• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (tjockis!)

lite otaktiskt gjort av din sambo.. men han menade väl bra, men blev fel kan tänka!

jag är knäpp, jag tycker själv att jag får äta nåt skit om jag tränar.. tror ni det är OK?

Anonym (mika) skrev 2008-01-08 14:28:54 följande:

Är beviken på mej själv nu. Min sambo tyckte att jag varit så duktig igår som bara ätit gröt o morötter, därför köpte han en överraskning till mej när han var o handla. Chips. Tror ni jag kunde låta bli? Nope. Så jag har kompesationstränat pilates idag, två timmar stod jag ut. Så nu ser jag fram emot träningsverken så jag får känna att jag varit duktig. Dumma sambo som inte lyssnar på mej när jag säger att jag inte vill ha nått från affären.
  • Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-08 14:48:10 följande:

lite otaktiskt gjort av din sambo.. men han menade väl bra, men blev fel kan tänka!jag är knäpp, jag tycker själv att jag får äta nåt skit om jag tränar.. tror ni det är OK?Anonym (mika) skrev 2008-01-08 14:28:54 följande:
    Hoppas det är ok. För jag kan lätt äta som jag gör nu, men träna. Så gjorde jag ett tag förra året o det funkade. Men nu vill jag ha en kickstart utan skräp. Iallafall den första veckan.
  • Anonym (1 till)

Har varit sambo nu i 1 år nu, gått upp 15 kg.

Visst kunde man tränar tillsammans, om det inte vore för att han gått ner 10 kg och nu är pinnsmal!!! Han äter mindre än innan för nu umgås vi och han är inte lika småsugen på godis som jag är.

Och han gillar inte nyttig mat eller träning, han anser sig vara så smal ändå. Men jag kan tycka man kan träna och äta rätt ändå för att må bättre.

Så idag ska jag och min syster ner till stan & köpa träningskort och sen köpa träningskläder. För nu har jag bestämt mig, ska gå ner minst 10 kg!! Så kan min sambo äta sin onyttiga mat och jag min.

Men han stöttar mig iaf, det känns bra :)Och han tycker jag är lika fin nu som innan, om inte finare! han vill inte jag ska gå ner, högst 5 kg men jag vill gå ner alla 15.

Var så smal innan och slank. Nu är jag tjock och har cellulietr och bristningar m.m. :(( Förstår inte hur det kunnat bli så, men nu ska det bli bättre. Har som mål att innan sommaren ska jag gått ner 10 kg!

Det roliga är dock, när jag vägde 15 kg mindre så ville jag okså gå ner i vikt, och då var jag smal. Så jag antar att jag aldrig kommer bli nöjd, lite komiskt..

• Anonym

Också gått upp flera kilon sen jag blev sambo :) Man sitter ju hemma och myser och äter glass.

• Anonym (mika)

Hur går det för er? Än så länge har det inte hänt nått på min våg, lite tråkigt tycker jag. Fast jag har ju en sån där gammal, ingen digital, så hg syns ju inte på samma sätt. Men jag kämpar på ändå.

• brummagumman

Ett kilo ner på två dygn!

• Anonym (mika)
    brummagumman skrev 2008-01-10 09:59:31 följande:
    Ett kilo ner på två dygn!
    Wow, vill också. Hur har du gjort? Eller är det vatten o sånt?
  • brummagumman

Vi började med GI i måndags och det verkar ju ge resultat. Men igår var det sjukt jobbigt! Jag har nog ätit väldigt mycket socker förut.. Kan slänga in vad jag åt igår får du se.

Frukost omelett m. bacon. Keso o gurka till.

Lunch- sallad m. rostbiff o kokt ägg

Middag- kotlett i gräddig sås och ratatouille

Mellanmål har varit, yoghurt med kanel/bär, kokt ägg, avocado

• Anonym (mika)

Vad duktigt av dej brummagumman! Skulle också vilja börja med gi, men min sambo är inte lika positiv. O det är en väldigt dålig ursäkt ser jag nu, hehe. Men jag är så otroligt dålig på att komma på goda sallader, annars skulle det nog funka. Om jag gör sallad innehåller den bara tomat, gurka, isbergssallad. Sen tar min fantasi slut. Men ska se över det o ska kolla ifall sambon kan hänga på o stötta åtminstone.

• brummagumman

Ni kan ju äta nästan samma mat ändå. Bara för dig att ta bort pasta, ris, mjöl och socker så långt det går. Fett och kött får du äta hur mycket som helst :)

Svar på tråden Sambokilon?