• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (mika)

Det tänkte jag också fråga. Det är ju sött o säkert inte ok. Tråkigt.

• Anonym (tjockis!)

precis..

jag kan dock tänka mig att en burk majs om dagen är bättre än en snickers om dan... :P

hoppas jag iaf!
    ;)

• brummagumman

Jag tror majs är ok, har iaf inte läst motsatsen någonstans. Nu har jag precis käkat lunch. Ni anar inte hur skönt det är att må bra igen! Var världens vrak igår av trötthet, huvudvärk och ett enormt sötsug!

Till lunch åt jag:
    1 burk tonfisk
    1 kokt ägg
    lite dill
    lite citronsaft
    1 stor msk cream cheese
    Mixa allt till en gegga. strimlade vitkål och tog några oliver som tillbehör. Riktigt gott!

• Anonym (tjockis!)

underbart! vi kör på det då! ;) ja älskar majs, äter green giants majs hela tiden!! :P typ!

en grönsallad med majs, feta och lax är det till lunch just nu!

• brummagumman

Har tagit fram kycklingfilé till middag (med rostade grönsaker till) och nu har jag mumsat i mig en halv avocado till mellis. Man äter ta mej tusan heeela tiden :) Var å handlade lite o köpte två askar Läkerol för att döva suget om det blir så där jättejobbigt igen. De är ju sockerfria!

• Cia
    Här passar jag in!

När jag fyllde 25 sa det PANG! 15 kg har jag gått upp på 1,5 år.
    Undra om det är ngt speciellt just vid 25, det verkar vara den magiska "gå upp i vikt"-åldern. =(
    Och som ni säger - "sambokilon", man sitter och äter romantiska middagar, myser med chips i soffan och hoppar över träning för att vara med sin älskade istället.... 

När jag väntade min dotter gick jag upp över 30 kg (!!), men det gick jag ner snabbt igen.
    Så inte trodde jag att jag någonsin skulle gå upp i vikt såhär.

Några kg upp gjorde väl inget, men nu är det nog!
    Alla dessa kläder man har fått köpa, självförtroendet som är i botten, hälsan som blir lidande.
    Nu räcker det!

Sen är jag mycket mycket stolt över att jag imorgon har varit rökfri i exakt 6 månader.
    Det är ju otroligt bra, men det gör ju sitt för vikten också.

Nä, igår var den STORA dagen för mig.
    Många gånger har jag tänkt att "nu får det vara nog" men ändå inte gjort ngt åt det, men igår var det på riktigt.
    Nu ska jag köra GI, och funderar på att testa dessa proteindrycker också.
    Ut och gå mer ska jag också.
    Sen undrar jag om det är värt att testa ngn "rensningskur" från hälsokost?
    Eller äppelcidervinäger?
    Jag tror min ämnesomsättning är riktigt låg nu efter att jag slutat röka. Vad kan man äta som sätter lite fart på det?

Vad säger ni andra?
    Vad har ni för planer? Och vad har ni testat?
    Vad skönt att få dela detta med någon, och följa och peppa varandra!
  • Anonym (mika)

Vad kul med flera! Gi funkade inte så bra för mej igår, har så svårt att komma in i tänket. :/ Men nu på morronen har jag tränat en halvtimme pilates, det gör väl inte nått för vikten, men skönt att sträcka ut kroppen.

Min sambo är thailändare o vi har mycket chili o sånt i maten, det sätter i gång förbränningen ordentligt. Ett tag drack jag varma koppen med massor chili i, det var så starkt att det knappt gick att dricka. Men det var ju bara 2,5 dl så jag tvingade i mej det. Då gick jag ner i vikt utan att göra nått. Kanske borde börja med det igen, man får så ont i halsen bara av det starka.

Men denna helg kommer förhoppningsvis bli en nytyig helg, kör på med min gröt varje dag, o så blir det kräftor på lördag o köttsoppa på söndag. Det borde ju inte vara så farligt. Det är kvällarna framför tvn som är farliga för mej. Men har bestämt mej för att prova smothie istället för godis. *håller tummarna för att det kommer lindra det värsat suget*

• Anonym (tjockis!)

=)

Ja, själv fyller jag 25 i sommar och hade iaf gärna velat vara på väg mot den kropp jag vill ha... =S

Äppelcidervinägertabletter med krom åt jag någon gång under gymnasiet och banne mig tror jag att de funkade! Kommer dock inte ihåg vilken sort, för de jag köpt efter det har itne varit lika bra.. Eller så funkade inga av dem! =P

Vet inte om det är mentalt bara, men det känns annorlunda i min kropp.. Har tränat friskispass fyra gånger på sex dagar, kan man känna det minsta lilla i kroppen?? =P

• Cia

"Mika" > Pilates är otroligt skönt! Och det gör visst ngt på vikten (indirekt) för du rör på kroppen och då sätter du igång blodcirkulation och ämnesomsättning mm!
    Jag ska försöka komma igång mer med Pilates, Yoga och Body Balance.
    Men just nu håller jag på att ta körkort och kör nästan varje kväll så då hinner jag inte träna.
    Men såfort jag har körkortet i min hand ska jag ta nya tag!

Chili är bra, det kanske man ska införa lite mer!
    Men blir man inte svullen om magen av så mycket starkt?

"Tjockis" > Äppelcidervinäger funderar jag på. Krom tror jag inte jag behöver, jag har sällan sötsug faktiskt.
    Och det är klart att du kan känna skillnad i kroppen även efter så kort tid.
    Roligt att det känns bra, det motiverar en att fortsätta ju!

Mitt största problem är min svullna mage!
    TRE STYCKEN har gratulerat mig till tillskottet... men inte f*n är jag gravid =(
    På morgonen är magen ganska ok, men ju fler timmar som går desto mer svullnar magen upp. På kvällen är jag uppblåst som en ballong och det ser ut som jag är i sjunde månaden!
    Laktos har jag i princip slutat med, och nu ska jag sluta dricka kolsyrat också.
    Fler som är så svullna?

Jag funderar allvarligt på att göra en "reningskur", men det är ju en djungel!
    Har någon testat?

• Anonym (tjockis!)

hehe, jag har också fått höra det där med graviditet.. jobbigt är det! tur att man inte försöker och misslyckas då skulle man ju bli alldeles knäckt!

nu ska jag åka bort över helgen! släktkalas... =S SKa jag göra mitt bästa för att dels få lite motion och dels äta nyttigt!

puss å kram och trevlig helg på er, alla min sambooffer! ;)

Svar på tråden Sambokilon?