• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Yes. Bättre kunde det inte bli.

oxle bo skrev 2008-03-02 11:04:14 följande:
    fyller gubben år?vilken perfekt present du gav han
  • Nork

jag har sett till å från på det.
    det är alltid lika kul. fast jag tycker det är roligast när man får se alla amatörer. Jag skulle oxå vilja åka. Men det känns som att det inte går så bra att träna när man bor där man bor.

NEJ. Lämna oss inte. Din tur blir nästa gång. Du har ju BIM om ett par dagar ju. Jag håller tummarna.

Wilma00 skrev 2008-03-02 11:58:10 följande:
    Blir ni alla gravida så lämnar jag nog tråden.. Kollar in vasaloppet spännande tycker jag.
  • Nork

Min syrra ringde precis. Hon är gravid i v12-13 och är på väg till akuten då hon har börjat blöda. Jag vet inte mer än så. Hur stöttar man om det är ett MF? Vi bor 25 mil ifrån varandra. Så det är inte bara att åka förbi och krama om hennne som hade varit det bästa.

• frujansson07

Det är inte alls säkert att det är ett MF. Jag har haft kompisar som blött jättemycket och åkt inte på samma sätt och allt har varit bra. Skulle det vara så behöver hon mycket stöd och omtanke..........!! Det betyder jättemycket, det vet jag!!!
    Hoppas allt går bra för henne!!!

• Nork

Tack, vad skönt att höra. man tror ju alltid att det är det värsta!!! Nu går man som på nålar innan hon hör av sig.

frujansson07 skrev 2008-03-02 13:05:07 följande:
    Det är inte alls säkert att det är ett MF. Jag har haft kompisar som blött jättemycket och åkt inte på samma sätt och allt har varit bra. Skulle det vara så behöver hon mycket stöd och omtanke..........!! Det betyder jättemycket, det vet jag!!!Hoppas allt går bra för henne!!!
  • Wilma00

Blir det för mycket gravidprat så... morrar jag lite... har munsår så det är nog mens på g. Får glädjas åt snön istället...

Nork skrev 2008-03-02 12:46:17 följande:
    jag har sett till å från på det. det är alltid lika kul. fast jag tycker det är roligast när man får se alla amatörer. Jag skulle oxå vilja åka. Men det känns som att det inte går så bra att träna när man bor där man bor.NEJ. Lämna oss inte. Din tur blir nästa gång. Du har ju BIM om ett par dagar ju. Jag håller tummarna.
  • Nork

Det kan oxå bero på snön. Jag får alltid munsår innan snön kommer. Hatar munsår. Det känns som munnen täcker halva nyllet. Har du några bra råd för att bli av med dom. Jag brukar köra med Vektavir eller vad det heter. Brukar vara ok men det sitter ju i 1-2 veckor innan det är borta.

Wilma00 skrev 2008-03-02 13:09:14 följande:
    Blir det för mycket gravidprat så... morrar jag lite... har munsår så det är nog mens på g. Får glädjas åt snön istället...
  • frujansson07

Jag får tabletter av min läkare. När man tar dem slår inte munsåret ut lika mycket och det är helt borta efter 1 vecka. Det finns många receptbelaggda sådana tabletter man kan prova. Prata med din läkare så kanske du kan testa fram vilken som passar dig bäst. Själv har jag provat några olika.
    Lycka till

• Wilma00

frågade men jag hade så mycket då så hon sa att dåf ick jag ta det jämt sa hon s jag fick inga. .. healip funkar bäst iaf... börjat få munsår vid mens... döjobbigt.

frujansson07 skrev 2008-03-02 13:19:38 följande:
    Jag får tabletter av min läkare. När man tar dem slår inte munsåret ut lika mycket och det är helt borta efter 1 vecka. Det finns många receptbelaggda sådana tabletter man kan prova. Prata med din läkare så kanske du kan testa fram vilken som passar dig bäst. Själv har jag provat några olika.Lycka till
  • frujansson07

Synd............!!!
    Jag har samma problem vid mensen. Ett jäkla skit är det!!!