• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-06 16:32:16 följande:

självklart! alla är välkomna! :)bara det är "samborelaterat" haha :PAnonym (mika) skrev 2008-01-06 16:27:16 följande:
    Oja, verkligen samborelaterat.. Gar en översnäll sambo som köper hem massa godis o sånt som i princip bara jag äter. Inte så snällt när man inte kan låta bli...
  • hugskott

Håller med mika, har också en sambo som tycker det är "bra att ha saker hemma". Jag kan verkligen inte bara ha en skål godis el likn stå framme och bara ta en bit ibland! Och jag kan höra chipsen ropa ifrån skåpen.. ät mig.. Men sambon har också gått upp massor i vikt, skulle vara jobbigare om det bara var jag som gått upp..

• Anonym (tjockis!)

mm.. tycker också att det är skönt att man inte är ensam uppgåare i förhållandet! :P

min sambo är för svag.. om jag kan säga "du.. vore dt inte mysigt med lite chippan å dippan ikväll" så säger han bara ja! han slår mig inte i huvet! haha:P

hugskott skrev 2008-01-06 16:42:00 följande:
    Håller med mika, har också en sambo som tycker det är "bra att ha saker hemma". Jag kan verkligen inte bara ha en skål godis el likn stå framme och bara ta en bit ibland! Och jag kan höra chipsen ropa ifrån skåpen.. ät mig.. Men sambon har också gått upp massor i vikt, skulle vara jobbigare om det bara var jag som gått upp..
  • Anonym

Sambosyndromet, jo man tackar! Jag har förvisso fött två barn men det är ingen ursäkt! Jag hade gått upp lite i vikt redan innan jag blev gravid och när jag blev gravid unnade jag mig en hel del gott... Min sambo har gått upp 15 kg. Han är ganska muskulös och breda axlar så jag har inte tänkt på det men när han sa det själv så såg jag verkligen att han också har lagt på sig lite.

• Anonym (tjockis!)

jepp. ett syndrom med symptom!

är mycket gladare än innan honom, men även mycket tjockare! man får ta det onda med det goda men man kan ju ändå göra ett ärligt försök att ändra på något som man inte riiiktigt gillar!

Anonym skrev 2008-01-06 18:45:37 följande:
    Sambosyndromet, jo man tackar! Jag har förvisso fött två barn men det är ingen ursäkt! Jag hade gått upp lite i vikt redan innan jag blev gravid och när jag blev gravid unnade jag mig en hel del gott... Min sambo har gått upp 15 kg. Han är ganska muskulös och breda axlar så jag har inte tänkt på det men när han sa det själv så såg jag verkligen att han också har lagt på sig lite.
  • Anonym (Jag)

Jag har gått upp 8 kg och min sambo 12 kg (på 2½ år)... bekvämlighetskilon ;)
    Men det är dags att ta tag i det nu...

• Anonym (tjockis!)

välkommen in i gänget! :)

• Anonym (mika)

Ok första dagen då... Rensade ut allt som jag anser onyttigt i mitt skafferi, kakor, godis, sånna saker. Gav det till sambons syrra, hon kan gott behöva gå upp lite tycker jag. Det enda jag har o ätväg just nu, om jag inte vill ställa mej o göra pomme o korv (o det vill jag inte) Är havregrynsgröt, morötter, ägg o varma koppen. Det kan inte bli bättre tror jag. Idag är jag laddad. Hur har ni planerat idag?

• brummagumman

här ska köras GI från o med imorgon!

• Anonym (tjockis!)

härligt!

jag sitter med en tallrik banangröt och har kokat ägg! ska verkligen börja äta frukost!! har slarvat otroligt med det tidigare, men nu ska jag skaffa vettiga vanor! :P

Svar på tråden Sambokilon?