Love4cats skrev 2008-01-06 21:02:09 följande:
Otroliga argument här...Inte undra på att "driften" att "skaffa" barn sitter djupare än man kanske trott själv från första stund. Inte bara biologiska men ur samhällets fortsatta stenålderstänk och ur psykologisk aspekt. Det bränner sig djupt in i flertalet så jag förstår absolut varför många går i kras om de inte lyckas.Då det förväntas från många fortfarande i samhället att man bara ska få barn!Inte undra på att man känner sig nästan abnormal av en del inlägg.Men jo, anser att det är egoistiskt att "skaffa" barn för jag vill ha de. Sen att de skänker glädje till andra, en bonus, men först och främst, vill jag ha de. I mångt och mycket känner jag att "JAG ÄR BÄST" har sunda värderingar och spontant känner jag stort medlidande med de som räknar kallt med barn och inte tar barn som en gåva, de som skriver att barn är meningen med livet, innan barn, vad fanns då, vad var jag? Sorgligt för att ställa mig helt på andra kanten...
Du ska då absolut inte känna dig abnormal...de människor som skriver att det är konstigt att inte skaffa barn vet ju inte vad de talar om.
Det är snarare konstigt att skriva så...tycker också "JAG är bäst" har rätt sunda åsikter.