tror jag ska ringa till en barnmorska och kolla om man får lite hjälp. Förstår inte varför detta ska vara så svårt??? En del räcker ju att dom tänker: Å jag vill bli gravid, och ups så är dom det!!

Pyro Pyret. Gick det bra igår? Det är alltid jobbigt med dessa frågor. Tycker då att dom seom redan har barn vet hur jobbig tiden innan man blir gravid är. Så dom borde ju fatta bättre!

• Wilma00

ja det är orättvist, å sen säger dom till oss: tänk inte på det så blir du säkert gravid sen.. suck, vilken dubbelmoral. *arg* De som blir det på första försöket, nä jag tänkte inte alls på det. man blir bara less är förnamnet.. kram

Nork skrev 2008-02-03 11:57:09 följande:
    Igår kom tanten. Jag blir så sjukt trött på det här!!!! Tror jag ska ringa till en barnmorska och kolla om man får lite hjälp. Förstår inte varför detta ska vara så svårt??? En del räcker ju att dom tänker: Å jag vill bli gravid, och ups så är dom det!!Pyro Pyret. Gick det bra igår? Det är alltid jobbigt med dessa frågor. Tycker då att dom seom redan har barn vet hur jobbig tiden innan man blir gravid är. Så dom borde ju fatta bättre!
  • Nork

Ja, instämmer helt. Hur kan man inte tänka på det med alla magar och ungar som ploppar upp överallt. Funderar på att stanna inne tills det har tagit sig, så slipper man ju se eländet.

Men nu tycker jag att den första bebisen i tråden borde va på gång snart! Kommer en kommer alla efter tror jag!!
    Kram

Wilma00 skrev 2008-02-03 12:02:25 följande:
    ja det är orättvist, å sen säger dom till oss: tänk inte på det så blir du säkert gravid sen.. suck, vilken dubbelmoral. *arg* De som blir det på första försöket, nä jag tänkte inte alls på det. man blir bara less är förnamnet.. kram
  • Billan n

Vad ruvade ni på för ägg här???