• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • ict

Ibland känner jag att jag inte vill leva i vår värld...krig, rasism, svält, naturen mår dåligt...osv.

Men, jag tänker fortsätta leva MITT LIV iaf.

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:28:01 följande:

jag ser det inte som egoistikt, jag ser det som att ge en annan människa chansen att få leva ett liv i vår värld....
  • Dorian Ertymexx

jag ser det inte som egoistikt, jag ser det som att ge en annan människa chansen att få leva ett liv i vår värld....
    Eh? Det är bara ett argument som fungerar om du är hindu. Annars finns det inget liv som väntar på chansen att få leva. Det skapas. Om det inte skapas väntar det inte på någonting, för det finns inte.
  • Lady Sylvana

bebbe

Varför skulle du vara mycket mindre egoistisk än vad jag är?

• Dorian Ertymexx
    ict skrev 2008-01-06 15:28:49 följande:
    Det som är "normalt" för dig...kanske inte är det för andra.Och...vad är "normalt"? Men, det kanske blir lite för OT.bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:45:40 följande:
    Don't get me started on "normal"... Ett av mina favoritgrälobjekt, vad "normalt" är och vad det betyder.
  • bebbe made in italy
    ict skrev 2008-01-06 15:28:49 följande:
    Det som är "normalt" för dig...kanske inte är det för andra.Och...vad är "normalt"? Men, det kanske blir lite för OT.bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:45:40 följande:
    om du tar dig tid att läsa i tråden så har jag redan förklarat hur jag menar... Tjing tjing...
    Jag har ett mirakel i min mage
  • VulgusProfanum
    Jag förstår hur du tänker
    Och jag tänker inte bråka med dig om det.
    Min tanke är denna att vi trots allt väljer att skaffa barn. Handlingen väljer vi- och barnet kommer till världen därför att vi ville.
    Det är i sig en egoistisk tanke- MEN- inte förkastlig.
    Därför om vi inte vore egoistiska ibland så skulle inga barn födas till världen och det vore väl trist.
    Sedan så blir det ju en bonus i sig för barnet att få chansen att leva ett liv i vår värld_om_livet som sådant blir bra och tryggt.
    Kan man inte ge barnet trygghet, kärlek och stabilitet så är det enormt egoistiskt och i mina ögon rent förkastligt.
    Beauty fades Dumb is forever
  • JAG är BÄST

Dorian Ertymexx

Hahahah

"men jag gissar att ni inte hade Göran Persson på näthinnan när ni försökte få till barnen va)."

"ryser"

• ict

Ja...jag gissar att jag förstår en del vad du menar. För mig är inte mycket "normalt"...

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:31:04 följande:

Don't get me started on "normal"... Ett av mina favoritgrälobjekt, vad "normalt" är och vad det betyder.
  • ict

Jaherregud...alla ser olika på "normalt"...det jag menar är att du och jag har antagligen inte alls samma syn på det.

..."tjing"...

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:31:32 följande:

om du tar dig tid att läsa i tråden så har jag redan förklarat hur jag menar... Tjing tjing...
  • Alexiaa
    ElinaNikki skrev 2008-01-06 14:17:14 följande:
    Vad är det egentligen ni diskuterar, ni låter som en sekt, där det är själviskt att få barn. Och jag tycker verkligen inte att du Alexiaa ska skaffa fler barn om du nu tänker på din vikt och använder den som ett argument för att inte skaffa fler barn. Det låter lixom inte relevant och inte som att vi pratar samma språk. Och nej Lady Sylvana vem bryr sej om att mänskligheten dör ut, hehe...det kommer den inte göra så länge som man även har sex för njutning och det är ju det som sexet är till för, för att njuta. Och att njuta av sex har heller ingenting med egoism att göra.
    Ja, vad du tycker och tänker påverkar ju knappast mitt liv...Men tror inte jag tänker skaffa mer barn heller faktiskt, jag har min son och han duger så bra.
    På vilket sätt är det inte själviskt att få barn? menar du att du offrar dig för någon högre mening? gör du en god sak...nä, du skaffade barn för DIN egen skull.
Svar på tråden Varför skaffa barn???