• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-07 08:43:59 följande:

härligt! jag sitter med en tallrik banangröt och har kokat ägg! ska verkligen börja äta frukost!! har slarvat otroligt med det tidigare, men nu ska jag skaffa vettiga vanor! :P
    Banangröt lät gott ju, fast har inga bananer. Jag måste också äta frukost, har nästan aldrig gjort det. Gröt känns lite för mycket just nu så jag sitter med en skål rivna morötter, det är ju så gott! Detta kommer vi klara helt perfa!
  • Anonym (tjockis!)

ja, jag avskyr all gröt, havregryns mest! men jag mosar två bananer med två msk krossat linfrö och en halv dl fil! det är min gröt det! :) och två frukter avklarade på en gång! :)

men jag får magknip av bananer på fastande mage så jag får nog leta något annat i längden! :P

• Trolltoka

Här är en till som gick upp ca 10kg under loppet av 6 månader pga "samboskap" och sen ytterligare 14 pga graviditet. Men nu har 20 av dom försvunnit. Så är "bara" 20 till haha

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Anonym (tjockis!)

hur gör du?? :P

Trollmamma07 skrev 2008-01-07 09:08:00 följande:
    Här är en till som gick upp ca 10kg under loppet av 6 månader pga "samboskap" och sen ytterligare 14 pga graviditet. Men nu har 20 av dom försvunnit. Så är "bara" 20 till haha
  • Trolltoka

Bra fråga... Om jag endock visste själv. Står dock still nu. Men när jag gick ner slopade jag allt socker och promenerade ca 8.5km om dagen och åt frukost, lunch, middag på bestämda tider och pumpade/ammade massvis med mjölk dagligen. Har som nyårslöfte att sluta med socker igen hihi och äta nyttigare. Har som mål att komma ner ytterligare 12kg (men skulle inte göra något med 20) och 5cm till över byst och rygg.

• Jen nifer

jag håller på att få bort dom sista grav kilona och även sambokilona..
    Jag gick väll upp kanske 5 kilo i "sambo kilo" hehe.

Jag har ca 6 kilo kvar

Nu är våran prinsessa här
  • Trolltoka

Undra egentligen vad av detta fenomen kommer. Varför går man upp så mycket när man är nykär och ner så mycket när man är "nydumpad"? Fattar inte... Kan man inte gå ner lika mycke när man är kär också då?

• Anonym (tjockis!)

sådär ja, ett friskispass igår kväll! kändes underbart!

hur många pass i veckan tror ni man måste gå på i längden för att gå ner i vikt och få en fastare kroppshydda?

• Anonym (mika)

Är beviken på mej själv nu. Min sambo tyckte att jag varit så duktig igår som bara ätit gröt o morötter, därför köpte han en överraskning till mej när han var o handla. Chips. Tror ni jag kunde låta bli? Nope. Så jag har kompesationstränat pilates idag, två timmar stod jag ut. Så nu ser jag fram emot träningsverken så jag får känna att jag varit duktig. Dumma sambo som inte lyssnar på mej när jag säger att jag inte vill ha nått från affären.

• pyttanopysen

Både jag och min man har gått upp cirka 15 kilo sen vi träffades för över 4 år sedan. Skillnaden är att han är 190 cm och jag 163 cm. :)

Svar på tråden Sambokilon?