• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

ska kanske fråga min huddoktor om det istället.. mungipan sitter det ett nu. bläää aj. gäspig.. sovit dåligt några nätter. Lite nere... Vad heter dom vet du det? kram.

frujansson07 skrev 2008-03-02 13:24:06 följande:
    Synd............!!!Jag har samma problem vid mensen. Ett jäkla skit är det!!!
  • Wilma00

munsår och uvi är hemskt.

Nork skrev 2008-03-02 13:15:17 följande:
    Det kan oxå bero på snön. Jag får alltid munsår innan snön kommer. Hatar munsår. Det känns som munnen täcker halva nyllet. Har du några bra råd för att bli av med dom. Jag brukar köra med Vektavir eller vad det heter. Brukar vara ok men det sitter ju i 1-2 veckor innan det är borta.
  • frujansson07

Har bytt några gånger och har inte hämtat ut de sista så jag kommer inte ihåg tyvärr. Har inte ätit på länge då jag har varit gravid, får inte äta dem då.

• 8Viola2

Grattis Nork!

Alla trådar jag befinner mig i plussar på löpande band nu känns det som.

wilma: jag kan nästan lova att jag kommer få vänta längre på mitt plus än du.
    Du har ju varit gravid 2 ggr mot mina 0 ggr.

• Wilma00

3 ggr. håller med dig viola.. att nästan alla plussar.. *S* Innan Robin gjorde vi ett provrörsFET då var jag gravid fast jag fick mf på testdagen samma dag jag testade +.
    Nu kan jag väl inte räkna med att bli gravid igen så snabbt efter + i feb. Efter första mf tog det 13 månader tills Robin kom. Tappen verkar stängd. men jag hittar den nog inte. man är ju så vig. *not*
    HUr länge har du försökt viola? kram.

8Viola2 skrev 2008-03-02 15:22:28 följande:
    Grattis Nork!Alla trådar jag befinner mig i plussar på löpande band nu känns det som.wilma: jag kan nästan lova att jag kommer få vänta längre på mitt plus än du.Du har ju varit gravid 2 ggr mot mina 0 ggr.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-03-02 15:26:48 följande:
    3 ggr. håller med dig viola.. att nästan alla plussar.. *S* Innan Robin gjorde vi ett provrörsFET då var jag gravid fast jag fick mf på testdagen samma dag jag testade +. Nu kan jag väl inte räkna med att bli gravid igen så snabbt efter + i feb. Efter första mf tog det 13 månader tills Robin kom. Tappen verkar stängd. men jag hittar den nog inte. man är ju så vig. *not* HUr länge har du försökt viola? kram.
    Jag slutade med p-pillren aug-05!

3ggr... , men nu efter tredje gången borde du väl få lite mer hjälp om ni vill det.
    Jag gläds åt dessa plus iaf eftersom det är de som försökt länge som börjar se resultat.
    Igår plussade två och idag två till.
    Igår satt jag till o med och nästintill bölade för att jag var så glad för deras skull.
    Men visst är jag avis också men orkar inte gräva ner mig.
  • Wilma00

vi har fått all hjälp redan. icsi redan.. funkade inte.. Maken är lite stressad å få upp den än hemma typ så insem funkar inte. 2 ggr på egen hand iaf. Inte så pjåkigt... Men man vill ju ha barn på jorden oxå..
    deppar bara lite när mensen är på g.. lite avis.. orkar eg inte uppmuntra gravida. typ.. suck.

8Viola2 skrev 2008-03-02 15:31:51 följande:
    Jag slutade med p-pillren aug-05!3ggr..., men nu efter tredje gången borde du väl få lite mer hjälp om ni vill det.Jag gläds åt dessa plus iaf eftersom det är de som försökt länge som börjar se resultat.Igår plussade två och idag två till.Igår satt jag till o med och nästintill bölade för att jag var så glad för deras skull.Men visst är jag avis också men orkar inte gräva ner mig.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-03-02 16:20:21 följande:
    vi har fått all hjälp redan. icsi redan.. funkade inte.. Maken är lite stressad å få upp den än hemma typ så insem funkar inte. 2 ggr på egen hand iaf. Inte så pjåkigt... Men man vill ju ha barn på jorden oxå.. deppar bara lite när mensen är på g.. lite avis.. orkar eg inte uppmuntra gravida. typ.. suck.
    Nej det kan vara svårt att muntra upp de gravida när man själv sitter och väntar på en trolig mens. *suck*
    Ja det är klart att du vill ha barn på jorden med
    Tycker så synd om er som råkat ut för detta och ni är riktigt starka som orkar fortsätta.
    Fått all hjälp skriver du...får ni inte försöka med ivf då eftersom insem. inte funkade? Eller går det bort eftersom ni trots allt lyckats på egen hand?
  • Nork

Min syrra ringde precis. Hon har fått MF i v 14. Hon var så ledsen, vill bara hem å krama om henne. Men hon bor 25 mil bort, så det blir lite svårt. Åker nog hem nästa helg. Det känns som behöver lite x-tra kramar nu. Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Det är så svårt. Jag vill inte bli en som säger -det var nog meningen... För det är väl det man minst av allt vill höra. Vill vara hos henne och bara krama, för det känns som det är det bästa man kan göra. Har någon tips?