• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Pyro pyret

Oj oJ oj vad det händer saker här.
    GRATTIS Nork och Nyköpings bo till era + och komande 08:or.
    Snart är det oss andras tur, så ge inte upp ni andra tjejer.
    Trevlig söndags kväll.

• 8Viola2
    Nork skrev 2008-03-02 17:43:23 följande:
    Min syrra ringde precis. Hon har fått MF i v 14. Hon var så ledsen, vill bara hem å krama om henne. Men hon bor 25 mil bort, så det blir lite svårt. Åker nog hem nästa helg. Det känns som behöver lite x-tra kramar nu. Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Det är så svårt. Jag vill inte bli en som säger -det var nog meningen... För det är väl det man minst av allt vill höra. Vill vara hos henne och bara krama, för det känns som det är det bästa man kan göra. Har någon tips?
    När min mamma var gravid sista gången så slutade det i ett mf.
    Tidigare än i v.14 men ändå.
    Jag kunde ju inte förstå vad hon tvingades gå igenom men tydligen så var det närvaron som hjälpte. En torkad tår och många kramar.
    Jag vet inte riktigt vad man ska säga men inte finns det väl människor som säger - att det var nog meningen?
    Usch vad ledsen jag skulle bli då!
  • Nork

jag har hört om dom som fått hört det. det är väl inte elakt menat utan mer för att fostret/barnet antagligen inte var riktigt friskt.

8Viola2 skrev 2008-03-02 18:23:53 följande:
    När min mamma var gravid sista gången så slutade det i ett mf.Tidigare än i v.14 men ändå.Jag kunde ju inte förstå vad hon tvingades gå igenom men tydligen så var det närvaron som hjälpte. En torkad tår och många kramar.Jag vet inte riktigt vad man ska säga men inte finns det väl människor som säger - att det var nog meningen?Usch vad ledsen jag skulle bli då!
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-03-02 18:30:07 följande:
    jag har hört om dom som fått hört det. det är väl inte elakt menat utan mer för att fostret/barnet antagligen inte var riktigt friskt.
    Nej nej det förstår jag med att det inte är av elakt syfte alla gånger men tror att man direkt efter ett mf är så pass känsligt att man tar illa upp för en sådan kommentar.
    Men alla ä vi olika helt enkelt och det kanske passar att säga till vissa men troligen inte mig.

Tror nog att du känner din syster allra bäst utom er mamma o pappa så du kommer nog klara av att vara ett bra stöd till din syster.
    25 mil bort eller ej!
  • Wilma00

viola vi har fått 2 gratis försök redan.. och gubben orkar inte med insem riktigt. annars hade vi gjort det med.. Men det ska ju inte bli kortslutning för honom heller.. vi har fått bli gravida hemma 2 ggr och en gng på ferten... så vi kan ju tydligen hemma oxå.. sen ska man ju pricka in den där fb äl oxå.. lätt juh. *not*
    kram.

• Wilma00

tror inte jag behöver testa.. känns det som iaf.. blääääääää sorry all depp.. kram.

• Pyro pyret

Har haft några droppar blod som kom nu på kvällen. Det var inte mycket, men ganska rött och det kändes som en mens skall kännas. Imorgon skall jag ringa till kliniken och be om att få komma dit så vi vet hur tjock/tunn slemhinnan är och om jag har tur får jag börja med mina pergotimes om 5 dagar.. känns nästan inte sant...ihhhh. Vill gärna hänga med på + vågen här inne men vi får se.

Wilma00: håller tummmarna för dig. Ni har ju fått till det hemma innan så det kommer säkert gå igen. Kram på dig.

Nork: jag tror det beror på hur man är som person. Själv skulle jag nog intala mig att det var nått fel och att det var menat att det inte skulle lyckas denna gång om jag fick mf, det skulle kännas bäst för mig...men det finns säkert en massa som just efter mf inte skulle vilja höra nått sånt. Bara finnas där brukar i alla fall vara det viktigaste när folk har det svårt. När jag mår dåligt brukar min sambo skicka små söta mess då och då till mig. Ibland orkar man ju inte prata om saker hela tiden, men man vill ändå höra att någon bryr sig om en. Du kommer säkert märka och känna av hur du ska gå till väga efter att ha träffat henne. Lycka till

• Wilma00

jag är bättre på att trösta när tjejer får mens än att säga grattis till + bara så ni vet...
    kan ju va en nidis pyro.... Fick en nidis med Robin men inte nu detta mf... fast jag mådde ju illa efteråt så det måste väl varit ett mf jga fick va? knäppa jag.. har kort på det + med apolivatesten i mobben.. å där ser man ett blått streck. mejla mobilnummer om ni vill se.
    deppat nu så det blir inte så deppigt när mensen kommer...
    Inte så mycket på schemat i veckan som kommer. Fontänhuset på måndag, inte så mycket skrivande då, psykologen på onsdag. af har semester denna veckan. så jag är ledig där ifrån.
    Åhh jag vill ha det där jobbet på samhalls montering.. hoppas det går fort dit.. Har ju jobbat på samhallstäd...
    svammel.. vill prata av mig lite.. inga vänner här. förutom maken och 5 mil bort... kram tjejer.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Jag förstår vad du menar när du säger att det är svårt att gratta... man har rätt att tycka att sånt är jobbigt.
    Blodet är ingen nidis även om jag önskar. Fast jag är glad för blodet bara för att det ger mig en chans att kanske få börja äta pergo.. har man ingen äl är det ju toppen att äta pergo. Så nått + blir det inte denna månaden heller... med lite tur kanske nästa månad men man vet ju aldrig.
    Det verkar vara olika... ibland får man nidis andra gånger inte. Vi hoppas tills vi vet i alla fall. Kram.
    Hoppas du får jobbet också..

• 8Viola2

Ja wilma jag hoppas verkligen på att du får jobbet, inte bara för att du ska få ett jobb utan för att du så gärna vill ha det!
    Du får gärna prata i tråden hur mkt du vill och jag är ju ofta på fl.

PyroPyret: Låter ju positivt men mens även om den annars inte är välkommen. Nu är du ett steg närmare iaf eftersom du kan börja med Pergon.